Gaatjes prikken?

mijn dochter is 4 jaar en mijn man en ik willen graag dat zij oorbellen krijgt, zij wil dat ook wel, wij hebben uitgelegd dat het wel pijn doet.
zij kan best wel een drama queen zijn en ik ben bang dat zij mij niet de oorbellen laat draaien of dat ze geen tweede laat doen.
Ik heb gezegd tegen haar dat het pijn doet en dat ik er elke dag moet aankomen en zij wil het nog wel. Zijn er andere moeders die hun kindjes oorbellen hebben laten krijgen toen ze ongeveer deze leeftijd waren en hoe gingen jullie ermee om?

ps…mijn excuses als de nederlands niet helemaal klopt.

Jolene: mama van Amber en Brandon

Daisypath Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi, Nicky heeft oorbellen gekregen dat ze 3 jaar werd. Ze wilde het echt zelf.
Het was alleen best moeilijk om een juwelier te vinden die het wilde doen onder de 4 jaar.
Ze deden allebei de oren tegelijk schieten en je hoeft ze niet meer te draaien hoor. Elke dag alleen een druppeltje vloeibaar iets erop.

Ben benieuwd of ze de oorbellen krijgt.

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

hoi Maaike

Nou…wij willen het echt doen en zij wil dat zelf ook heel graag, mijn man is morgen vrij dus als het gebeurt dan gebeurt het morgen.

ik hoop echt dat het goed gaat.

Daisypath Ticker

hoi

ik heb net de juwelier bij ons in de buurt gebeld en z doen geen twee tegelijk en die oorbellen moeten wel 2 keer per dag gedraaid worden, nou ik ga nog even rondbellen.

Daisypath Ticker

Onze Evianne heeft ze zon 6 weken voor dr verjaardag gekregen. Ze wilde ze zelf zooooooo graag, terwijl het voor mij echt nog niet hoefde. Aangezien ze wel standvastig is en precies weet wat ze wil, gaf ik aan dr wens toe. Heb dr gezegd dat het pijn deed en ik kneep dan stiekum even snel in dr oorlelletje ( ja heel gemeen van me ) en vertelde dr dat het maken van gaatjes, net zon zeer deed. Na, daar kon madam wel mee leven. Hier schieten ze ook alletwee de gaatjes apart en ik was bang dat ze van schrik ( omdat het pijn doet of het geluid ) de 2e niet zou laten doen, vandaar dat ik dat dus eerder in dr oortje kneep. Ze wist precies wat en hoe we het gingen doen, gaf geen krimp en heeft zelfs niet gehuild. We hadden op haar eigen verzoek de afspraak dat ze auw mocht zeggen en er kwam een klein auwtje uit, dat was dat. Ik heb 1x per dag gedraaid en van die sterilon gebruikt. De eerste keer na 6 weken bij het verwisselen van dr oorbelletjes heeft ze even gehuild en het duurde ook weer even voordat er toen nog eens anderen inmochten, maar inmiddels ruim een half jaar later, gaat het super.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoi

nou we zouden vanmiddag gaan, maar ik heb dat met Amber geprobeerd om in haar oor te knijpen en zei dat het ongeveer zo zou voelen, zij moest echt zo schreeuwen!!! dus wij doen het niet…ik vindt het ook wel jammer, maar als zij ervoor klaar is…hopelijk over een jaartje of 2 of 3 dan kuinnen wij er weer over praten.

bedankt voor jullie advies

[img]http://b5.lilypie.com/RiGGp2.png" alt=“Lilypie5th Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

[img]http://b1.lilypie.com/gJMAp2.png" alt=“Lilypie1st Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Ja het heeft ook geen zin als 1 gaatje gedaan is en ze voelt dat het pijn doet, dat ze de andere niet wil. Nog even wachten dan maar.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

benita was ook drie en wilde het perse,was ook erg vast beraden over haar menig hahahahahaha
bij haar zijn ze niet tegenlijk geprikt en ze heeft een uur og twee erna nog staan gillen,maar deruit halen wilde ze absoluut niet .

Hier doen ze het pas vanaf 6 jaar (en terrecht!!) tenzij het kind het écht heel graag wilt, en beide oortjes tegelijk! Dat verhaal van Evianne is uniek, want bijna ieder kind vind zoiets eng, en krabbelt terug!
Demi was ruim 5 toen ze om oorbelletjes vroeg.
Ik was al een keer of 3 eerder bij de juwelier geweest, maar steeds haakte Demi af en zei, ik kom wel terug als ik groot ben
Een poosje later begon ze weer, dat ze toch oorbellen wilde, dus we stonden voor de 4e keer bij de juwelier, ik had haar vantevoren gezegd dat er nu geen weg meer terug was, ben gekke henkie niet he! Dus ze begon weer wat te zeuren, en ik zei, nu of nooit meer Demi, we blijven niet aan de gang.
Dus uiteindelijk beide oortjes geprikt, ze heeft even gehuild, maar is er nu megatrots op.
Ik vind het zo fout als ouders de beslissing maken voor hun dochter om een oorbelletje te nemen, ik heb daarom altijd afgewacht tot ze er zelf mee kwam.
In jou geval zou ik dus nog even een paar jaar wachten tot ze zelf kan beslissen of ze oorbelletjes wil.

Groetjes Nathalie & Co

Dewi was5 jaar volgens mij.
We hebben net zolang gewacht tot ze het zelf wilde.
Na de 1ste wilde ze inderdaad niet meer maar toen ik zei dat dat echt een gek gezicht was heeft ze het toch maar gedaan.

Daarna nooit geen gezeur er meer over gehad hoor

Succes
Bianca

Ik heb het nog niet zo lang geleden laten doen (had scheve gaatjes) en ik vond het helemaal niet zeer doen hoor. Het is heel even een soort pik en that’s it.
En als ik zo lees dat Evianne ook geen kik heeft gegeven, denk ik dat ik kan concluderen dat een goede gaatjesprikker niet of nauwelijks pijn doet. Dus als je dochter het graag wilt, gewoon doen!