Gebroken nachten: update

Pffff…wij hebben de laatste tijd echt loei-slechte nachten. Max slaapt bij ons op de kamer en dat ging altijd prima. Hij kwam tegen 03.00 uur voor een fles en dan sliepen we allemaal weer door.

Maar nu is het bal! Hij komt steeds vroeger, vannacht zelfs al om 00.30 uur en begint tegen 03.30 uur wild te bewegen en hard te ademen. Nu dacht ik dat dat kwam door zijn eczeem, dat hij jeuk had en daardoor zo veel bewoog, maar dat is al een stuk minder met de hormoonzalf die hij gekregen heeft. Hij krijgt ook flessen van 180cc met 6 scheppen Forte, dus echt hongerig zal hij niet zijn. Hij miemelt gewoon erg veel en ik hoor alles vanuit mijn bed! Ik moet constant zijn speen in doen. Hij trapt zijn dekentjes weg, het is net Houdini in zijn bakerzak. En maar snel ademen en geluidjes maken…Ik heb op internet opgezocht wat dit kan zijn. Heel veel ouders herkennen het, hebben hetzelfde, maar niemand heeft een oplossing!

Ik word er zo moe van, van die hazenslaapjes. Hem in zijn eigen bed leggen heeft geen zin, want onbewust lig ik naar hem te luisteren en ik hoor echt alles. Hij ligt dan in zijn eentje te hijgen en te Houdini-en, maar ik hoor het wel. Uiteindelijk zou hij dan ook gaan huilen en ik loop liever niet steeds naar zijn kamer voor die rotspeen…Ik zie nu echt elk uur voorbij komen, slaap vaak helemaal niet diep en kom niet echt tot rust. Ik word ongeveer 20x per nacht wakker. Ik hou het wel vol en papa ook, maar het lukt maar niet om normale nachten te krijgen…

Ik hoop dat hij snel na zijn nachtvoeding gewoon gaat slapen! Gaaaaaaaaap. Wat moet ik hier nu mee?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 19 Jan 2011 14:27:11

Gewijzigd door - Rainbow op 20 Jan 2011 21:00:00

Wat vervelend zeg… ik herken het zelf niet, maar ik heb wel meegemaakt met Joey dat hij in het begin zijn speen niet in kon houden. Ik had van die hele leuke difrax spenen, en toen ik een bibispeen probeerde was dat probleem opgelost! Misschien zou je ook eens een andere speen kunnen gebruiken?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wauw, 20x eruit. Dat is heel vaak. Spookt Eva 's nachts ook nog, als Max wakker wordt? Ik heb geen tips voor je, maar geef je een dikke knuffel. Sterkte!

Groetjes,
M

Ik heb helaas ook geen tips voor je… maar het CB vertelde mij dat baby`s vanaf 4kilo geen nachtvoeding meer nodig hebben.
Ik vertelde toch dat Joël doorsliep?? Nou sinds 3nachten ook niet meer…
en daar baal ik al van, laat staan dat ik er met 3.5maand nog uit zou moeten.

Ik geef overgens Joël snachts ook geen fles meer… ik leg hem bij ons neer, of gewoon in zn eigen bed, en stop hem de speen in.
Ik weiger het om hem nog de fles te geven… Tja klinkt heel zielig, maar die nachten dat hij echt doorsliep had ie het ook niet nodig… dus nu ook niet.
Misschien kun je met Max de fles gaan afbouwen?

Krijgt hij ook 180cc snachts?
Misschien een idee om hem snachtds eerst nog maar 120cc te doen? dat aankijken en dan steeds minderen.

Ik weet het niet hoor…

Liefs, Melanie

Wordt hij niet wakker omdat hij te weinig ruimte heeft in zijn bakerzak/doek? Misschien is hij toe aan een grotere maat of heeft hij het te warm? Ik weet niet wat je hem aandoet in die bakerdoek? Wij deden alleen een rompertje met lange mouwen aan en dan met bakerzak, een lakentje en dekentje in bed. De onze kreeg nl. eczeem van te warm in de bakerzak door het zweten en hij werd 's nachts wakker omdat hij dorst had van het ‘zweten’.

Maar slopend is het wel he.

??? Ze hebben mij nooit gezegd dat baby’s van 4 kilo geen nachtvoeding nodig hebben? Volgens mij klopt dat ook niet, aangezien heel veel baby’s al snel 4 kilo wegen en er heeeeeel veel zijn die 's nachts nog komen…Wel fijn dat Joël al doorslaapt joh!

Ik vind het drinken ook geen probleem, Max drinkt supersnel, maar dat gedraai is des te irritanter…Misschien heeft hij het inderdaad te warm? Had ik niet eens aan gedacht…Hij ligt in een Woombie maat Big Baby (tot 9 kilo) met een shirt aan en dan onder een lakentje, een dekentje en een handdoek om te voorkomen dat hij alles lostrapt…Als ik het zo opschrijf, is dat BLOEDHEET! Ik ga eens beginnen om hem minder warm te kleden…Jeetje…misschien is de oplossing wel zo simpel? En ik dat kind maar ‘lekker warm’ in bed leggen! Bedankt Freubeltje!

Wat vervelend dat je nachten zo gebroken zijn. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat baby’s vanaf 4 kilo geen nachtvoeding meer nodig hebben. Ik heb met baby’s altijd het idee, zeker als ze nog zo jong zijn als Joel dat het helemaal niet raar is om nog een fles te geven. Persoonlijk zou ik dat niet negeren, maar goed dat is voor iedereen persoonlijk. Tim kwam nooit s’nachts, die moesten we altijd wakker maken van het CB. Want ondanks dat hij boven gemiddeld zat met gewicht, mocht er nooit meer dan 6 uur tussen de voeding zitten. De eerste 2 weken moesten we hem zelfs om 3 uur s’nachts wakker maken. Daarna dus na 6 uur, dus dan gaven we hem om 12 uur en dan om 6 uur. Hij kreeg overigens geen flesvoeding, maar afgekolfde melk omdat borstvoeding rechtstreeks niet lukte.

Ik heb helaas geen tips voor je, maar hoop dat je snel weer wat betere nachten hebt. Want ik kan me heel goed voorstellen hoe vermoeiend dit is.

Groetjes,
Sandra

Ik weet ook niet hoe het zit hoor, maar hier op het CB werd het mij verteld dat ze geen nachtvoeding nodig hebben.
En ik kan ook aan mn mannetje zien dat ie het niet NODIG heeft, want hij groeit als kool.
Vanacht ook wel eventjes gehuild, maar wij gaan er niet meer zo snel heen… Noah slaapt er toch wel doorheen… dus meneer heeft net om 6uur zn eerste fles gehad…

Liefs, Melanie

Erik was bij zijn geboorte al bijna 4100 gram en is toch nog voor voeding gekomen 's nachts hoor, tot hij vier maanden oud was.

Groetjes,
M

Ik zit hier weer op het werk met dichte ogen Wat een k-nacht weer. Vanaf half 1 heeft Max liggen woelen en soms huilde hij ook. Hij verging volgens mij van de jeuk, want hij probeerde met zijn handje door zijn bakerdoek heen te wurmen om zich te kunnen krabben…Die zalf haalt het eczeem wel weg, maar niet echt de jeuk? En als klap op de vuurpijl werd Eva ook 2x wakker. Ik negeerde haar geroep om mama, maar toen begon ze steeds harder te roepen en daarna te huilen…Dus toen lagen we tegen zessen met 2 kinderen in bed…Eva lag me over mijn gezicht te aaien. Lief, maar ik kon niet meer slapen. Het werkt allemaal niet zo, met dat drukke ventje. Eerst had hij dat ook helemaal niet! Hij liet ook veel scheetjes en kronkelde, dus misschien toch ergens pijn? Ik heb nu alles Forte voeding en dat is misschien wat zwaar voor hem? Het is allemaal gissen en dat is zo moeilijk! Ik sta er de komende dagen alleen voor en dat zal niet meevallen!

Och lieverd, wat pittig! Wat is dat nou toch? Heb je nog ideeën of plannen? Misschien even overleggen met het CB? Dit is toch niet lang vol te houden? Sterkte!

Groetjes,
M

Jeetje meid, wat zwaar! En dan wel weer gewoon aan het werk de volgende dag. heb absoluut geen tips (ik klop over een paar weken bij jullie aan! ) maar wens je wel sterkte en een goed nachtje slaap!

Misschien van het weekend de kids is naar opa en oma voor een nachtje, even bijtanken samen!?

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Wat lastig zeg! Hoe slaapt hij overdag? Slaapt hij dan lang of heeft hij dan korte slaapjes? En hoeveel tijd laat hij overdag tussen zijn flessen zitten? Komt hij vaak of heeft hij daar wel een beetje een ritme in?

