G fysio gaat krijgen

ze is nu ongeveer 7 weken oud en heeft aan een kant een afgeplat hoofdje.
Ik wordt nog teruggebeld door de fysio…
De algemene tips deden we al: afwisselend links/rechts voeden, hoofdje in bed naar niet-voorkeurskant leggen. Ik leg haar in box nu zo dat ze haar hoofdje over haar linker schouder moet draaien wil zo mobiel zien (=niet-voorkeurskant) en zelfs haar in bedje al omgedraaid. Ze slaapt nu aan voeteneind ivm lichtval. Maar nog steeds draait ze haar hoofd over d’r rechterschouder.
Het hoofdje is nu inmiddels aan een kant erg plat, de andere kant is rond… je kan t goed zien, zelfs al je gewoon van voren naar haar gezichtje kijkt…

tja… kwilde t ff kwijt… hoop maar dat fysio nog meer tips heeft en dat t goed komt.

Dat hoop ik ook voor haar en jullie. Jullie zijn er wel vroeg bij, toch? Ik duim dat het effect zal hebben!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

He wat vervelend voor de kleine meid… je bent er gelukkig wel op tijd bij. Ik ken trouwens goede verhalen over de osteopaat… Bij mijn zoontje (gespannen hersenpan ivm keizersnede) heeft het minder goed geholpen maar bij mijn buurjongetje (had ook voorkeurshouding) deed die wonderen!

Wil ze op haar buik liggen? Dan zou ik haar, als je in de buurt bent natuurlijk, zoveel mogelijk op de buik leggen.

Succes,
Groetjes Nancy

Jeetje wat een eigenwijsje hee
Inderdaad zou ik wat Nancy al zei doen, zo veel mogelijk op de buik leggen. Hopelijk gaat de fysio goed helpen! Sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik hoop voor jullie dat het gaat helpen.

Tim had met 7 weken ook een flinke afplatting, maar wij vonden het wel erg vroeg voor fysio. In het begin werkte ook niks, lag al zijn speelgoed aan 1 kant. Keek meneer toch stug de andere kant op naar een witte muur. Maar goed uiteindlijk is het toch goedgekomen en is hij uit zichzelf ook de andere kant op gaan kijken. Wel flink wat stimulans van onze kant. Uiteindelijk heeft het wel lang geduurd, voordat zijn hoofdje weer bol was, want in het begin vormt het hoofdje veel sneller dan als ze wat ouder zijn. Maar het is uiteindelijk helemaal goedgekomen en voor zijn 1e jaar had hij weer een mooi rond bolletje.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Dank voor jullie reacties!
De fysio kan pas over 2 weken komen… dus dan is ze al 9 weken. En inderdaad gewoon aan huis.
G. heeft haar speelgoed (mobiel) in box inderdaad aan de andere kant. Met slapen draait ze haar hoofd soms gewoon recht, dat ze omhoog kijkt… We blijven gewoon thuis oefenen en ik ben benieuwd hoe t verder zal gaan.

@Bakmama: jammer dat CB zo reageerde, dat t minimaal was. Tja hier zeiden ze ook dat ze nog een rond hoofdje had … maar wij vonden totaal niet. Je ziet inderdaad aan de voorzijde al dat t achter afgeplat is.
Gelukkig dat je t bij T zo goed geholpen heeft!!

Oh, als je die wilt, niet kopen hoor!
Ik heb m hier nog, nauwelijks gebruikt liggen! Kan hem je zo toesturen als je hem wilt hebben.
Laat maar even weten dan.

Overigens zijn de meningen verdeeld over het gebruik van zo’n kussen…

@bakama en suzsje: dank voor jullie reactie.
we hebben zelf ook nagedacht over op de zij slapen. Alleen slaapt ze nu overdag in de puckababy en dat kan dan niet meer… Hoewel ze ook nu met PB moeilijk in slaap komt… Toch willen we t nog even afwachten, als fysio aangeeft op zij slapen tja dan doen we dat!
@suzsje: ik hou je aanbod even in gedachten!

Erg vervelend allemaal! Heb je wel eens aan KISS gedacht?? Misschien heeft je dochter daar last van?
KISS kindjes zijn niet standaard kindjes die heel veel huilen.

http://www.kiss-kinderen.be/index.php?page=1

Ik zou niet zo’n 3hoekslaapding kopen. Ik zou eerst de fysio afwachten.

Succes!

thanks…ja aan Kiss zitten wij zelf ook te denken… mijn man kwam daar van t weekend mee… zeker aangezien ik zelf een snelle bevalling heb gehad. En ze tijdens de bevalling toen het hoofdje ‘stond’ ze het hoofdje even teruggeduwd hebben (wat neit zo makkelijk/soepel ging) om een knip te kunnen zetten. We vermoeden dat dat niet goed geweest is voor t nekje… maar zeker weten doen we t natuurlijk niet.
Maar we wachten de fysio wel af, in de hoop dat zij dat wel kan vaststellen… (als ik zo lees zien fysio’s dat niet zo goed…tja…)
maar ze huilt niet bijv bij t badderen en aankleden. Maar juist wel in bed. Wandelen en knuffelen vindt ze niks…

Gewijzigd door - Domino op 03 Aug 2011 20:13:07

Hoi
hier ook 2 zoontjes beide mee naar fysio wegens voorkeurshouding plat
hoofd. De oudste had het erger dan de jongste en heeft ook langer fysio gehad.
Maar bij de oudste is het ook een erfelijkheidsfactor, want mijn vriend heeft ook een heel plat achterhoofd. De oudste heeft dat dus ook , (plat achterhoofd) terwijl de jongste juist een mooi klein rond bolletje heeft.

Wij moesten altijd naar de fysio toe en mbv oefeningen is het allemaal goedgekomen.

Succes ermee, en het komt bij julli eook allemaal goed.
groeten,