Frustraties over dingen weigeren

Hier gaat de tuitbeker al vanaf het begin heel goed, maar daar zijn we zeer vroeg mee begonnen. Ik heb er wel altijd op gelet dat het een variant is zonder anti-lek ventiel. Daar moeten ze namelijk enorm aan zuigen en dan raakt hij gefrustreerd, plus dat het beter voor de ontwikkeling schijnt te zijn. Het grappige is dat Kimo dus nooit zelf een fles vastgehouden heeft, dat vond hij namelijk onzin.
Wij hanteren hier de regel dat eten en drinken alleen in de kinderstoel gebeurt en dat begrijpt hij uitstekend. Als hij dus dorst heeft gaat hij naast de stoel staan, maar dan krijgt hij alleen iets als ik vind dat het wel weer kan. Als hij iets niet opeet geef ik het vaak later nog een keer en dan eet hij het vaak alsnog op.

Als je trouwens wilt oefenen met een gewone beker is yoghurt ook een goeie optie. Kimo krijgt al geruime tijd 's avonds zijn yoghurt na het eten uit een beker. Deze pakt hij dan zelf op en drinkt het eruit. Dat gaat de laatste tijd zo goed dat hij nu ook melk en limonade uit zo’n bekertje begint te drinken. Wij gebruiken ook de plastic bekers van de Ikea, mooi formaat voor die kleine handjes.

Een paar bekers in bad geven is ook een mooi moment om te oefenen. Dan is toch alles al nat en ze vinden het vaak heel leuk.

Succes en niet te veel ergeren hoor.

groet
Gwen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Hahahaha, hier verbouwt Eva ook alles. Alleen dan niet in de zin dat ze stoelen verschuift, maar meer dat ze van de kiet een rommel maakt. Dan ligt er o-ve-ral speelgoed en o-ve-ral liggen stukjes gescheurd papier! En ze maakt veel dingen stuk, daarom noemt papa haar ‘the distroyer’.

Wij hebben zelf vaak die IKEA-bekers en die zijn inderdaad handzaam. Ik denk dat ik inderdaad eens het ventiel uit de tuitbeker haal, want ik probeerde 'm zelf en vond dat je inderdaad hard moest zuigen om er iets uit te krijgen. En we gaan eens een keer yoghurt proberen uit de beker.

Overigens stond het vandaag weer in haar schrift van het kdv: ‘fruithap: helemaal op’. Terwijl ik had geschreven dat ze thuis al het fruit weigert. Zien eten doet eten dus. Gisteren weigerde ze het fruit ook en toen zette ik het gewoon weg. Dan niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha Morgan is de Dominatrix zeggen we altijd. Dus die twee kunnen lekker samen de boer op

Enne dat zou best wel eens kunnen schelen ja dat ventiel eruit. Dat is wat ik bedoelde met dat zuigen

En wegzetten en negeren is de beste en enige remedie. Ik hoorde overigens vanacht gestommel in morgan der kamer toen ik ging plassen. Dus ik even om het hoekje kijken hoor ik He hoi. Zit ze klaar wakker inder bed te spelen. Gelukkig heb ik oordopjes gehaald gister want pappa snurkt nogal met zijn verkoudheid, maar ik hoor ook haar gespeel niet. Huilen overigens wel hoor, maar dat doet ze niet. Ze was gewoon aan het spelen. Ze doet maar dan slaapt ze op het kdv

Groetjes,

Michèle

De Dominatrix en de Distroyer! Dat wordt straks wat! Ik zie ze al helemaal zitten, in een zwart leren pakje met zwarte laarsjes eronder en dat ze dan zo een spoor van vernieling achterlaten op de plek waar we hopelijk af gaan spreken! Ze zullen weten dat ze geweest zijn!

Ik heb ALTIJD oordoppen in, al jaren, want hier een permanente snurker.harde ademer. Het is de laatste nachten wel erger dan ooit tevoren. Ik lig echt te luisteren en zelfs met doppen in hoor ik nóg: RRRRR-UUUUU-RRRRR! Vreselijk! Het rare is dat ik het van Eva rustig kan aanhoren, want die ademt ook best hard als ze in diepe slaap is. Terwijl ik het van papa niet kan hebben. Die geef ik dan vaak een por en als dat niet helpt, krijgt hij een duw en een: ‘Hou op!’ En dan zegt 'ie: ‘Snurk ik? Ik hoor zelf helemaal niks?’ Nee, hehe!

Ik hoorde gisternacht ook gestommel bij Eva. Wij hebben dunne wandjes en als ze in bed gaat staan springen/lopen, dan hoor ik haar lattenbodem kraken. En ik hoor POK als haar speen op het laminaat valt. Dat was om 1.50 uur. Ik ging kijken, zat zij ook gewoon in bed. Klaarwakker! Ik heb haar toch maar teruggelegd en gezegd dat Purr (HEMA-beest) nog heel moe was en dat hij samen met Eva verder wilde slapen. Tot 07.15 uur is het toen stil geweest gelukkig! Stommelen, daar word ik toch wel wakker van en van huilen ook. Papa alleen als hij zin heeft, maar dat ken jij wel van Mervin!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zo, heb ik even geluk…

Mijn man snurkt alleen als hij te veel gedronken heeft. Als ik em dan zover krijgt dat ie zich omdraait, slaap ik meestal weer voordat het weer begint!

Vorige keer toen ik zei dat ie snurkte kreeg ik het commentaar: Ik heb nog niet eens ingeademd…

Tja… ben de discussie maar niet aangegaan, hahaha!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mervin is nu ook nog eens zwaar verkouden dus het is echt niet te doen. Dan hebben we ook nog een mickey. En Mickey is een oude dame van nu net 16 jaar die op de trap slaapt. Alleen als madame diep slaapt lazert ze standaard van de trap af en dat 3 tot 4 keer per nacht. Dus daar wordt ik ook altijd wakker van.

Oh ja morgan wordt ik wel wakker van net als jij Rainbow. Dus dat zit wel goed. Wat je al zegt pappa wordt er inderdaad niet wakker van of te laat

Enne Liske hoe herkenbaar. Mijn snurkt ook niet want hij sliep nog niet eens dus hoe kan ik dan nou zeggen

Overigens toen ik zwanger was lag ik zelf ook hele regnwouden om te zagen en werd ik wakker van mijn eigen gesnurk.

Groetjes,

Michèle