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij daar met een moe hoofd zit te werken. Ik had dit toen ons zoontje maanden achtereen 's nachts een paar uur wakker was. CB zei laat maar huilen. Van ons konden ze gelijk de boom in want dat doen wij echt niet zo maar en gelukkig maar, want later bleek de onze gewoon oorproblemen te hebben waardoor hij niet op zijn rug kon liggen.

Vraagje: is er nog niet gekeken waardoor hij eczeem krijgt? Heeft hij misschien niet toch een lichte koemelk intollerantie oid waardoor hij misschien de voeding niet kan verdragen en daardoor ook zo veel last van windjes en krampjes heeft?

Is Max al begonnen op het kdv? Misschien moet je eens een dagje voor jezelf vrij nemen op een dag waarop ze beiden op het kdv zitten zodat je een momentje voor jezelf hebt. En ga dan niet in het huis aan de gang, maar gewoon een middagje shoppen of beautybehandeling. Ik zat er een keer goed doorheen en heb me toen ziek moeten melden maar thuis zitten kon ik niet (ons zoontje was gewoon thuis). Op advies van collega’s ben ik toen in mijn uppie gaan shoppen in een grote stad, lekker anoniem en niemand die ik kende. En ik moet zeggen: dit vond ik heeeeeeeeerlijk! (zoontje was bij papa) Denk aan jezelf. Je bent dan moeder maar je bent ook nog steeds een vrouw met haar eigen dingen

Ja,is vervelend. Maar ook zielig voor Max, hij heeft duidelijk ergens last van. Maar dan wel alleen 's nachts, overdag is er niet veel aan de hand!

Eva en Max gaan volgende week slapen bij opa en oma, maar ik vrees dat ik Max thuis moet laten, omdat hij zo enorm wild doet. Mijn ouders kunnen dan ook niet slapen. Voor mij is dat niet zo erg, een slechte nacht, maar zij zijn natuurlijk ietsje ouder. Voor hun wil ik gewoon dat het leuk is…Mijn ouders doen echt alles voor Max en Eva, mijn vader zou er de hele nacht naast gaan zitten, maar ik vind het voor mezelf niet fijn om ze met Max Houdini ‘op te schepen’. En ik denk niet dat hij binnen een week normaal is? Ik ben wel teruggestapt naar de Standaard voeding i.p.v. Forte, want misschien kan hij niet tegen die zetmeel/andere eiwitverhouding? Ik weet niet of dat verschil maakt, maar ik kijk even of hij er op reageert. En die Forte maakt totaal niet dat hij beter of langer slaapt, hij heeft ook niet per sé honger. Wel jeuk of pijn vrees ik…Het is vervelend voor ons allemaal!

Misschien is hij er aan toe om op zijn eigen kamer/ bedje te liggen?

Ik zat er net als mini-boy ook al aan te denken hem op zijn eigen kamer te leggen. Tenslotte zal hij daar eens naartoe moeten en wellicht dat jij dan ook wat beter slaapt. Je hoort tenslotte dan niet ieder kreuntje meer. En Eva zal er toch aan moeten wennen dat Max wel eens gaat huilen s’nachts.

Groetjes,
Sandra

Dylano had druppels tegen de jeuk van zijn eczeem. Die konden ook slaapverwekkend werken Was bij Dylano niet, maar nam wel zij jeuk weg dus sliep hij beter.
Bij warmte word de jeuk erger. Zal ff de oude topics doorzoeken voor de naam van het spul. via de ha te bestellen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

De druppels heten fenistil. Pfffff wat een gezoek

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat vervelend dat de nachten nog niet beter gaan. Echt tips heb ik niet.
Misschien toch eens naar z’n voeding kijken? Persoonlijk zou ik zeker gezien het eczeem kiezen voor een hypoallergene voeding Kijken of dat wat uithaalt. Dan heeft z’n huidje sowieso tijd om te herstellen.
Ik zie trouwens dat hij bijna 4 maanden is. Misschien kun je proberen om 's avonds wat rijstebloem door z’n voeding te doen.
Hebben wij bij Rens met 3,5 maand gedaan omdat die ineens niet meer doorsliep. Met rijstebloem erin sliep hij wel weer door.
Voor de rest zou ik het echt niet weten.
Dikke knuffel,

groetjes ramona

Hier ook weer onrust Rainbow… moet gelijk aan jou denken… Dat went nooit hé en je wordt er ondanks je (beetje) ervaring altijd weer erg onzeker van! Ook gaan hier smiddags de helikopters laag over dat alles trilt en doet… dus onrust onrust onrust… denk aan je!