Fysio en Kiss

Hoi hoi,

vanmiddag om half 2 kunnen we terecht bij de fysiotherapeut… ze is momenteel alweer bijna een uur aan het krijsen en wordt er een beetje wanhopig van…telkens als ze even stil is moet ze nog even nasnikken en ik denk dat er dan voeding omhoog komt en ze het weer doorslikt… het ruikt nogal zuur… ook een kenmerk van Kiss??

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Een heel duidelijk kenmerk. Morgan had dit ook. Haar hele keel was beschadigd. Probeer haar bedje schuin te zetten door twee stabiele verhogingen van ongeveer een telefoonboek dik onder de poten te leggen. Dit scheelt al met slapen. Wij hebben Morgan ook op Nutrilon A.R. gezet dit scheelde ook met spugen en haar keel kreeg zo de kans te genezen.

Sterkte bij de fysio straks en ik hoop dat je snel resultaat hebt.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

dus bij de fysio geweest en idd, overduidelijk KISS… kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik dat niet heb gezien, terwijl mijn oudste het ook heeft gehad!!! Ze is gemasseerd en haar nekwerveltjes zijn in de goede positie gedrukt… het was zelfs zo erg dat we donderdag gelijk terug moeten en dinsdag al voor de derde behandeling! Ze huilt iig al een stuk minder… en mama kan ook weer lachen . Ik weet dat het nog niet gelijk verholpen is, maar wel een mega-opluchting dat we nu zekerheid hebben over wat het is!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Meid dat neemt niemand ja kwalijk en zeker gezien de tijd tussen je eerste en tweede niet. Wees blij dat ze zo jong al behandeld en geholpen kan worden. Ze zal nu snel hersteld zijn en jullie hebben dan weer een blije baby

Groetjes,

Michèle

Wat fijn voor! Lag het dus toch niet aan de maaiende handjes en inbakeren

Liefs

Lilypie

ik dacht het al wel na je verhaal te hebben gehoord,
en meid het geeft helemaal niks! wij waren ook pas laat geholpen, omdat het cb beweerde dat er niks mis was met m.
toen Michele over Morgan sprak en haar Kiss en de kenmerken benoemde had ik zoeits van: nog nooit van gehoord maar dit is precies wat Rico ook aan klachten had!
toen dus afspraken gemaakt enz enz…
toch fijn dat er een forum is als deze
enne alles komt goed met je kleine meid! echt!
je bent er tenminste ruim op tijd bij, wij pas rond 4 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn dat je weet wat het is en dat er iets aan gedaan wordt. Hopelijk heb je weer snel een vrolijke baby!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

vanavond ging het al iets beter wat betreft het krijsen, ze heeft wel bij mijn man op schoot gelegen, want plat in bed in slaap vallen is nog iets te veel van het goede, maar ze viel bij hem in slaap, hij heeft haar slapend in bed gelegd en slaapt nu al ruim een uur… hopen dat we een beetje goed de nacht in gaan…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Ik duim!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Fijn zeg dat je nu zekerheid hebt

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hoi hoi,

de nachten gingen eigenlijk altijd al goed… maar gisteravond was het gewoon als vanouds… kan zelf ook weer alleen maar janken de hele dag… bij elk piepje dat ze geeft denk ik neeeeee niet wakker worden en ik krijg zelf de onrust niet uit mijn lijf; heb voor morgen een afspraak bij de dokter staan, want ik merk dat ik mezelf voorbij loop… wat hebben jullie tegen die reflux gedaan, gaat dat als de kiss behandeld is vanzelf weg? Ik weet ook niet zeker of het reflux is, want het komt er niet uit, maar ze slikt het weer door…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Wat zielig voor Lisa! Geen wonder dat je meisje zo schreeuwde. Wel fijn dat de fysio inderdaad Kiss constateerde, want daar is wel wat aan te doen. Eva had geen reflux, dus daar kan ik niets over zeggen. Morgan en Rico wel, dus misschien kunnen Inge en Michele je daarover tips geven?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat Lisa heeft noemen ze verborgen reflux. Morgan had dat ook. Soms kwam het er wel uit en soms herkauwde ze. Wij zijn over gegaan op Nutrilon A.R. (Anti Reflux) De samenstelling van de vetten, eiwitten en toevoeging van Nutriton (in de voeding al verwerkt) zorgde ervoor dat ze niet meer spuugde. Toen haar kiss behandeld was is ze minder gaan krampen, maar ze spuugde nog wel wat. Maar omdat haar keel al helemaal geiriteerd was door het zuur zijn we dit blijven gebruiken tot ze 4 maanden was. Toen zijn we overgegaan op gewone nutrilon met Nutriton gemengd. Na de 6 maanden zijn we het af gaan bouwen. Ze spuugd nu soms wel eens maar das omdat ze te druk geweest is na het eten en ze heeft er nu ook geen last meer van gelukkig. Bij morgan werd het dus echt veroorzaakt door de Kiss. Reflux kan ook een andere oorzaak hebben, maar dan wordt er ook meer onderzoek in het ziekenhuis gedaan (das als ook de AR niet helpt) en dan komen er medicijnen om de hoek. Inge heeft hier met Rico weer meer ervaring mee.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik ga het idd morgen even aangeven en mijn man gaat ook mee… we willen er dan idd iets voor hebben ook al zou het met de behandeling van Kiss over zijn… ze doet het al sinds d’r eerste flesje en ze zeiden dat het geen kwaad kon, maar d’r slokdarm zal dan al wel flink beschadigd zijn! Arm meisje… ze heeft vanaochtend iig 2,5 uur in de wagen geslapen (heb haar gewoon laten liggen toen we thuis waren, was maar wat blij dat ze sliep!) en moest haar wakker maken voor de voeding… half 12 weer de fles gehad, kwart over 12 / half 1 terug naar bed en binnen een kwartier sliep ze… hopelijk weer tot de volgende voeding… heb van mijn zus een speciaal kussentje geleend (absoluut veilig) tegen verdere vervorming van het hoofdje en dit bevalt haar wel geloof ik… ook het matrasje omhoog gelegd… we w88 het weer af…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

even een vraagje:
spuugt ze ook heel veel dan?
Kijk een mondje geeft elke baby terug denk ik altijd.
Maar als ze echt heel veel/vaak spuugt is het natuurlijk een ander verhaal.

groetjes gytha

Ze spuugt dus niet echt, het komt er niet uit, maar het komt wel omhoog in d’r mondje en vervolgens slikt ze het weer door… het zuur komt dus elke keer wel in d’r slokdarm…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Duidelijk verborgen reflux. Dit is pijnlijker dan wel spugen want nu herkauwt ze alles.

Groetjes,

Michèle

Oke, ben dus net bij de HA geweest en adviseerde me nog ff te w88 tot na de Kiss behandeling… als ik dan nog graag wilde dat een kinderarts er naar ging kijken, zou ze me een verwijsbrief geven en kon ik alsnog gaan… dat stelt me heel erg gerust. Verder vertelde ze me (ze kende het dus wel) dat er heeeeeel weinig kinderen zijn die er iets aan over houden. Meestal houden ze er iets aan over als het na 3 maanden nog blijft… moet zeggen ondanks het slikken en herkauwen heb ik haar vanmiddag weer wakker moeten maken voor een voeding, dus dat gaat goed…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Dat raadde onze ha ons ook aan toen, maar omdat de kiss behandeling en de AR aansloegen was het niet nodig. En liever natuurlijk zo min mogelijk medicijnen voor zo’n uk. En Morgan heeft er ook niks aan overgehouden.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi, vandaag even bij de HA geweest voor mezelf, want ik zit er goed doorheen, ik heb medicijnen gekregen om me te kalmeren en morgen belt het GGZ me om een afspraak te maken om met een therapeut te praten… de HA denkt namelijk aan een post partum depressie en wil er zo vroeg mogelijk bij zijn… mijn man heeft er gelukkig veel over gelezen en heeft er ook veel begrip voor… gelukkig is hij ook hele dagen thuis en kan me veel helpen en zo kan ik er ook eens tussenuit als dat nodig is… als hij er niet is zorg ik dat mijn moeder bij me is, ik ben namelijk nu nog een beetje bang om alleen te zijn met de kids… zal ook wel weer over gaan… mijn moeder begrijpt me ook heel goed en luistert gelukkig ook goed naar mijn gevoelens en verhalen, zij heeft namelijk zelf een depressie gehad toen ik erg ziek werd 6 jaar terug… een geluk bij een ongeluk dus…

Verder zijn we vandaag weer bij de manueel therapeut geweest en ik merk al dat Lisa nu wat rustiger wordt, vooral bij het slapen gaan. Ze slaat haar tut er nog wel eens uit vanwege de onrustigheid, maar het krijsen is zo goed als weg bij het in slaap komen… tot nu toe… ze heeft ons ook geleerd om de spiertjes zelf te masseren tijdens het boertje laten en dit vindt ze ook wel fijn… mama voelt zich nu dus ook iets beter, maar gaat wel praten met die therapeut… als de kiss verholpen is en we hebben weer een blije baby krijgt Carola (de manueel therapeute) de grootste bos bloemen en de allerdikste knuffel ooit van me!!! we hebben verder een hangmat gekocht voor in de box op aanraden van de manueel therapeute, die schijnt te helpen bij het ontspannen… we gaan hem straks uitproberen, ben benieuwd!!

Ik hou jullie op de hoogte, want dit forum (dus jullie) helpt me ook heel erg!!

Grtz Von

Lilypie

Lilypie