Mijn bevallings verhaal!
22 Mei 2001
voor kontrole naar het ziekenhuis, was het behoorlijk zat terwijl ik eigelijk 28 mei was uitgerekend. hielt veel vocht vast en lopen ging ook bijna niet meer. alleen de straat uit dat ging nog net. Alles was goed had een beetje ontsluiting maar niet veel. had de hele week al ananas gegeten want dat zou helpen! s'middags nog maar even naar de kaper want zou er straks geen tijd meer voor hebben. de volgende dag was mijn man jarig hadden al afgeproken dat we dit niet uitbundig zouden vieren want voelde me daar niet echt lekker voor dus alleen ouders en wa vrienden zouden komen.
23 Mei
precies om 00:00 we waren nog op dus peet een dikke zoen gegeven, en hem gefeliciteerd met zijn verjaardag. nog geen 3 minuten later dacht ik al weer voorweeen maar al gauw had ik door dat dit gen voorweeen waren maar ECHTE weeen. toch nog even kunnen slapen tussen de weeen door maar al het al met al een uur is geweest was het lang. om 3 uur kwamen ze steeds krachter en waren ze om de 7 min. en om 5 uur braken mijn vliezen pas toen drong het echt tot me door het is begonnen.Mijn bed maar uit peet nog maar laten liggen want ja hoe lang gaat het duren? Achter de computer een berichtje geplaast op kindjeopkomst waar ik altijd chatten, dat het is begonnen toch er maar weer achter vandaan, naar beneden thee gezet..
Verloor ook wat bloed dus ziekenhuis gebelt, maar ze vertelde dat dat normaal was, en als de weeen een uur om de 5 minuten kwamen, dat ik terug kon bellen.Om half 7 kwamen de weeen om de 5 minuten dus weer terug gebelt en we mochten op ons gemakje komen, en om half 8 zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Peet zijn moeder gebelt dat het was begonnen en dat dus niet langs kon komen voor zijn verjaardag omdat het zo ver was de buurvrouw stond voor het raam, dus even vertelt dat we naar het ziekenhuis gingen, binnen noodtijd wist iederen het, dus stond alle buuren en over buuren buiten, om ons succes te wensen, hahah was toch wel leuk.
Om 8 uur waren we in het ziekenhuis. Dr Hermans de gyn die ik altijd had, was er toevallig en lachte zich rot dat ik er was, omdat ik de dag er voor nog zo baalde..
gelijk gingen ze kijken hoe ver ik was en ging toch wel vlot dachten we want ik had 5 cm ontsluiting een uur later 6, 7, 8 en we dachten nog oh die is er wel rond de middag, maar kwam niet verder,als de 8cm en de weeen kwamen onregelmatig. Om 4 uur kreeg ik persweeen weer kijken maar nog steeds 8 cm dus puffen en nog eens puffen...
om half 7 kwamen ze weer kijken ik was helemaal op toen, hebben ze me een infuus gegeven met weeen opwekkers..
Zodat ze wat sneller kwamen, en dat kwamen ze en behoorlijk.Om half 8 was het zo ver mocht eindelijk persen..
Maar ik was te moe na 1.5 uur persen gingen ze de pomp er bij halen eerst een knip toen een weee en ja hoor daar was ie eindelijk!!!! onze zoon Jordy Mark de Kleijn 3685 gram
Een heerlijk plaatje en toch het mooiste kado wat een vader op zijn verjaardag kan krijgen. het was een lange dag hoop het een evt volgende keer wat sneller te doen. maar voor mij altijd in het ziekenhuis. vond het wat minder dat peet weg moest want toen we eindelijk even samen konden genieten werd ik naar de afdeling gebracht. maar ja iedereen lag te slapen.