Gasten laten betalen?


#1

Ik gooi er maar eens een nieuw topic in.

Wij (ik) zit met het volgende:
Op de verjaardag van Aaron zijn wij op vakantie met een vriendin en haar kids.
We zitten op zo’n 40 kilometer van huis af maar wel in Nederland.
Om de camping op te komen dient iedereen vanaf 4 jaar 2.50 per persoon te betalen en 65+ betaald 2.- per persoon.

Nu nodigen wij ieder jaar zo’n 25 mensen uit waarvan 4 van 65+ en de rest is ouder dan 4 jaar.
Nu zegt mijn vriend “je mag de genodigde niet de entree laten betalen”.
Ik vind zelf dus van wel…je nodigt ze uit maar of ze komen mogen ze zelf weten natuurlijk…ze kunnen de heel dag daar zwemmen binnen en buiten en er is een zwemstrand en etc etc etc…treintje rijdt…etc…

Wat vinden jullie?
Als ik moet betalen voor hun dan vind ik het feestje wel er duur worden!
Ons pap en mam hebben er geen problemen mee om 4.- te betalen voor een hele dag plezier maar ik weet niet hoe andere erover denken.

Gr, danielle


#2

Als je die 60 euro zelf niet kunt missen,
dan kun je het best vooraf aan de genodigden aangeven.
Denk dat de meeste er toch geen probleem mee hebben.

Maar misschien kun je even overleggen op de camping?
Wellicht dat als je met de hele groep daar gaat eten
(is er een restaurant?) dat de entree dan kan vervallen.

Of laat alle gasten wat eten en/of drinken meenemen
en betaal de entree wel zelf.
Scheelt aan de ene kant boodschappen, en je weet wel
wat je aan entree kwijt bent.

M.


#3

Stel je woont in het centrum van de stad en je hebt een verjaardag te vieren. Gasten kunnen niet anders dan betaald parkeren. Betaal je ze dat parkeergeld dan terug?

Mijn broer heeft jarenlang in het centrum van een grote stad gewoond en als wij daar op bezoek gingen, dan zat er niks anders op dan de auto in de parkeergarage zetten. Ik heb het nooit vreemd gevonden dat het ons extra geld kostte als we bij mijn broer op bezoek gingen.

Nog een voorbeeld: stel wij worden uitgenodigd op een feest en we moeten oppas voor de kinderen regelen. Zo’n oppas kost al gauw 10-15 euro op een avond. Declareren we dat bij de mensen bij wie we op het feest waren?

Ik weet niet of zo’n camping daarmee te vergelijken is maar misschien helpt het je bij het nemen van een beslissing.

Zou er op die camping niet een soort korting te regelen zijn omdat je een verjaardag van een kind te vieren hebt? Kijk, als je als volwassene jarig bent, kun je nog makkelijk zeggen: ik vier het na de vakantie wel.
Maar dat kun je bij een klein kind niet maken. Die moet zich lekker jarig kunnen voelen op zijn verjaardag. Mogelijk is er met die camping iets te regelen dat mensen voor de helft van het geld naar binnen kunnen bij wijze van uitzondering. Misschien hebben ze sowieso wel zo’n regeling.

Groetekes, Sje


#4

@marselendiana: Het is niet zo dat ik dat geld niet kan missen maar ik vind het niet nodig om voor familie/vrienden te betalen.
Zij kiezen ervoor om te komen en ik wil ook op de uitnodiging erbij zetten dat de entree 2.50 per persoon is…zo kunnen ze thuis al erover nadenken wat ze ermee willen doen…wat is nou 10.- voor een hele dag plezier en taart en chips en en en…ow ja…wij nemen altijd onze frietpan mee dus we kunnen vanalles ook nog bakken!

@ Sje: weet ik niet…kan ik daar natuurlijk altijd vragen.
Misschien is het zelfs wel zo’n camping die niet eens goed oplet wie er langs de slagbomen lopen en dus misschien niks betaald hoeft te worden.

Als ik het gewoon op de uitnodiging al aangeef vind ik dat ze weten “wat ze uit gaan geven”

Gr, Danielle


#5

Als ik een uitnodiging zou krijgen en de entree van de camping zelf word verzocht te betalen, dan zou ik daar helemaal geen moeite mee hebben. Net wat je zegt, je hebt er verder een hele dag plezier van.

