Gedragen willen worden?

Onze zoon wil de laatste tijd veel gedragen worden. Hij ligt dan met zijn hoofd tegen mijn schouder met zijn duim in de mond. Als ik met hem rond ga lopen is hij tevreden en kan hij zelfs zo in slaap vallen. Pff, dit ken ik helemaal niet van hem. Herkennen jullie dit?

Gewijzigd door - Mooie_zoon2010 op 19 Dec 2011 12:17:42

Ik had het b ericht gewijzigd, omdat ik de vraag over de tandjes bij 0-1 jaar moest stellen!!!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Mogelijk wil hij graag gedragen worden omdat-ie ziet dat zijn zusje ook gedragen wordt. Ik zou er niet teveel in meegaan eerlijk gezegd. Straks is-ie 4 en wil-ie nog gedragen worden.

Kijk, bij wat voor soort troosten dan ook, is het een ander verhaal. Dan til ik onze meiden ook nog weleens op.

Maar dat hij zomaar veel gedragen wil worden terwijl er eigenlijk niks aan de hand is, dat zou ik wat af proberen te houden want dat lijkt eerder op een soort van peuterpuberteit- en/of jaloezie-symptomen.

Groetekes, Sje

Ik doe het inderdaad ook niet te lang (niet te tillen 12,5 kg), maar kan het inderdaad beter helemaal niet doen. Ik had nog niet de link gelegd met zijn zusje, maar dat zou goed kunnen.
Dank voor je snelle reactie!

Hier sinds de komst van binkie ook af en toe kopieer gedrag zoals even in de box liggen of gedragen worden. Ik zelf vind dat niet zo’n probleem en merk dat wanneer haar nieuwsgierigheid bevredigd is ook de interesse meteen weer weg is.
Het enige wat ik niet goed vond was ook een slokje borstvoeding
groetjes,
Wendy

rico wil wel ooit gedragen worden als ie een knuffel wil geven. en hij had de fase heel lang dat ik hem moest dragen van huis naar school en terug. maar daar ging ik 1 keer in mee maar daarna niet meer. tis goed. heel mn rug eraan. hij weegt trouwens 15 kilo. niet fijn nee

Gelukkig gaat het nu wat beter. Ik zeg hem steeds dat ik hem niet draag als het niet nodig is (dus wel troosten of zo) en dat hij een grote vent is en zelf kan lopen. Ook zeg ik dat ik zijn zusje nog wel moet dragen, omdat zij nog niet zelf kan lopen. Dit lijkt te werken. Af en toe (meestal rond etenstijd ) krijgt hij nog zo’n fase dat hij gedragen wil worden, maar met bovenstaande uitleg gaat het eigenlijk wel goed. Pff, gelukkig maar!