Gaan we voor een 3e kindje?

Hoi,

Wij hebben 2 hele lieve kindjes, een jongetje van 3 en een meisje van 9 maand.

Nu hebben we het er wel eens over een 3e gehad maar weten het niet zeker. We twijfelen eigenlijk nog een beetje.

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met 3 kindjes. Is het een hele grote stap van 2 naar 3, komen er erg veel extra kosen bij enz enz.

Groetjes Spruit

Ik heb maar 1 kindje maar … hoop ooit zeker wel 3 kindjes of meer te mogen krijgen.

Deze week sprak ik nog een vriendin… ze zei de stap van 0 naar 1 kindje is erg groot, van 1 naar 2 kindje is ook nog wennen… maar daarna gaat veel vanzelf. Ben je moeder en heb je ervaring…

Snap je beetje wat ik bedoel?

Tja, da’s in ieder geval heel persoonlijk. Hoe je dat beleeft. Goede vrienden van ons hebben onlangs hun derde kindje gekregen en moesten toch echt een andere auto, een dakkapel op het huis, etc. Dat zijn natuurlijk praktische zaken, maar brengt wel extra kosten met zich mee. Van twee naar drie kinderen qua zorg leek hen niet echt heftig, maar ook dat is weer persoonlijk en afhankelijk van hoe oud je andere twee kinderen zijn. Die van hun zijn zes jaar en anderhalf. Gewoon goed met je man over praten, jullie zijn de enigen die kunnen beoordelen of het wel of niet een goede stap zal zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik vond de stap van o kinderen naar 1 groter dan van 1 naar 2.
wij willen geen derde, is goed zo en anders moeten we de zolder verbouwen etc!
Gaan we toch wel doen maar ik vindt 2 genoeg.
je moet het toch zelf beslissen en er komen zoiezo meer kosten, in mijn ogen kost elk kindje geld, dus ook een derde!
succes met de beslissing!

Groetjes Gytha

Mervin wilde er ooit drie maar na de zwangerschap van Morgan en het toch in eerste instantie makkelijk denken van dat doe je wel even hebben wij besloten dat we er nog maar 1 keer voor gaan. Dus twee vinden wij zat. Overigens pas al Morgan zo 2 jaar is.

Groetjes,

Michèle

Ik heb altijd geroepen dat ik graag 4 kinderen zou willen, als dat ons gegund zou zijn. Maar daar kom ik wel een beetje van terug. 4 kinderen klinkt nog steeds heel gezellig, maar 4 zwangerschappen, pfff! Ik ben heel blij dat het mogelijk is bij ons, maar het is zeg maar niet mijn hobby! Ik vind het erg zwaar, en moet er ook veel voor doen en laten. (medicijnen, injecties en elke 2 weken controle en echo)
Ik mag ivm een bloedafwijking niet aan de pil, dus ik zal na deze zwangerschap een spiraaltje nemen. Die is voor ongeveer 5 jaar, en dan zullen de kindjes alweer naar school zijn. Ik sluit niet uit dat er nooit een derde gaat komen, want wie weet denken we er tegen die tijd wel weer anders over. Een nakomelingetje De tijd zal het leren!
Succes met ej beslissing!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ze zeggen inderdaad dat de stap van 1 naar 2 en zo verder niet meer zo groot is. Maar dat vind ik wel hoor. Ik vind een gezin van 3 meteen erg druk. Mijn schoonzus heeft er 3 en twee vriendinnen van mij ook en als ik zie hoe vermoeid zij af en toe zijn…Ik weet niet of dat echt door die 3e komt hoor, maar ik vind 2 zelf mooi te ‘handelen’. Dan kan ik op Eva letten en papa op de ander en andersom. Past mooi in de auto etc. Wij zullen zeer waarschijnlijk niet voor méér dan 2 kindjes gaan. Maar wie weet krijg ik wel een tweeling (zit in de familie) en dan heb ik alsnog drie kindjes! Laten wij eerst maar eens hopen op een 2e! Je ziet wel veel grotere gezinnen en dat is wel weer gezellig, dus ik kan me ook wel voorstellen dat je over een 3e denkt. Maar ja, die keuze moeten jullie toch echt zelf maken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier ook een twijfel. Voor mij zou het mijn tweede zijn, maar voor mijn man het derde. Krijg nu al niks in m’n auto en dan zouden we ook twee kindjes op dezelfde slaapkamer moeten leggen. En met drie kinderen naar de supermarkt… Ik heb maar twee handen natuurlijk.
Soms denk ik ook: waarom het lot tarten? Noa is echt zo’n ‘perfect kind’, altijd goed slapen, (bijna) altijd lachen, (9 kansen op 10) goed eten. Effe afklopen, maar ben nog nooit uit m’n bed moeten komen voor haar! Een weekje toen ze ziek was, heb ik een paar nachten twee keer tutje moeten geven en that’s it…
Dan denk ik, misschien is het volgende kindje één die altijd huilt, nooit slaapt, …
Of loopt er iets mis tijdens zwangerschap ofzo.
Maar stiekem loop ik er toch over te dromen. Hoe ze of hij eruit zou zien enzo.
Ik denk ook dat de extra kosten mij meer zorgen baren dan de extra zorg.

voor ons was de overgang van 2 naar 3 wel erg groot maar dat kwam voornamelijk omdat de derde in zijn eerste halve levensjaar veel en vaak ziek was en niemand kon ontdekken wat er was nu is hij bijna twee en helmaal gezond verklaard maar wel zeker de drukste van de drie omdat hij eerder altijd onwijs verwend is metname tijdens zijn ziektes wij zouden er heel graag nog een bij willen maar door de drukte die hij momenteel met zich mee brengt doen we het niet
maar ja ik ben pas 26 dus wie weet…

En spruit … jezelf een beetje kunnen vinden in de meningen / verhalen hieronder? Of nog erg in dubio?