Max is bijna 6 maanden en slaapt nog steeds niet door…Hij krijgt een papfles rond 22.00 uur en slaapt dan, om tussen 2.00-3.00 uur wakker te worden. Ik geef hem dan een ‘nepfles’, d.w.z. een fles met 120 cc water en maar twee schepjes melkpoeder. Die drinkt hij altijd op. Hij klaagt niet als het op is, dus honger zal hij niet hebben. Hij slaat echt geen nacht over.
Dat 's nachts voeden is al vervelend, na bijna 6 maanden, maar wat erger is: Max wordt wakker om 6.00 uur en vandaag was het zelfs 5.15 uur! Hij is klaarwakker! Ik geef hem een speen, maar ja, zo blijft hij ook niet liggen tot 7.00 uur. Het is hier dus vroeg dag. Terwijl ik dan 's nachts ook al op ben geweest!
Ik heb veel voor mijn kinderen over, maar de onderbrekingen van mijn nachtrust gaan me echt opbreken nu. Zeker dus in combinatie met de vroege vogel die Max is. Ik heb nooit het gevoel echt uitgeslapen te zijn. Op mijn werk is het ook druk en ik heb natuurlijk een heel huishouden. Ik ben heel gevoelig voor hyperventilatie en helaas krijg ik daar extra snel last van als ik moe ben. Ik zit nu dus elke dag te hyperen. Niet snel ademen, dus hijgen, maar chronisch. Ik heb dus vaak dat ik uren achter elkaar duizelig ben, slecht zie en alles van een afstand hoor. Dat trekt wel weg, maar het komt de volgende dag ook weer terug. Heel rot. Terwijl het goed ging en ik er al lang geen last meer van heb gehad! Mijn ogen staan ook dof. Verder voel ik me prima en geniet ik volop van de kindjes, maar ik ben gewoon langzaam erg moe aan het worden.
Ik weet het: er zijn geen trucs om je kind door te laten slapen. Maar als ik hoor dat Daan van Sandra en Joel van Melanie gewoon lekker slapen 's nachts, ben ik stiekem een beetje jaloers! Daar hoop ik ook zo op! Zelfs twee pasgeboren ukkies in mijn omgeving slapen gewoon…Waarom Max dan niet? Ik heb wel gedacht: ‘Gewoon een speen erin en slapen maar weer’, maar hij is echt heel erg wakker en spuugt die speen snel weer uit! Met dat geroep van hem slapen we allemaal niet. En maar lachen tegen mama als ik vraag: ‘Wil jij niet slapen?’ Het is een doerak! Maar hij maakt mama wel heel moe! Wat moet ik hier nu mee? Misschien heeft een van jullie toch nog de Gouden Tip?
Groetjes Rainbow, trotse mama