Gedoe met Lis

is voor de 3e prik naar het consultatiebureau geweest: hoofdomtrek 71,7, lengte 63 centimeter, gewicht 6065 gram. Ze groeide aldoor al net het minimum (100 gram per week), en nu ik al weer 3 weken 2 dagen en een avond per week te werk ga, en Lis dan het flesje maar blijft weigeren, is ze maar 120 gram in 2 weken tijd gegroeid. We gaan het nu proberen met rijstebloempap (1e poging al een mislukking, alles duwde ze er weer met haar tong uit) en volgende week maar weer te wegen.

Verder ook nog een doorverwijzing naar de huisarts voor d’r steeds maar voortdurende verkoudheid en toch voor een heupecho.

Ook heeft ze mij ondergeplast en ondergespuugd, dus ik hoef er zeker niet bij te zeggen dat vanochtend niet de beste ochtend van mijn leven was…

Ik voelde me de hele middag ook erg moe en lijk wel nergens aan toe te komen. Ik wilde nog de bedden verschonen, geen tijd voor gehad, ik ben om 18.00 aan de afwas begonnen, 2x moeten onderbreken, eerst een vervelende Mats naar bed, daarna een hongerige voeden en naar bed, en droogde het laatste bord om 19.00 af.

Ben dus een beetje down, en voor hoe ik het nu voel, wil ik stoppen met de borstvoeding maar pas als ze uit de fles drinkt, want ik wil haar niet laten verhongeren hoewel mijn man denkt dat dat de oplossing is want dan moet ze wel. Ik zit er helemaal doorheen en ik weet niet of ik boos of verdrietig ben. Dat gedoe met dat niet uit het flesje drinken, te weinig gegroeid (120 gram in 2 weken), eerste keer pap geven was ook geen succes, 6x per nacht eruit moeten (3x halen, 3x terugbrengen en de nachten worden al kouder) en ik ben zo moe, dat gespuug van d’r, dat ge-emmer als ik haar in bijzijn van de andere kinderen geef ( is aldoor afgeleid als ze een stem hoort, naar boven kan ik niet altijd gaan want dan halen die 2 zeker narigheid uit beneden), ik moet mijn oudsten ook vaak afwijzen omdat weer eens drinken moet, nare gekolf met lage opbrengsten, totaal geen drink-en slaapritme en ik heb tijd nodig om te leren voor een cursus die belangrijk is voor mijn werk, wil graag afvallen…

jee wat erg .ja met borstvoeding heb ik geen ervaring .ik hoop voor je dat je een goede oplossing vindt sterkte meid .messchien de andere meiden oplossing ???

groetjes marielle mama van
10-10-01

jeetje meid,

Ik heb helaas geen oplossing voor je.

Maar wilden je wel even laten weten dat ik je ontzettend veel sterkte toe wens in deze moeilijke tijd. Zo uit je verhaal te horen heb je het op dit moment alles behalven makkelijk.
Dan nog zo vermoeid zijn maakt het allemaal niet makkelijker.

Meis heeeeel vee lsterkte gewenst en hoop echt dat er iemand is die je een oplossing kan bieden.

veel liefs mignon

Ahh wat sneu allemaal zeg, heel veel sterkte kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit!!

Groetjes Nathalie & Co

Poeh , we kunnen ons heel goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit zeg! Ook wij hebben helaas geen oplossing voor je, misschien helpt het een klein beetje dat we met je meeleven…
En hopelijk heb je vannacht een beetje kunnen slapen en zie je het vandaag allemaal iets zonniger in. In ieder geval heel veel sterkte!!!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van<a href=“http://www.shakiertje.tk” target="_blank"> Shakira (24-12-2002) </a>

en <a href=“http://www.fajah.tk” target="_blank">Fajah (17-11-2004)</a>

ik weet een klein beetje hoe je je voelt. Cas krijgt ook nog steeds borstvoeding en sinds kort heb ik een oppaskindje en als ik dat kindje dus een fles geef dan wil Cassie ook drinken en wel te verstaan bij mij!!! Dus daar zit ik dan met 1 kind aan de borst en 1 aan de fles.
Dat afleiden ken ik ook. Als hij ook maar iets hoort dan wil hij kijken en het liefst nog met de tepel in zijn mond (auw).
Gelukkig zit Cas op de 3 borstvoedingen per dag en als ik er niet ben dan drinkt hij gewoon uit een fles. kolven gaat gelukkig ook nog goed, ik zit op precies de hoeveelheid die ik nodig heb als ik er niet ben.

Zo’n speciale fles (in de vorm van een borst) zou dat niet helpen?
En je man de fles laten geven?

