Even een beetje n.a.v. Sugars topic over het drinken van Pippy…Eva kan heel goed uit een echte beker drinken, maar ze weigert het bijna altijd! Ze vindt een fles voor baby’s en ik benadruk dat ook: ‘Ja schat, Max drinkt uit een fles, want hij is een baby!’ Toch voelt zij zich niet te groot om ook uit een fles te willen blijven drinken! Ze zeurde bij oma om een fles, die ik niet bij me had. Uiteindelijk dronk ze niks…Ik geef haar elke dag een rietjesbeker/een gewone beker/een bidon en heel af en toe drinkt ze daar wat uit, maar niet vaak. Ze drinkt veel te weinig. Zet ik haar oude fles voor (wat ik liever niet doe), drinkt ze die zo leeg, het liefst met water. Ze kan gewoon drinken, maar doet het niet. Wat moet ik hier nu mee? Ik moedig het aan als ze netjes uit de beker drinkt, maar dat helpt niet…!
En mevrouw zeurt de laatste tijd ook vaak om haar speen, terwijl we die gewoon boven laten liggen om te slapen…Waarschijnlijk komt dat doordat ze ziet dat Max wél overdag een speen heeft…Zal ik haar gezeur negeren? Ze graait dan gewoon die van Max (kan ik 'm daarna weer uitkoken) en loopt dan weer met dat ding in. Ik wil dat niet en vraag of 'ie uit kan. Dat doet ze wel, maar na een paar minuten heeft ze 'm weer in…Irritant!
Groetjes Rainbow, trotse mama