Gebruik van nutriton

hoi hoi…

weer heeft er ervaring met het gebruiken van nutriton?? heb vanavond de eerste voeding met nutriton gegeven… (hopen dat het gaat werken…) maar nu dronk mijn zoontje zijn fles niet helemaal leeg (anders wel) is het meer verzadigend? moet ik ander speentje gebruiken? wie heeft er tip!!!

Ik heb nutriton gebruikt maar alleen in combinatie met borstvoeding. Dus ik heb helaas geen ervaringen met nutriton in een fles.

Groetekes, Sje

Nutriton maakt de melk wat dikker, waardoor het inderdaad minder
makkelijk door de speen kan.
Een maatje grotere speen kan dus geen kwaad.

Doordat de melk wat dikker is kan het inderdaad ook een beetje eerder
een verzadigd gevoel geven, maar dat hebben wij bij Hylke nooit gemerkt…

Enne, niet te veel Nutriton er in he, als je het er in doet lijkt
het niet meteen te werken. Maar een beetje teveel en de melk
wordt echt te dik.

M.

hoi hoi…
bedankt voor jullie reacties…

ik gebruik de nutriton voor de ontlasting dus NIET tegen spugen… nu lees ik alleen maar reacties waarbij het om spugen gaat… is het wel goed dan om nutriton te gebruiken?

op pak staat 2-4 schepjes bij 100 ml … jurian krijgt 150 ml dus doe ik 3 schepjes… is dat eigenlijk te veel?

Hoi hoi,

Robin heeft ook even nutriton gekregen. Ik gaf hem dat in overleg met het CB omdat hij zo hongerig was. De Forte voeding werkte toen niet namelijk. Ons idee was dat als deze dikkere melk moeilijk omhoog gaat ook een langer verzadigend gevoel zou geven. Het hielp inderdaad.
Nutriton is voornamelijk Johannesbroodpitmeel en dat werkt inderdaad laxerend. Robin kreeg er erge diarree en wat buikkrampjes van en dus ben ik weer gestopt na een paar weken. Nu krijgt hij weer Forte voeding en nu werkt het wel, wellicht is hij over de hongerige periode heen.
Als de Nutriton werkt kan je ook de de comfort voeding pakken dan hoef je het niet te mengen. Wel is de melk met JHBPM dikker en dus moet je de gaatjes van de speentje wat groter maken. Hebben wij ook gedaan met een spelt en dat werkt goed. Kreeg deze tip ook weer van mijn vriendinnen die het bij hun kinderen ook zo gedaan had. Dus mijn ervaring is dat Nutriton laxerend werkt, langer een verzadigend gevoel geeft en niet veel teruggespuugd wordt. Je mag de voeding alleen maken vlak voor deze gedronken wordt. Dit heeft met de binding van het JHBPM met de melk te maken geloof ik.

Groetjes Jessica.

heb nog even naar nutricia gebeld voor info … soms weet je teveel en dan weet je het dus zelf niet meer! maar het klopt dat nutriton vaker stoppend werkt dan laxerend… dus waarom ik dat moest doen van cb?? tja je weet het natuurlijk nooit zeker dat het bij Jurian ook stoppend werkt dus zeiden ze bij nutricia dat ik het 2 dagen kon proberen werkt het niet dan gelijk stoppen…

ben nog niet begonnen!