Geboortekaartje

Hoi allemaal,

We zijn zo langzamerhand aan het nadenken over een geboortekaartje voor spruit nummer 2. Nu heb ik wel wat ideetjes voor een fotokaart. Op internet zijn zoveel bedrijven die dit aanbieden, maar welke is nou goed? Of kan ik dit het beste via de drukker doen?

Wie heeft ervaring??

Groetjes Natasja

Hoi Natasja…

Een eigen foto op een kaart is heel erg leuk.
Wij hebben bij Noah zelf een kaart gemaakt en ook allemaal zelf uitgeprint… gewoon A4… lekker groot lekker gek, en vooral erg origineel.

Nu maken we ook weer zelf een kaart gewoon 13x13 waarschijnlijk.
Chris gaat mijn buik van de week weer beschilderen, en maken we er een leuke kaart van.
Misschien een idee voor jou??

En als je het via een bedrijf wilt doen, heb je zoooo veel op internet staan… gewoon 1 kiezen die goedkoop is, en die jouzelf aanspreekt…

Liefs, Melanie

Haha echt toevallig dat je dit topic opent, want ik zat er vanmorgen ook over te denken een topic te openen. Wij hebben het geboortekaartje van Tim gewoon bij de drukker besteld. Maar ja iedere keer mochten we dan 3 grote boeken mee naar huis nemen om te kijken of er iets instaat. Zo niet dan mochten we die weer omruilen voor 3 andere boeken. En je raad het al, we zijn tig keer teruggegaan om boeken om te ruilen. Dus nu had ik zoiets van wie weet er een leuke site waar je gewoon via internet kaartjes kunt vinden en bestellen.

We hebben nog alle tijd, maar ik vond het leuk om me alvast te orienteren. Ik lees dus even met dit topic mee.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@Melanie: Ik ben absoluut niet fotogeniek. Lees: 1 meter in de breedte en er is nog geen buik te zien. Behalve dan het buikje dat er voor de zwangerschap al zat. Ik heb echt het idee dat ik deze zwangerschap helemaal rond ga groeien Heb nu al een achtergrond waar menig big mama jaloers op is
Ik dacht zelf meer aan een foto van Merel. Ik heb al wat ideeën, maar die houd ik nog ff voor me.

@Sandra: Aanbieders van geboortekaartjes zijn er inderdaad genoeg op internet. Bijvoorbeeld http://www.geboortekaartjes.nl Hier staan heel veel collecties die ze bj de drukker ook hebben. Scheelt weer boeken halen Dat wat je zegt, klopt wel. Wij zijn ook een aantal keren teruggegaan toen we een kaartje gingen zoeken voor Merel.

Groetjes Natasja

Hier beide keren door de fotograaf uit het dorp de foto laten maken (na de geboorte) en deze diezelfde dag nog kunnen posten.

Blijft lastig … net als de tekst!

quote:
Hier beide keren door de fotograaf uit het dorp de foto laten maken (na de geboorte) en deze diezelfde dag nog kunnen posten.

Blijft lastig … net als de tekst!

Maakte de fotograaf er gelijk een kaartje van dan? Of heb je dat bij de drukker laten doen?

Voor de tekst heb ik ook al ideeën. Wel gepikt van een geboortekaartje van iemand anders, maar ik vind 'm wel supergrappig.

Groetjes Natasja

Geboorte tekst hebben wij ook al… Chris laat het helemaal aan mij over… Dus kan me heerlijk uitleven hahaha…

Ik doe de tekst via Noah… Dat Noah dat verteld aan mensen…

Liefs, Melanie

ik eb een zusje die kaatrjes ontwerpt en drukt!
ook helemaal gaaf.
weet niet waar je woont???
als het nu een beetje in de buurt is kan ik je het adres wel mailen.

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 05 Oct 2010 14:37:07

Ik woon in de Achterhoek.

Groetjes Natasja

Wat een ontzettend leuke gedichtjes Sann.

Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik die ga onthouden voor ons geboorte kaartje. Moet nog voor gedichtjes gaan kijken hoor, dus wie weet worden het wel hele anderen. Maar ik vind ze wel heel erg leuk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ze zijn inderdaad heeeeeeeel erg leuk…

Liefs, Melanie

wij hebben het gedaan via:

www.geboortepost.nl

geweldige site! vind ik… je kunt je eigen creatie maken of een voorbeeld kiezen en nu…2 jaar later staat rico’s geboortekaartje NOG in mijn lijstje op die site voor het geval ik er nog bij wilde bestellen haha!

Ik vraag wel eens een proef kaartje aan, om een aantal ideeën op te doen…

Nu staat er in het kaartje wat ik vandaag heb gekregen een heel leuk versje:

Er werd gehutseld en gefrutseld,
Zo ben ik in elkaar geknutseld.
Eerst konden zij het niet geloven,
Maar ze waren de schrik zo teboven.
Ze vinden mij heel erg mooi en klein,
En kunnen haast niet omschrijven
hoe blij zij met mij zijn!

Schattig toch? hahahaha

Liefs, Melanie

Ik vind persoonlijk niet dat je je 2e kindje niet als individu ziet als je het uit naam van je 1e kindje op het geboortekaartje zet. Maar goed daar denkt iedereen anders over.

Wij schrijven het kaartje wel uit naam van ons met een gedichtje daarbij. Maar we zetten er ook een gedichtje op namens Tim.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben het geboorte kaartje uit naam van Noah gedaan…

Ieder zn eigen keus uiteraard…

Liefs, Melanie

Voor Merel hadden wij als gedichtje:

Geriefelijk, kleine, gezellig, goed geisoleerde éénkamerwoning van zeer hoge kwaliteit en met alle denkbare faciliteiten, eigen in- en uitgang, te huur voor een periode van 9 maanden voor rustige huurder, onmiddelijk beschikbaar, volledig pension.

Daar ging ik op in en nu ben ik eruit gezet!

Het is wel een gedichtje met een knipoog, maar daar houden wij wel van. Ik ben persoonlijk niet zo van de zoete gedichtjes. Voor spruit nummer 2 hebben we waarschijnlijk weer een grappig gedicht. Wel uit het oogpunt van Merel, maar er zit wel genoeg van de kleine in.

@Sann: Welk programma heb je gebruikt? Het is inderdaad ook een idee om zelf te ontwerpen en dan naar de drukker te mailen.

We hebben er ook over nagedacht om direct naar de geboorte foto’s te maken en te gebruiken. Alleen toen Merel geboren werd, had ze een slechte start en moest ze de eerste dagen in de couveuse. Ik zeg niet dat dit nu weer gebeurt. Maar mocht het wel zo zijn, dan zie ik het niet zitten om een foto op het geboortekaartje te hebben van onze kleine in een couveuse aan allemaal slangen…

Groetjes Natasja

@Kringeldingeltje: Ik heb zo zitten lachen om je versje… Wat gaaaaaf!!

Liefs, Melanie

hahahah wat een leuk versje, super joh,

before you judge me, try hard to love me

Idd een heel leuk gedichtje Kringeldingetje. Ik zou het persoonlijk niet op het geboortekaartje van mijn kind zetten. Haha ik ben meer van de standaard gedichtjes. Maar goed dat is ieder zijn smaak idd.

Ik zie trouwens dat je de 20 weken al voorbij bent, heb je al een echo gehad? Zo ja hoe was het?

Groetjes,
Sandra

@ Sandra: Dat is inderdaad ieder zijn smaak. Wij houden juist niet zo van de standaard gedichtjes

We hebben afgelopen maandag de 20-wekenecho gehad. Alles zag er goed uit, dus wij zijn blij! Ze vragen nu trouwens ook of ze de baarmoedermond op mogen meten. Dit ivm een onderzoek naar overlijden bij vroeggeboorte. Dit percentage is in NL blijkbaar hoger dan in de rest van Europa en dat gaan ze nu dus onderzoeken. Als de baarmoedermond korter dan 3 cm (geloof ik) is, kunnen ze dit verder gaan bekijken. Bij mij was het allemaal goed, dus ik ben er verder niet zo op doorgegaan. Maar het schijnt dat maar bij een klein percentage van de vrouwen dit het geval is, daarom moeten ze heel veel vrouwen screenen voordat er een goed onderzoek kan gaan plaatsvinden.

Groetjes Natasja