Hier gaat de tuitbeker al vanaf het begin heel goed, maar daar zijn we zeer vroeg mee begonnen. Ik heb er wel altijd op gelet dat het een variant is zonder anti-lek ventiel. Daar moeten ze namelijk enorm aan zuigen en dan raakt hij gefrustreerd, plus dat het beter voor de ontwikkeling schijnt te zijn. Het grappige is dat Kimo dus nooit zelf een fles vastgehouden heeft, dat vond hij namelijk onzin.
Wij hanteren hier de regel dat eten en drinken alleen in de kinderstoel gebeurt en dat begrijpt hij uitstekend. Als hij dus dorst heeft gaat hij naast de stoel staan, maar dan krijgt hij alleen iets als ik vind dat het wel weer kan. Als hij iets niet opeet geef ik het vaak later nog een keer en dan eet hij het vaak alsnog op.
Als je trouwens wilt oefenen met een gewone beker is yoghurt ook een goeie optie. Kimo krijgt al geruime tijd 's avonds zijn yoghurt na het eten uit een beker. Deze pakt hij dan zelf op en drinkt het eruit. Dat gaat de laatste tijd zo goed dat hij nu ook melk en limonade uit zo’n bekertje begint te drinken. Wij gebruiken ook de plastic bekers van de Ikea, mooi formaat voor die kleine handjes.
Een paar bekers in bad geven is ook een mooi moment om te oefenen. Dan is toch alles al nat en ze vinden het vaak heel leuk.
Succes en niet te veel ergeren hoor.
groet
Gwen