Gedoe met beker

Even een beetje n.a.v. Sugars topic over het drinken van Pippy…Eva kan heel goed uit een echte beker drinken, maar ze weigert het bijna altijd! Ze vindt een fles voor baby’s en ik benadruk dat ook: ‘Ja schat, Max drinkt uit een fles, want hij is een baby!’ Toch voelt zij zich niet te groot om ook uit een fles te willen blijven drinken! Ze zeurde bij oma om een fles, die ik niet bij me had. Uiteindelijk dronk ze niks…Ik geef haar elke dag een rietjesbeker/een gewone beker/een bidon en heel af en toe drinkt ze daar wat uit, maar niet vaak. Ze drinkt veel te weinig. Zet ik haar oude fles voor (wat ik liever niet doe), drinkt ze die zo leeg, het liefst met water. Ze kan gewoon drinken, maar doet het niet. Wat moet ik hier nu mee? Ik moedig het aan als ze netjes uit de beker drinkt, maar dat helpt niet…!

En mevrouw zeurt de laatste tijd ook vaak om haar speen, terwijl we die gewoon boven laten liggen om te slapen…Waarschijnlijk komt dat doordat ze ziet dat Max wél overdag een speen heeft…Zal ik haar gezeur negeren? Ze graait dan gewoon die van Max (kan ik 'm daarna weer uitkoken) en loopt dan weer met dat ding in. Ik wil dat niet en vraag of 'ie uit kan. Dat doet ze wel, maar na een paar minuten heeft ze 'm weer in…Irritant!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hallo Rainbow,
Hier precies hetzelfde. Ze kan het wel, maar weigert het ook vaak. Met kinderglaasje ging het een paar dagen goed maar nu ook weer niet dan tuitbeker, glas, maar nee hoor mw drinkt ook nauwelijks.
Ik heb dus helaas geen tips voor jouw en lees even mee!

Groetjes Jeuly

Veel reacties waar we wat aan hebben… Blijkbaar weten andere mama’s het dan ook niet Jeuly?

Ik doe hetzelfde als jij Rainbow dus ik kan je niet helpen…
Ik probeer het in alle bekers en de laatste week is de bidon super populair dus drinkt ze heel veel. Melk krijgt ze (nog) wel in de gewone fles maar ook daar moet ik een x vanaf…

Dat met de speen weet ik ook geen oplossing voor, sorry

Groetjes van Sascha en Senne

Tja, we hebben het hier natuurlijk al eerder over gehad en in Eva haar geval zou ik toch zeggen: Nooit meer de fles geven. Als ze ECHT dorst heeft, zal ze dan toch uit en echte beker moeten drinken. Jeuly, jouw kindje is geloof ik een stuk jonger, dus daar kan het ook een kwestie van tijd zijn.

Maar Rainbow: Drinkt ze nog steeds op de creche wel gewoon uit een beker? Misschien dat je de bekers die ze daar hebben ook thuis kunt proberen. Of misschien voordat ze haar koekje krijgt zeggen dat ze eerst haar beker leeg moet drinken? Dat kun je dan samen met haar doen. Zo van: We gaan nu samen EERST onze bekers leegdrinken en DAN lekker een koekje eten! En dan ook even hard zijn, zolang de beker niet leeg is, geen koekje. Als ze er wat langer over doet, geen probleem laten we het gezellig houden, maar het koekje komt pas na een lege beker. Vind het lastig goede tips te geven, maar die fles zou ik ritueel weggooien samen met haar. Dat is dan echt exit!

Wat betreft de speen denk ik dat het heel normaal is. Vrees dat Noor het zo bij haar zusje ook gaat proberen. Om me heen heb ik het ook wel gezien met oudere broertjes en zusjes. Lijkt me dat je dat goed aanpakt hoor. De aanhouder wint!

Succes met je diva!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hahaha Liske, toch nog een goede tip! Natuurlijk hebben we het hier vaker over gehad, maar het ging me er meer om dat ze het thuis nog steeds doet, terwijl ze op het kdv wél uit een beker drinkt. Soms dan…daar drinkt ze ook erg weinig. Maar inderdaad, weg met die fles! Eigenwijs vrouwtje!

@Bakmama, dank je voor de tips! Ze heeft een paar mooie bekers, eentje van Lilyfee, maar toch wil ze altijd die stomme bekers met tutje. Heel soms pakt ze de mooie beker, maar dan is het 3 slokjes en weg…Op het kdv geven we haar haar thuisbeker zeg maar mee, maar daar zou ze de enige zijn die uit een fles drinkt en ze is diva genoeg om dat te weigeren! Ze wil stoer zijn en meedoen met de oudjes! En die speentips, die zijn superrrrrr! Wij hebben ook die Bibi-spenen en Eef weet volgens mij niet hoe ze dat doosje eraf moet krijgen! Ik ga het meteen proberen, ook met dat speenkoordje, al pikt ze 'm niet af van Max…Ze mag overdag niet contstant een speen in…Vind ik. We houden ons hooggehakte/Ugg-pootje lekker stijf!

Rainbow, hier ook alleen nog maar de rietjesbeker hoor En hij kan het maar verdomt het gewoon, wat hij kiepert hem gewoon leeg in de aanrecht

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wat een doerakjes he? Eva kiept 'm ook gewoon om! Zei de leidster op het kdv gisteren…Ze doet dan net alsof ze 'm omstoot en dan zegt ze: ‘Op!’ Ja, dan is het snel op ja!

Hier heeft Jony ook haar eigen willetje!
Ze mag van mij 1x per dag met een rietje drinken, (geen fles oid, want daar taalt ze niet om) het vaste tijdstip is s’morgens tijdens de koffie. De rest van de dag gewoon uit een gewone beker. Ze zit dan in haar stoel (met blad voor/of gewoon aan tafel), en van mij mag ze niet eerder uit haar stoel voor ze de beker leeg heeft. Soms is ze dan goed pist, maar met negeren heeft ze haar beker zo leeg. Ze weet dan ook na paar weken uitproberen dat het toch geen zin heeft :smiley:
Misschien kan je dat ook doen, smorgens mag ze uit haar beker drinken (wat zij dan graag wilt) en de rest van de dag uit een “normale” beker?

Greetzz Cora

Wat bij ons per ongeluk werkte was chips eten… hij had chips en had dorst. Maar er stond alleen een gewone beker met diksap. Ik was even uit de buurt en hij heeft er heerlijk van gedronken

Drinkt ze wel uit pakjes met een rietje? Onderweg bijv. een pakje wicky of appelsap? Of weigert ze dat ook?

Hahaha, chips! Daar is mevrouw dol op, dus dat zou moeten werken! Haha, maar ja, ze krijgt haast nooit chipjes! Ze drinkt soms ook keurig uit een pakje. Ze kan het allemaal hoor, maar ja, diva he? Die doen niks als ze er geen zin in hebben!

Joehoee, hier een dag nadat jij het topic opende en ik gereageerd had, wou hij zelf een gewone beker. Hij heeft maar tig soorten en maten en staan in een vitrinekast in de keuken ne die kan hij open maken. Dus hij pakte een gewone beker en heeft uit niets anders meer gedronken. Wil wel iedere keer een andere maar dat maakt niet uit
Zijn rietjesbekers heb ik uit het zicht gezet en hij heeft er niet meer naar getaald

Ik is helemaal blij.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Super! Ze geven het dus inderdaad vanzelf aan, op hun tijd :smiley:

Goed zo, Dylano!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers