Gebruik speen en NUTRITON

Ik heb net even gebeld met de Ntrucia lijn (bedankt voor de tip Michele, ze hielpen erg goed daar!) en daar vroegen ze hoe lang Julia over de fles doet. Nou, een minuutje of 10. HOOGUIT. Soms langer, maar dat is alleen als ze moe is. Toen zei die adviseuse dat ik een kleinere speen moest pakken, maar ik heb alleen maar een S en daarmee drinkt ze dus nog heel snel. En is ze blijkbaar niet snel verzadigd…

We hebben nu de Bibi-fles met de Diftax S-speen. Rare combi, maar dan drinkt ze gewoon iets minder snel. De speen is een beetje tepelvorming (kersmodel) en die kauwt ze dus helemaal plat! Soms ben ik wel blij dat ik dus geen borstvoeding geef, als ik zie hoe ze de silliconen speen al bewerkt! Ik heb al best wat flessen geprobeerd (Difrax/Bibi/B-Free (daar snapte ik geen bal van, hoe die werkte) en Avent met bijbehorende spenen. Julia blijft snel drinken. Wat nu?

Enne…ze adviseerden me bij Nutricia om Nutriton te proberen. Maar als ik google zie ik dat dat meer voor spugen is…Dat doet Julia niet overmatig. Er zit Johannesbroodpitmeel in, maar dat zit volgens mij ook in Nutrolon Forte en daar merk ik geen verschil in…Iemand ervaring met NUTRITON en dan vooral in combinatie met hongergevoel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nutriton maakt het eten ook wat dikker. En het zit niet in Forte maar in A(nti) R(eflux) Morgan krijgt die namelijk. Het is jonhannesbroodpitmeel (lekker scrablewoord). Het verdikt het eten waardoor ze het minder snel uitspugen. Wat er precies in Forte zit weet ik niet. Zou je ook eens op www.nutrilon.nl moeten kijken. Het kan dus op zich geen kwaad om het te geven. AR is echt dieetvoeding, maar ook overal verkrijgbaar.

En een speen is zeker een oplossing. Morgan deed maar 6 min over een fles tot we Dr brown kochten. Nu is het 15 tot 20 min. Tenzij ze aan het klieren is dan is het zo 30 net als mina van jou Dus probeer het, baad het niet dan schaad het niet.

Groetjes,

Michèle

Hier gebruiken we ook nutriton. Op de verpakking staat dat dit voor spugen is maar mijn zoontje krijgt hem voor de ontlasting (heeft hij heel veel moeite mee!)…

Toen ik begon heb ik ook overal info vandaan gehaald en durfde het eigenlijk niet goed aan… toch maar gedaan… en durf nu niet meer te stoppen! Het werkt echt goed… ze zeggen dat het niet meer verzadigd (maar hier wel hoor…) het is ook dikker waardoor ze het niet zo snel weg kunnen drinken en… het zet in het lichaam nog iets uit. Dit is dan voornamelijk bedoelt om het spugen te voorkomen. Wij doen 3 lepeltjes door 200 ml (dus het minimale want vlgs mij is het 2 schepjes op 100 ml) maar hier werkt het goed. wel blijft er veel schuim in het flesje zitten… maar ach dat spoelen we wel weer weg.

Het is echt het proberen waard… en lukt het niet of merk je geen resultaat dan gewoon weer stoppen! je moet het wel minimaal 2 weken doen wil je resultaat bepalen… dit kregen wij als advies van nutricia lijn!

succes

rico heeft de lichtst verteerbare voeding die er is. extra care dus… en ik doe in de laatste voeding altijd anderhalf tot 2 scheptjes nutriton erbij. puur omdat hij dan wat langer verzadigd is. en dat hij tijdens het boertje minder uit spuugt is mooi meegenomen. komt natuurlijk door dat afsluitklepje in de keel. bij baby’s staan die erg vaak open en maar heel soms dicht. door die die dikkere voeding komt dat minder makkeliker omhoog en door die “opening” zeg maar…
maar een vriendin van mij gebruikt ook voeding met johannesbroodpitmeel erin, maar doet toch 1 schepje extra in de fles omdat die voeding niet voldoende was. en dat ene schepje deed het hem toch.

er staat wel op de verpakking dat je op 100 ml 2.5 schep ofzoiets moet doen, maar ik vind het veelste veel. ik doe ook maar 1.5 tot 2 schepjes erin, dan komt het EN door het kleinste speentje en het geeft rico voldoening. maar aangezien je al voeding hebt met nutriton kun je ook 1 schepje erin doen, en kijken of dat wel werkt… succes

(K)Kuzjes!

Mini-boy, schud of roer jij de voeding?? Morgan krijgt namelijk Nutrilon AR en daar zit het al door, en ik heb ontdekt als je de voeding roert dan schuimt ie bijna niet.

Groetjes,

Michèle

quote:
Mini-boy, schud of roer jij de voeding?? Morgan krijgt namelijk Nutrilon AR en daar zit het al door, en ik heb ontdekt als je de voeding roert dan schuimt ie bijna niet.

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

is dat schuim in de melk slecht dan?

(K)Kuzjes!

Nou slecht niet, maar het geeft ze meer lucht, dus meer kans op opgeven. En het smaakt niet. Net als het schuim op bier of cola.

Groetjes,

Michèle

als je het even laat staan trekt het schuim wel weg maar je kan het ook met een vork mengen ipv schudden dan heb je nl weinig of geen schuim… komt echt door het schudden … Jurian drinkt het vaak bijna allemaal op ook het ‘schuim’… kan nl ook dikkere voeding zijn… dus ik laat het hem gewoon drinken en hij heeft daar verder geen last van… als ze onrustig worden met drinken weet je dat de melk op is…

Ha ha ha gaat Jurian ook piepen dan?? Morgan wordt heel boos soms, dus dan meteen even de tul er achter aan en klaar is klara

Groetjes,

Michèle

hij piept na de fles alleen als er een BOER dwars zit… pfft man wat kunnen die kleintjes ‘knallen’ met die boeren!

Na de boer is meneer tevreden…

Rainbow… al geprobeerd met NUTRITON?

Ha ha ha ik weet het. Hier ook zo’n klein vrouwtje en boeren als een bouwvakker

Groetjes,

Michèle

Yep! Geprobeerd! Gisteren ben ik, met de kinderwagen en al, door de sneeuw naar het Kruidvat gereden en daar hadden ze gewoon een los pakje Nutriton. Wel 5 zoveel, dus vrij duur. Wat je zegt, het was één schuimbol. Ik had wel geschud trouwens…Julia dronk het in de Aventfles en ze deed dat heel keurig. Ze deed er 20 minuten over, beter dan die 6 van normaal. Ze kwam om drie uur vannacht, maar dat is voor haar normaal. En vanmorgen, 5 uur na de voeding, gaf ze geen kik. Ze zat geduldig te wachten tot mama kwam met de fles en ook daar deed ze zo’n 20 minuten over. Er bleef veel schuim achter en ik wilde dat ze dat ook opdronk, maar daar had mevrouw geen zin in. Ze dacht: ‘Schuim is geen melk!’ en duwde zonder pardon de fles weg! En toen een boer, inderdaad als een bouwvakker en toen voelde ik opeens dat ik nat haar had. Ik keek, had ze heel mijn schouder ondergespuugd! Nutriton was toch ook tegen spugen? Ik durf nog niet te zeggen dat ze weer een normaal patroon heeft, want wie weet hoe ze nu ligt te beesten op het kdv vandaag, maar…gisteren en vanmorgen had ze minder trek en dronk ze zonder gillen. Keep my fingers crossed XX en ik zal voortaan ook roeren i.p.v. schudden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Je moet ze wel de kans geven om te wennen rainbow. Morgan haar AR sloeg ook niet mteen aan. En nu nergens last meer van. Op het kdv krijgt ze nu ook nutriton. Scheelt mij weer geld want de nutrilonvoeding betaal ik voor en ik nam altijd haar eigen eten mee. Nu betaal ik alleen het pakje nutriton. Thuis nog wel gewoon AR maar das lui zijn

Groetjes,

Michèle

ja het is inderdaad vrij prijzig, en het lullige van alles in mijn situatie is dat ik het hem alleen in de laatste voeding geef en het spul maar een maand goed is

(K)Kuzjes!

Ja dat is minder dan inderdaad. Morgan krijgt het bij elke voeding (anders spuugt ze te veel). En hij is nog te jong voor nutrix, anders had je hem dat kunnen geven.

Groetjes,

Michèle

krijgt morgan al wel nutrix? en wat is dat eigenlijk precies?
en hoe gaat het nu met haar? xx

(K)Kuzjes!

Nutrix is rijstebloem, dat verdikt de voeding en ze hebben een verzadigder gevoel daardoor. Ze slapen beter en ze beginnen de dag beter. Alleen de manier van bereiden is anders dan in het potje spercibonen vandaar dat ze daar niet op reageerd.

En het gaat goed met haar. Ze is doodmoe. Mervin had haar om 5 uur naar bed gedaan en ik had haar om 7 uur wakker gemaakt. Daar was ze niet zo blij mee. Hard huilen en zo. Om 8 uur toch al de fles gegeven, want ze had honger. Alleen pappa had de level 2 speen in plaats van papspeen erop gezet dus ze moest wel heel hard werken Met de papspeen was het wel beter. Daarna hebben we nog even geknuffeld, eerst mamma met morgan en daarna pappa. Om 21.00 lag ze weer in bed en was ze zo vertrokken. Ze slaapt altijd meer als ze geprikt is. Ze had gelukkig maar een temp van 37.5. Kan altijd zijn dat ze morgen wat hoger is in de avond maar dat zien we dan wel weer.

Voor nu slaapt ze en wij gaan ook zo. Om 5 uur lopen de wekkers weer af hier

Groetjes,

Michèle

ja was hier ook zo dat meneer soms nog wel spuugt maar… dat kan ook zijn door het schuim … als ze daar teveel van binnen krijgen is dat loze lucht en zit hun echt dwars… dat komt dan retour en daarna zijn ze tevreden. Soms heeft Jurian dat nog weleens als hij toch teveel lucht binnen heeft gekregen… dan spuugt hij (het lijkt wel een hele liter maar als je het na zou kunnen kijken is het maar minimaal)… ruikt zo lekker he!

Isa waarom doe je het alleen door de laatste fles? Het is geen product wat meer verzadiging geeft zegt men. Kan wel hoor. Maar als je het daarvoor gebruikt zou ik de Nutrix nemen (let op werkt wel stoppend!) hoe oud is je kindje?