Gebruik van nutriton

hoi hoi…

weer heeft er ervaring met het gebruiken van nutriton?? heb vanavond de eerste voeding met nutriton gegeven… (hopen dat het gaat werken…) maar nu dronk mijn zoontje zijn fles niet helemaal leeg (anders wel) is het meer verzadigend? moet ik ander speentje gebruiken? wie heeft er tip!!!

Ik heb nutriton gebruikt maar alleen in combinatie met borstvoeding. Dus ik heb helaas geen ervaringen met nutriton in een fles.

Groetekes, Sje

Nutriton maakt de melk wat dikker, waardoor het inderdaad minder
makkelijk door de speen kan.
Een maatje grotere speen kan dus geen kwaad.

Doordat de melk wat dikker is kan het inderdaad ook een beetje eerder
een verzadigd gevoel geven, maar dat hebben wij bij Hylke nooit gemerkt…

Enne, niet te veel Nutriton er in he, als je het er in doet lijkt
het niet meteen te werken. Maar een beetje teveel en de melk
wordt echt te dik.

M.

hoi hoi…
bedankt voor jullie reacties…

ik gebruik de nutriton voor de ontlasting dus NIET tegen spugen… nu lees ik alleen maar reacties waarbij het om spugen gaat… is het wel goed dan om nutriton te gebruiken?

op pak staat 2-4 schepjes bij 100 ml … jurian krijgt 150 ml dus doe ik 3 schepjes… is dat eigenlijk te veel?

Hoi hoi,

Robin heeft ook even nutriton gekregen. Ik gaf hem dat in overleg met het CB omdat hij zo hongerig was. De Forte voeding werkte toen niet namelijk. Ons idee was dat als deze dikkere melk moeilijk omhoog gaat ook een langer verzadigend gevoel zou geven. Het hielp inderdaad.
Nutriton is voornamelijk Johannesbroodpitmeel en dat werkt inderdaad laxerend. Robin kreeg er erge diarree en wat buikkrampjes van en dus ben ik weer gestopt na een paar weken. Nu krijgt hij weer Forte voeding en nu werkt het wel, wellicht is hij over de hongerige periode heen.