Gedragsverandering door school

Niet te geloven heel mijn opvoeding lijkt in 1 week school totaal tenietgedaan.
Waar is mijn lieve meisje die altijd lief zei nee mama dat wil ik niet.
Nu krijst ze en gilt ze mijn oren van mijn hoofd wordt behoorlijk pist als ze iest niet wil, het is niet te corrigeren. Ze zit bij wijze meer op haar stoeltje in de bijkeuken dan op de bank.
Van de week zat ik s’avonds op de bank zowat te janken. Ik had haar een middagje thuis ze was vrij, nou ik was alleen maar aan het mopperen tegen haar gezellig was het niet. s’Avonds zei ze mam ik hou van je hoor en knuffelen en doen, … Ach ik hou gigantisch van haar maar ik vindt dit zo erg.
Hopen dat ze op school maar haar hele goede gedrag vertoont…

Ze zou vast niet de enigste zijn, maar ik schaam me voor mijn kind. Gisteren bij mijn schoonouders ook zo lelijk deed ze… vreselijk ik stond echt mijn mond vol tanden zo bizar deed ze.

Greetz Cora

Hoor je dat niet vaker, dat kinderen bij nieuwe dingen zoals bijvoorbeeld school helemaal van de leg kunnen zijn? Al die nieuwe indrukken en verwachtingen die aan ze worden gesteld, dat kan behoorlijk heftig zijn en dan ontladen ze thuis (want een veilige plek). Vraag haar juf eens of het vaker voorkomt, zij weet dat vast. En anders haar gewoon nog lekker een keer een dagje thuis houden, ze zijn pas volledig leerplichtig vanaf vijf jaar. Misschien is het gewoon allemaal nog een beetje te veel voor haar.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

hoi

heel herkenbaar,
ik heb vaak kindjes in de klas die super lief zijn en zich aan de afspraken houden etc etc (wil ik er wel 30 van in de klas) vaak zijn die zeker de eerste tijd thuis niet te genieten! ze houden zich in op school en alles komt er thuis uit. ze zien veel nieuwe dingen, moeten veel nieuwe indrukken verwerken moeten aan nieuwe en andere afsraken wennen, en helaas voor jou dat komt er thuis allemaal uit!
als ze eenmaal gewend is op school, zal je zien dat t thuis ook weer anders zal worden.

succes!
Gidget

Herkenbaar hoor, hoort er allemaal bij. Ze komen in een heel ander ritme, ontmoeten nieuwe mensen, moeten met nog meer regeltjes en nog meer mensen rekening houden.

Heel logisch dat ze van slag raken en weer even lekker in hun velletje en in hun ritme moeten zien te komen.

Groetekes, Sje

Moeilijk he, ik herken het wel een beetje, nu de eerste week voorbij is, maar niet zo erg als bij jou, alhoewel ik altijd al een pittige dame heb gehad hoor, dus misschien valt het iets minder op. Ik zie dat ze helemaal opbloeit van NL en school, dus ik ben alleen maar blij, en J gisteren lag ze om 17:30 zonder eten al op bed, want dr was niets mee te doen. Werd om 6:45 vanochtend wakker en is toch al heelijk de hele dag bezig geweest. Ik heb zo iets, ik kijk de eerste maand aan, go with the flow. Als ze 's avonds wat vroeger naar bed moet prima, wil ze 's middags slapen, ook goed, mijn patroon en de R(rust) heb ik even losgelaten en ik kijk echt naar wat er op dit moment nodig is, als over een maand de nieuwigheid er een beetje af is kom het allemaal weer goed denk ik. Gewoon even laten gaan!

ooh ja… we hadden het er net nog over… Met J kun je op dit moment geen kant op!!! Niets is goed!! Ik word er gek van nu zo met de laatste loodjes!!! Het vervelende is dat zelfs als ik haar een (mid)dag thuis houd ze niet te genieten is (daar waar ik van een andere moeder hoor dat haar zoontje daar echt veel baat bij heeft en daar ook rustiger van wordt

Groetjes mama Ja