Fv van 15cc en dan opbouwen

Ik heb bij Jurian de eerste weken bv gegeven. Maar nu bij Levi gelijk begonnen met fv (bewuste keuze). Nu vraag ik me alleen af wat en hoeveel hij mag. Er staat wel wat op de doos van Nutrilon maar … daar gaat hij overheen!!! En ruim ook…

Toen de zuster wegging heeft ze me hier niks over verteld. Dus dacht ik elke keer iets extra’s omdat dit in het begin ook moest… Maar … hoeveel gaven jullie je kindje met 2 a 3 weken? En om de hoeveel uur?

Hier bij beide 100 cc, en dan 7 of 8 keer per dag. Toen daar een fles vanaf ging doordat ze langer sliepen, werd het 120 cc, en dan 6 of soms 7 keer per dag. Maar mij vertelden ze toendertijd dat kindjes een behoorlijke tijd op 100 cc blijven zitten, in ieder geval tot je voor de eerste keer een afspraak hebt bij het CB. Bij Jessey was dit echter iets te lang om om 100 te blijven geven, dus die zat met 4 weken op 6 of 7 keer 120 cc.

Groetjes Anouk

90 water en 3 schepjes om de 3 uur

geloof dat ze per kilo 150cc mogen

maar emily en alexander was al een wereld van verschil

bij lex moest je opbouwen de eerste dagen

bij emil was het gelijk 30 water en ooh kind heeft zin in meer dus die heeft vanaf begin 60ccc gehad

emily nu krijgt 120 water en 4 schepjes en dat krijgt ze al vanaf 2 weken
om de 3 uur 6 maal per dag

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

quote:

bij emil was het gelijk 30 water en ooh kind heeft zin in meer dus die heeft vanaf begin 60ccc gehad

emily nu krijgt 120 water en 4 schepjes en dat krijgt ze al vanaf 2 weken
om de 3 uur 6 maal per dag

Dit krijgt Levi nu ook 6 x per dag alleen de nacht 90 met 3 schepjes. Dacht dat dit teveel zou zijn? Maar mag dus wel?

Oh erg he om weer zo onzeker te zijn/worden…

[img]http://m3.lilypie.com/Yvfjp2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou ik zou ook onzeker worden als emily zo huilde als jou levi dat doet

maar je aantal cc is prima hoor
niet te veel en niets te weinig

misschien kan je overwegen ipv standaard over te stappen op voeding voor hongerige babies ook omdat ie last heeft van krampjes. welke fles gebruik je eigenlijk?

Toen onze dochter zo oud was, gaf onze kraamverzorgster aan dat we de voeding langzaam konden opbouwen naar 100 cc per fles. In de eerste 2 weken kreeg ze tot 75 cc per fles (7 op een dag) Dus je mag best al 100 cc geven. Ze gaan uit van het lichaamsgewicht maal 150-170 cc voeding per dag. Dus dit verdelen over meestal 7 voedingen. Bij onze dochter gingen we dan ook uit van haar gewicht maal 170 omdat ze ook altijd honger had.
Na een maand gingen we over naar 6 voedingen en dan breid je inderdaad uit.

Groetjes Jeuly

Ik zou ook eventueel wat extra (water?) geven hoor als dat soms zo uitkomt ( natuurlijk niet standaard). Ik heb allebei bv gegeven en beide dames hadden dagen dat ze bij wij van spreken alleen maar aan de bost wilden en daarna gingen ze dan weer naar hun “gewone” trek. Inderdaad die regeldagen. Ik ben geen deskundige maar ik kan me voorstellen dat ze dat ook bij fv gewoon hebben??

Kimmetje: komt Emily snachts ook nog? En hoeveel krijgt ze dan? Je zegt 6 voedingen om de 3 uur van 120cc + 4 schepjes. Levi komt snachts nog dus … zit ik vaker op 7 voedingen per dag dan 6. Daarom probeer ik het nu te rekken met 4 uur er tussen ipv 3 uur. Maar gezelliger wordt hij daar niet van … Volgens het pak nutrilon mag hij er maar 6 en dalijk zelfs 5 voedingen hebben!!!

Oh ja die onzekerheid… … dacht dat ik nu wel sterk zou zijn … maar het zweet breekt me soms uit hoor!

[img]http://m3.lilypie.com/Yvfjp2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” />

Levi komt 1 x snachts dat is erg netjes hé! Verder zit ik erg met de vraag wat wijsheid is … om de 3 uur voeding of om de 4 uur? Volgens pak Nutrilon moeten ze nu 5 voedingen om de 4 uur hebben maar .hoor veel kindjes die het om de 3 uur krijgen… GRR wat een onzeker type ben ik… kan iemand mij cursus geven hier vanaf te komen

Het pak is een gemiddelde dus daar zou ik niet blind op varen. Ik zou als je echt twijfelt Levi even laten wegen bij het CB en dan advies vragen, dat is dan echt op maat. Ik gaf de eerste weken elke 3 uur voeding ( dus 8 x per dag) ook 's nachts… dus om de 4 uur lijkt mij erg weinig voor zo’n kleintje.

Ja vreselijk ineens kan die onzekerheid je zo aan vliegen. Ik zou gewoon de eerste tijd de behoefte van je kindje volgen. Dus ik zou niet gaan rekken bij die hele kleintjes. Dat hebben wij ook niet gedaan. Wij hebben een hele tijd 8 voedingen gegeven. Toch een beetje op verzoek net als bij BV. Nou dronk Muriel ook niet zo veel en zat ik nooit over de hoeveelheid voeding die ze mogen hebben. Maar ik zie die maten op het pak voeding ook echt als een richtlijn en niet als iets wat moet.