Maar ik geloof dat ik het persoonlijk ook wel moeilijk zou vinden om dit van mn gasten te vragen en daarbij snap ik de reactie van je vriend ook wel. Mensen verwachten in princiepe niet te hoeven betalen voor een verjaardagsfeestje, behalve dan het cadeautje dat je meeneemt. En het feit dat mensen er al extra moeite voor doen om 40 km te reizen en extra benzinekosten kwijt zijn, zou denk ik voor mij wel maken dat ik gewoon de entree voor iedereen erbij zou betalen. Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke afwegingen.

Ik zou het in elk geval wel, zoals je al schrijft, van te voren op de uitnodigingskaart vermelden zodat mensen zelf kunnen kiezen en niet ter plaatse geconfronteerd worden met een bijdrage. (beetje rare vergelijking misschien, maar het gaat dan vaak niet om het kleine bedrag maar om het princiepe, zo moest ik afgelopen zondag bij een doopdienst 50 cent voor het gebruik van de liturgie betalen, die ik vervolgens na afloop van de dienst weer moest inleveren. Die 50 cent kon ik natuurlijk best missen, maar ik vond het toch een ‘raar’ fenomeen dat hier geld voor gevraagd werd)

Kortom ik kan me beide kanten voorstellen, dus eigenlijk help ik je niets verder met mijn reactie Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk besluiten!

Groetjes Carolien


#6

Ik vind dus dat je dat niet kan maken. Ze moeten als ze uit dezelfde woonplaats komen ook al 80 km rijden(heen en terug) kost ook al veel. Veel mensen houden niet van een caming. Ik zou hem persoonlijk niet eens daar vieren. Ik heb een vermoeden dat veel mensen afhaken en een andere keer komen. Ik zou zelf in ieder geval niet komen, heb totaal niets met campings. Dus ik zou even rondje navragen hoe ze daar tegen over staan.

Liefs Michelle


#7

Ik zou het niet raar vinden, als ik het maar van te voren weet. Je kunt voor die 2.50 best veel zo’n hele dag. Ik denk dat het niet meer dan redelijk dan is.
Ik persoonlijk zou er in ieder geval geen moeite mee hebben.

Groetjes Manderijn.


#8

@miramady: ik ga niet eerst navragen wat iedereen wil…
daarbij komt dat Aaron een “vakantiekind” is en de helft (nou ja bijna) niet komt
omdat ze de 1e week van de vakantie al "op vakantie " gaan en die komen dan in augustus een keer langs.
Mijn zus bijvoorbeeld (zijn peettante), is dan ook zelf weg dus die valt al af…
ik weet al 1 gezin dat niet zal komen …maar die stuur ik wel gewoon een kaart ook al weet ik dat.

Het is ieders eigen keuze “gaan we of niet” en ja ze moeten inderdaad heen en terug best wat afleggen…
maar als je naar een pretpark gaat een hele dag moet je ook ver rijden en een camping is soortgelijk vind ik…fietscrossbaan…kabelbanen…airtrampoline…
zwembaden…zwemvijver…treintje…binnenspeeltuin…
de kids vermaken zich die dag super en we hebben op ons veld 5 speeldingen van een glijbaan/zandbak/wip
tafeltennis/en zo’n ronddraaiding waar 4 kids opkunnen.

Maar iig…de gene die niet kunnen of willen komen…die komen gewoon een andere keer endiegene die wel komen hebben heel de dag plezier…ze hoeven van mij niet vanaf 10.00 tot savonds bij de caravan te zitten…kunnen doen wat ze willen en komen terug als ze wat lusten…
.
zo zie ik het voor me en ik weet zeker dat ze op die 5* sterren camping heel veel plezier zullen hebben die dag

Gr, Danielle


#9

Ieder zijn ding

Liefs Michelle


#10
quote:
Ik vind dus dat je dat niet kan maken. Ze moeten als ze uit dezelfde woonplaats komen ook al 80 km rijden(heen en terug) kost ook al veel. Veel mensen houden niet van een caming. Ik zou hem persoonlijk niet eens daar vieren. Ik heb een vermoeden dat veel mensen afhaken en een andere keer komen. Ik zou zelf in ieder geval niet komen, heb totaal niets met campings. Dus ik zou even rondje navragen hoe ze daar tegen over staan.

Liefs Michelle


Maar dat komt gewoon door jouw aversie tegen campings

Het vooruitzicht van zwembad, speeltuinen, treintjes en weet ik wat allemaal meer is voor veel mensen juist reden om wél te komen.