Verder heb ik geen tips, helaas. Sterkte meis.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ook ik kan hier herkenning in vinden aangezien die schurk van ons de fles blijft weigeren. Wij zijn ook maar begonnen met pap te maken van de flesvoeding met rijstebloem. Het gaat er alleen maar in als ik er een beetje diksap door doe ( zit er een zuurtje aan en dat lijkt hij lekker te vinden )Ook ben ik nu van nutrilon naar frisio gegaan in de hoop dat hij die misschien lekkerder vind. Ik vond de nutrilon wel erg zoet ook nl en hij lijkt tot nu toe echt een voorkeur te hebben voor wat zuurder. ( daarbij vind ik de prijsstijging van nutrilon totaal van de zotte ) Die pap gaat nu redelijk ( de ene keer wel en de andere keer niet ) maar dat komt omdat hij standaard met ons mee eet dan aan tafel en dus deze voeding niet per se krijgt als hij heel hongerig is.
Inderdaad is vaak het advies om maar eens een voeding over te slaan zodat ze echt honger krijgen, pfffff ik ben daar geen voorstander van. Wat ik ook doe op het moment is hem zelf een flesje geven zodat hij ermee tutten kan in de hoop dat hij die speen gaat accepteren. Zowel diksap als babymelk doe ik erin en alhoewel hij het erg interessant vind om ermee te tutten, drinkt hij er niet echt van. Ook een ander speentje probeer ik, zo heeft avent niet alleen speentjes, maar ook tuutjes voor op de flesjes. Een groot succes om mee over zijn tandvlees te ribbelen en om erop te bijten tegen de jeuk van tandjes, maar echt drinken doet hij dan ook niet.

http://www.vosmedisch.nl/Breastbottle%20nurser.htm
dit is de link van het flesje wat meer op de moederborst lijkt en dus vaak gebruikt wordt bij kinderen die even niet aan de borst kunnen en kinderen die niets anders willen.
Dat ze zo gauw afgeleid zijn, herken ik ook en ook het omkijken naar… en dan het liefste nog met de tepel in de mond. Grrr Zodra ik merk dat hij afgeleid is of lijkt te worden, probeer ik hem gerust te stellen, vaak maar niet altijd gaat dit redelijk goed.
Aangezien Daan nog thuis is, is het voeden met Evianne niet zo`n probleem. Maar ben ik er toch alleen dan lees ik vaak een boekje met dr tijdens het voeden, zo blijft Jessin rustig door mijn stem en heeft Evianne geen zin om iets uit te vreten. Of ik zet dr met een beker drinken en een koekie voor me bij de tafel om te kleuren of zo.
Ik kan nog een heel verhaal typen voor je hahahaha maar het komt erop neer dat ik me ook vinden kan in je verhaal en dat is erg vervelend. Jessin leg ik aan in mijn bed ( zodra hij wakker wordt )en slaap dan gewoon door ( krijgt wel een eigen deken zodat ik de onze niet over hem heen kan trekken ) vaak weet ik geeneens hoe hij in mijn bed gekomen is zo moe ben ik . Zijn bedje staat (nog )tegen het onze aan dus kan hij er meteen niet uitrollen.
Veel succes hoor meid en ik ben er op msn als je wil.

Ruben en zijn bijna even oud, en ik weet niet of je, je het nog kunt herinderen maar, ik heb je toen eens een bericht gestuurd toen ik er even helamaal door heen zat, en je toen om advies gevraagt hoe jij het allemaal deed.
jij heb me toen zo goed geholpen dat ik er weer helemaal tegen aan kon, en sinds dien gaat het hier allemaal zo goed, en heb helemaal niks meer te klagen.

Daarom zou ik je advies, aan je willen terug geven.
Ga er eens een dagje uit samen met je man of alleen, even geen drukte om je heen en even op adem komen.

En wat die voeding betreft: eigenlijk moet ik je man wel een beetje gelijk geven het is heel erg hard maar uiteindelijk krijgt ze wel honger en moet ze wel drinken.
Vraag anders eens na bij het cb.

En dat snel afgelijd zijn onder het drinken daar heb ik vaak ook nog last van maar dan haal ik de fles gewoon even uit zijn mond, zodat hij kan rond kijken.
Maar dat vind hij niet leuk als ik het doe, en na 2 a 3 keer even jengellen drinkt hij wel rustig, en zo niet dan hoe ik hem in een soort van houdgreep, een beetj moeilijk uitteleggen maar op het cb weten ze wel wat ik bedoel.

heel veel suc-6 meis
en weet alles komt wel goed.

Groetjes Marianne

Hoi ( heb nog even het groene boekje bekeken)

Wij zijn vorige week naar het cb geweest, en daar is Ruben gemeten en gewogen.
Lengte: 62,5 cm
Gewicht: 6 kg
Hoofdomtrek: 40,6 cm
En hij kreeg een dikke duim omdat het allemaal zo goed ging.
Maar misschien heb ik de verkeerde voor me maar is toch even oud als Ruben?

Groetjes marianne

Hé meis! Ik ben ook gestopt met bv. Als het echt niet meer lukt moet je je er niet schuldig om voelen hoor. Tymon doet het nu veel beter. Hij is dan wel het tegen overgestelde hoor. Juist heel erg hongerig. Soms is een flesje beter, vooral als de moeder het allemaal niet meer emotioneel aan kan. Persoonlijk voel ik me hier veel beter bij. De eerste week had ik wel een schuldgevoel omdat ik Nika wel lang bv heb gegeven. Maar nu ik zie hoe Tymon zich voelt heb ik er geen moment spijt van. Het ging gewoon niet meer. Ach en drie maanden is ook leuk. Eerlijk gezegt ging het bij Nika en Tymon ineen keer drastisch over stappen naar fles beter. Alleen dan moet je natuurlijk wel kolven misschien kun je dat goed volhouden? ( dat kun je dan natuurlijk dan beter gaan geven).
O,ja Uh even reclame; Tymon wil alleen maar de bibi spenen (geen avent, die spenen zijn qua vorm hetzelfde alleen die van Avent zijn harder).

Pfffffffff ook ik heb effe een heerlijk nachtje gehad ( niet dus… ). Jessin is flink verkouden en heeft volgens mij last van tandjes. Hij ligt steeds vanaf 1.30u weer in mijn bed en slaapt verder erg onrustig. Ik heb toch de breastbottle besteld, niet zo zeer dat ik van die bv af wil maar meer omdat ik hoop wat beter te kunnen slapen als hij als laatste een babyvoeding krijgt, want dat hij nog zo veel wakker wordt is toch niet zo heel erg normaal voor een kindje van 6 maanden ? ( ook als hij niet zo verkouden is ) Daarbij kan ik dan ook eens lekker weg ( met een gerust gevoel ) als ik weet dat pappa een flesje kan geven, want pap ed eet hij wel maar dit is nooit zoveel als een hele fles.

Hoi Astrid.

wat jammer dat je nog steeds niet aan je nachtrust toekomt.
Maar uiteindelijk zal het allemaal wel goedkomen dat is bij ons allemaal ook maar weer gelukt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

hey carola!
wat rot voor je dat je je helemaal niet goed voelt! helaas heb ik ook geen ervaring met borstvoeding… ma zou inderdaad een dagje alleen voor jezelf je niet ff wat helpen? misschien es lekker uit met een vriendin,of es goed gaan eten met je man? dat afvallen komt echt wel geef jezelf ff de tijd lars is nu bijna acht mnd en nu begint mijn lijf eindelijk te doen wat ik wil (ma heb ook nog een lange weg te gaan!) probeer gewoon gezond te eten misschien (ook ter ontspanning) een avondje per week te gaan sporten of zo en de rest komt wel!!
heel veel sterkte en kop op!!! we leven allemaal met je mee!

liefs jessica, &

Het flesje drinken gaat gelukkig sinds deze week al beter, dus dat zie ik weer positief in, alleen ze groeit nog steeds niet voldoende (30 gram deze week). Nou hoor ik van iedereen dat bv-kindjes en dan ook nog op deze leeftijd minder hard groeien dan kunstvoedingskinderen, maar ik ben toch zo aan het twijfelen.

Dit is de enige keer in haar leven en maar een korte tijd dat ik haar borstvoeding kan geven, dus ik moet eigenlijk haar belang bovenop stellen, dus nu is alleen het slecht groeien een reden om op de fles over te gaan.

De heupfoto is gisteren gemaakt, ik denk dat ik volgende week wel kan bellen voor de uitslag.

Uitslag heupfoto was goed en ze is deze week prima gegroeid (375 gram). We geven nu wel elke avond een flesje kunstvoeding en op de dagen dat ik werk ook (ze bleek gewoon oude moedermelk niet lekker te vinden, van kunstvoeding drinkt ze zo 180cc op) gecombineerd met borstvoeding. Mijn borstvoedingsdip is voor het moment weer voorbij!

Wat hartsikke fijn voor je dat het allemaal goed gaat, dan voel je je zelf ook een stuk lekkerder!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.