Gat in broek

Ik wordt er helemaal simpel van!
In elke spijkerbroek van Seth zit een gat…

In wat oudere, maar ook in zijn nieuwe die hij net heeft.
Mijn vraag: Wat doen jullie ermee?
Gewoon zo laten lopen, of weggooien?

Ik nijg ernaar om hem gewoon zo er bij te laten lopen, staat misschien een beetje sneu, maar anders koop ik me een breuk aan broeken.
En dan bewaar ik wel een nette broek voor als we weg moeten oid.

Hebben jullie kindjes dit ook, of is Seth de enige wildebras?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik heb de kapotte broekjes naar mijn moeder gebracht. Die is nogal handig met kleren. En ze heeft er van die knielapjes op gemaakt (genaaid want strijken of plakken is niets). Kun je op de markt halen. En dan kun je er weer even mee. Ik ga ze zeker niet weggooien. Staat nog leuk ook hoor. De wat oudere gemaakte broekjes bewaar ik voor het buiten ravotten

Groetjes Bianca

haha ik heb een paar broekjes van rico waarvan lijkt alsof hij gevallen is, van die kapot gescheurde stukjes
maar dat is eigenlijk gewoon de mode ofzo hahaha.
als het ook op zo’n soortgelijken broekjes lijkt zou ik m er lekker in laten lopen, is stoer!
als het er echt niet uitzet dan toch maar een nieuwe halen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik hbe het (nog) niet met Morgan maar mijn ma had het heel erg met mijn broertje dus deed ze er stukken op inderdaad. Soms al uit voorzorg

Wat je zegt je betaald je blauw anders aan broeken.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me goed voorstellen dat je daar simpel van wordt, echt vervelend.

Ik moet het afkloppen, maar Tim heeft nog nooit een gat in zijn broek gehad. Tja iedere week een andere broek kopen wordt ook een kostbare bezigheid. Dus of je moet iemand zoeken die heel handig is en anders zou ik hem gewoon met het gat in zijn broek laten lopen. Ligt er natuurlijk wel aan waar het gat zit, want je wilt hem ook niet voor gek laten lopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

He kun je kniestukken kopen op de markt? Ik ga zeker eens kijken, vind dat er erg stoer uitzien. En lekker 70ties

Misschien zijn knulletjes wat ruiger, want Eva heeft nog nooit een gat in haar broeken gehad? Ik hoor het wel van jongensmama’s! Ik zou er ook gek van worden! Knielapjes zou ik zeggen…staat inderdaad stoer! En Seth: rustig aan met spelen hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Hmm… dan zal Seth inderdaad wel erg ruig zijn
Hij klimt wel overal op, en zeker vandaag (in de speeltuin en kinderboerderij) kan ik me wel voorstellen dat het dan snel slijt. Zeker als hij zichzelf weer eens een keer op zijn knieen laat vallen, of op zijn buik van de glijbaan gaat…

Er zitten inderdaad gaten op zijn knieen. En aangezie hij bijna elke dag wel even nar de speeltuin gaat of even lekker buiten speelt, is het geen doen om hem elke keer om te kleden.

Nu is mijn moeder wel handig, dus misschien verknip ik wel een oude spijkerbroek en laat ik haar die lapjes op de knieen naaien.
Hij heeft toch altijd wel broeken met wat extra plooien en dingen genaaid, dus het past er wel bij.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
He kun je kniestukken kopen op de markt? Ik ga zeker eens kijken, vind dat er erg stoer uitzien. En lekker 70ties

Ja, de stoffenkraam op de markt zal ze zeker hebben.
En anders de lokale stoffenwinkel natuurlijk.
Plakken kan wel, met het nodige geduld.

M.

Plakken kan ook hoor, en strijken maar dat was hier niet zo’n succes. Na 1 of 2 x wassen laat het los. En vooral als je zo’n ravot in huis hebt die lekker wil spelen. Dus je kunt ze beter vastnaaien. Extra grote kopen ook want die kleintjes verbergen net het kapotte plekje en dan piept het er later weer onderuit.
Nick heeft zo al diverse broekjes.
En ja, ook hij wil graag op zijn buik de glijbaan af Ach, ik vind het niet zo heel erg. Tegenwoordig doe ik hem wat oudere kleertjes aan als hij gaat spelen thuis.

Groetjes Bianca

Hier inderdaad ook kniestukken, of ik maak er korte broeken van als het model dat toelaat. Zeker als we gewoon thuis zijn doe ik hem niet z,n beste kleertjes aan die krijgt hij aan als ik met hem wegga. En dan nog heb ik voor de zekerheid wel een ravotbroek bij me. helemaal voorkomen doe je het natuurlijk niet maar ik probeer toch een beetje zuinig te zijn op z’n kleding. Maar vind het ook heerlijk dat hij zo lekker kan ravotten. Van een kind kun je ook niet verwachtten dat ze steeds op hun kleding letten, moeten gewoon kind zijn vind ik. Daarom ben ik ook blij dat ik redelijk wat kleding doorgeschoven krijg voor hem, is het toch iets minder zuur als hij gaten in zijn broek heeft. Of vlekken, vanmiddag had hij buiten gespeeld en hij was echt helemaal zwart ben benieuwd of dat er nog uit gaat.

groetjes ramona

Hoi,

Nou niet alleen jonges moeders hebben last met kapotte knieen in broeken. hier een dochter die ook niet altijd even rustig was zeg maar.
Ik deed er ook kniestukken op naaien. Oude spijkerbroekken bewaarde ik. Zodra ze een nieuwe kreeg maakte ik met de oude spijkerbroeken zelf kniestukken in de vorm van een bloem of hartje en die naaide ik bij voorhand al op. Stond leuk en vrolijk. Ook haar gekleurde broeken bewaarde ik en dat maakte het dan nog vrolijker. Soms naaide ik dan ook terhoogte van de enkel nog een figuurtje en leek het net of het zo bij de broek hoorde.

groetjes

lon106

Wij hebben voor Julian een blauwe overall gekocht waar hij heerlijk mee buiten speelt (en het staat best stoer!). Hij kan naar hartelust klauteren en vies worden zonder dat zijn moeder bang is dat zijn kleren kapot gaan of de vlekken niet meer uit zijn kleren gaan. Voor de speeltuintjes in de buurt heb ik een oude broek die lekker vies mag worden en een goedkoop zomerjasje. Het is even een kwestie van broekje omwisselen en dan hup, lekker naar buiten! Hij zegt het zelf al: pakkie aan, anbak attertuin toe (overall aan en naar de zandbak in de achtertuin). Een paar nep crocs eronder en klaar is meneertje! Na het spelen gaat de broek in de keuken uit. Het scheelt een boel was en zand in je kamer

En kniestukken zullen hier nog wel komen als meneertje naar de speelzaal gaat. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar niet een keer een gat in zijn broek zal gaan vallen…