M.


#11

Als het goed weer is wel maar om met 25 man in een caravan te zitten met regen word je niet vrolijk van vilgens mij

Liefs Michelle


#12

Dan gaan we naar de binnen speeltuin of het cafe of het restaurant…zoveel daar waar je heen kan!

Maarre…we komen op Zondag thuis (aaron is Zaterdag jarig) en dan is het grote vakantie dus…en nu denken we erover het een week op te schuiven naar de weekerop op Zaterdag…En diegene die willen komen op de camping zijn altijd welkom maar op de uitnodigingskaart zal staan dat het thuis gevierd wordt. (en de helft zal ook dan niet komen).

Gr, danielle
Ps Michele…waarom houdt jij niet van campings? Voor Dylano zou het geweldig zijn om de caravan uit te stappen en heel de dag kindjes om mee te spelen hebben!!!
Thuis moet ie zichzelf vermaken…Aaron vind het geweldig die komt geregeld terug om iets te pakken oid…en dan gaat ie weer verder op het veldje spelen en ik houdt hem vanaf de stoel in d egaten…allerlei speeltoestellen op het veldje…PRIMA vertoeven hoor!


#13

Ik ben meer van de luxe

Liefs Michelle


#14

Wij hebben OOK luxe! Wij hebben een douche in de caravan (weliswaar kleiner dan een hoteldouche)…eigen toilet…magnetron/ovendiepvries/koelkast/TV/laptop…handen voor de afwas…EN…altijd gratis warme douches en toiletten in de buurt voor de uitgebreide taferelen…owww…en…veel leefruimte…voortent…luifel…een heel grasveld…wat een LUXE!!!

I love it

Gr, Danielle


#15

Hoeft voor mij niet perce hotel te zijn, maar wel huisje. Ik wil ruimte

Liefs Michelle


#16

vorig jaar gingen we naar de verjaardag van een nichtje van ons dat 6 werd. Het kon voor ons niet anders dan op de camping (wilden dat liever niet ivm met hygiëne van de ouders, maar dat is een ander verhaal dan camping-aversie )
Wij hebben toen gelijksoortige entree moeten betalen. We hebben bij beheerder duidelijk aangegeven dat we maar een uurtje kwamen en niet van faciliteiten park gebruik zouden maken. Moesten toch betalen, zelfs mijn oudste dochter die net 2 was!
We hadden het raar gevonden als de zus van mijn man de entree betaald zou hebben, doen we zelf wel, geen probleem. We hadden in dit geval meer moeite ermee dat de beheerder neit wat schappelijker was (aangezien je officieel ook voor kids onder 2,5 niet hoefde te betalen, het was koud nog geen 10 graden, en regenachtig…)

dus: laat ieder lekker zelf betalen en biedt desnoods aan voor mensen die dat niet kunnen het te betalen…


#17

Lastige situatie.

Persoonlijk zou ik zijn verjaardag lekker thuis vieren en niet op de camping. Aaron heeft toch nog niet door wanneer hij jarig is. En je zou hem ook kunnen uitleggen dat je het niet kunt vieren, omdat je op de camping bent. En dat je het viert als jullie weer thuis zijn. Maar goed ik wijk af, want dat was je vraag niet.

Ik blijf het moeilijk vinden of jullie het wel of niet voor mensen moeten betalen. Ik denk zelf dat ik het niet voor andere zou betalen, maar wel op de uitnodiging zou zetten. Al zal je er dan wel rekening mee moeten houden dat er mensen zijn die daardoor niet komen. Want ook al kun je de hele dag van alles doen op de camping, mensen moeten daar maar net behoefte aan hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#18

Ja, de mensen moeten het ervoor over hebben om even te rijden en ze MOGEN die dag komen…maar we gaan het de week erop thuis vieren hebben we afgesproken.

Ik vind het zelf altijd leuk als we bezoek op de camping krijgen…dan krijg je toch een andere dag dan dat je alleen met je gezin bent.
we gaan die keer dat Aaron jarig is met een vriendin en haar 2 kinderen dus Aaron vermaakt zich met zijn “bekende vriendjes” daar goed.

Komt goed!

Gr, danielle


#19

Zal idd vast goedkomen als jullie het op de camping vieren en daarna nog een keer thuis.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers