Fv, Bv, en potjes?

I know, I know, I know, ik zal wel inmiddels de zoveelste zijn die hierover vragen heeft, maar heb niet echt een topic gevonden die hierbij past.

Mijn dochtertje is inmiddels 5,5 maand. Ik geef smorgens als ze wakker wordt BV
dan rond 10uur FV en 14uur FV dan rond 18u BV en dan rond 22.30 FV. Dus geen fles pap.
Flesvoeiding doe ik 180 water en 6 schepjes zuigelingenmelk.

Je mag officieel met fruithapje beginnen als ze 6 maanden is, omdat ze nog BV krijgt.
Mijn vraag is krijgt ze wel voldoende?

Ze is heel tevreden, heb niet echt het idee dat ze meer nodig heeft. Ik had al toen ze over ging naar FV voor een deel dan, dat ik haar volpropte…zoveel schepjes…terwijl ze het gewoon opdronk.

Als ik een fruithapje zou geven vervalt dan de fles?

Een hoop vragen maar hopelijk kan en wil iemand ze beantwoorden voor me.

Thnx

Als ze tevreden lijkt, dan zou ik er nog lekker mee wachten tot ze 6 maanden is. En als je dan zou beginnen met een klein potje/stukje fruit, dan vervangt dat nog geen voeding. Het is puur bijvoeding nog en om te wennen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou ook zo doorgaan als je nu doet, als je dochter echt te weinig heeft hoor je het wel hoor!
Je zou af en toe een hapje fruit tussendoor kunnen geven, dat deden wij met Luka zodat hij alvast kon wennen. Wij mochten dit al doen toen hij 4 maanden was. En met 6 maanden ging het mee-eten gelijk goed!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

wachten met 6 maanden … zeker als je ukkeltje nog blij is met haar fles en bv

mijn man wil onze ukkeltje al met 4 maanden 'n fruit hapje geven… nou echt niet

renegade

Bedankt allemaal voor jullie reactie…ik wacht dan gewoon nog 2 weekjes…
Maar als ik haar dan een potje fruit voeiding geef moet ik dan een fles weglaten? of als extra erbij doen?

(als ze het hele potje natuurlijk op eet, (inhoudelijk dan))

ligt aan behoefte van je kindje …
als die na 't fruithapje nog behoefte heeft aan 'n flesje… al is 't maar 'n halve.
en je weet ook niet hoeveel van 't hapje op gaat he.

wat wel was bij onze oudste is dat toen ze een prakkie kreeg dat er 'n fles afviel …

renegade

Fruithapje vervangt geen voeding, is gewoon een tussendoortje.

Groetjes,
M

Idd wat Mriek ook al aangeeft een fruithapje vervangt geen fles, maar is een tussendoortje.

Wij mochten met 4 maanden al met fruit beginnen. Tim kreeg toen net als jou dochtertje nu nog 4 flessen. Fruit deden wij vers en zijn begonnen met een klein stukje appel en dat steeds verder uitbreiden. Als je potjes wilt geven, gewoon proberen met een paar hapjes en kijken hoeveel ze wil hebben. Verder gewoon de flessen erbij blijven geven.

Wij mochten met 7 maanden de fles van 15.00 uur laten vallen. Die is vervangen voor diksap en een koekje. Ook mochten we met 7 maanden beginnen met brood. Dus dan deed ik s’ochtends als ontbijt pap uit een bordje (daarvoor ook nog gewoon fles). Als ochtendtussendoortje fruit, tussen de middag melk met een boterham en dan als middagtussendoortje liga met diksap. Avondeten en om half 8 de laatste fles. Met 9 maanden zijn we de fles van half 8 gaan vervangen voor een toetje.

Nu zou ik dus lekker je schema zo laten en haar langzaamaan tussendoor laten wennen aan de fruithap. Toen ik begon met fruit deed ik het voor een fles, zodat ik zeker wist dat hij trek had. Toen hij meer fruit ging geven toen ben ik het gaan verplaatsen naar de ochtend, dus echt als tussendoortje.

Groetjes,
Sandra

Wij zijn met 6 maanden begonnen met fruit hapjes, en groente ha[jes en rond de 7 maand met een boterham.

@bakmama, moet je nagaan wat een verschil in kindjes he, de cohter van mijn zus bv die is nu 7 maand, en eet zo een hele boterham MET korst weg, heerlijk vind ze dat!! En Bo eet pas met korts toen hij anderhalf was, en toe nog op en af, want hij had t eveel last met koauwen (kreeg zijn hele gebit zowat in 1keer

liefs woezel

Luka mocht gelijk met 6 maanden met ons ritme mee eten, ook omdat hij er echt aan toe was. Met 3 maanden keek hij al naar ons met het eten en wilde dan altijd aan de borst ( gaf bv). Dus met 4 maanden mocht hij 1x per dag een fruithap en met 5 maanden 2x per dag. En dus met 6 maanden mee eten met alles wat hij mocht hebben.
Dat begon dus gelijk met 's ochtends pap. 's middags brood en het avondeten. Geen tussendoortjes, dat was de bv al. En hij at meteen prima mee!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers