als rico even geen aandacht krijgt gaat hij zo vervelend doen, overal aanzitten wat niet mag wat hij ook dondersgoed weet, hij hangt dan voortdurend aan mij, als ik dan een keer reageer van: rico heb nou al 10 keer gezegd dat ik eerst dit ga doen en dan weer met jou ga spelen.
dan wordt ie boos en roept hij: NEE MAMA LUISTEREN! MAMA NIET DAT DOEN!! mama NU meespelen! ook als ik a zegt zegt hij dat het b is, ik ga links hij gaat rechts. in bad expres aan de hete kraan zitten en er geen donder om geven dat ie al een keer zn vinger goed verbrand heeft. nergens geeft ie wat om en dingen die gevaarlijk zijn zoekt hij expres op.
in bad was ie altijd lief aan het spelen, nu drinkt hij constant badwater/zeep op omdat hij weet dat ik dat niet goedkeur. zeg ik 20 keer dat het niet mag doet hij het TOCH nog een 21ste keer.
de dingen afkappen wat hij op dat moment doet doen we na een 1ste waarschuwing, en de soms zelfs al meteen omdat ik het de dag ervoor toch ook al doorlopend heb moeten zeggen?
als ik dan met hem ga spelen is ie even rustig maar dan zoekt ie daarna wel weer iets nieuws om over te zeveren. wordt een beetjemoe van zijn tegendraadse gedrag, eb ik weet dat het overal wel te doen is rond deze leeftijd, maar ben toch benieuwd hoe jullie omgaan als een kind totaal NIET zonder mama kan en als mama dan even niet kan hij gaat lopen stieren… en ik dus het idee heb dat ik dus nietsmeer kan doen zonder hem.
hij is ook regelmatig lief hoor niet dat hij nou de grootste draak van de aardbol is (af en toe
) maar deze dingen spelen de laatste weken heel erg op en het wordt alleenmaar erger dat ik af en toe denk: komt dit nog goed?