Fruitvraagje

Jasper krijgt nu bijna twee weken fruit. Tot nu toe heb ik alleen banaan vers gegeven, verder uit een potje. We hebben pas sinds kort een staafmixer. Ik wil nu gewoon alleen vers fruit gaan geven. Ik dacht dat ik wel eens ergens heb gelezen dat je in het begin het beste het fruit even kan koken. Zou niet weten waarvoor dat goed zou zijn.

Koken jullie eerst het fruit en daarna mixen of mixen jullie het gelijk? Ben hier benieuwd naar.

alleen appel kook (of stoom) ik even, want anders is te het hard om te mixen. Heb gehoord dat je aardbeien even moet onderdompelen in kokend water, zodat de zaadjes die allergieen veroorzaken verdwijnen. Verder kook ik geen fruit, want de rest is zacht genoeg!

Voor Anna heb ik fruit nooit voorgekookt. Als je eerst gewoon zacht fruit als peer en banaan geeft, hoeft dat ook niet. Voor appelen is dat wat anders, want dat is hard fruit.

Toen Anna net fruit kreeg, heb ik in het begin alleen peer en banaan gegeven! Vindt ze erg lekker, nu ook mango geprobeerd! Valt ook erg in de smaak!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik heb fruit ook nooit gekookt. Appel kregen ze bij ons pas toen ze een paar kiesjes hadden en behoorlijk konden kauwen.

Zat andere fruitsoorten die je zonder koken kunt geven. Denk bijv. ook aan kiwi. Straks komen de nectarines en perziken weer. Ook lekker. Of pitloze druiven ontvellen. Ook lekker!

Groetekes, Sje

Goed idee trouwens kiwi. Ga ik ook eens proberen.

Hoi,

Ik heb nooit het fruit gekookt. Appel heeft mijn dochter vanaf het begin gehad. Ik deed deze eerst even raspen en toen in de staafmixer. Ik vroor ook altijd een voorraadje fruit in. Zo kon ik op een gegeven moment ook makkelijker combi’s maken.
Bij kiwi en andere waterachtigefruitsoorten deed ik een soepstengel door. Voor de meeste geld trouwens dat je een liga erdoor kan doen. ( kon niet vanwegge allergie)

Groetjes,

lon106

Hier bij het cb zeiden ze dat er in Liga erg veel zuiker zit en je je kleintje hierdoor heel erg laat wennen aan zoetigheid. Ze gaven wel de tip om een beschuit door het fruithapje te doen. Dit doe ik nu, en Anna vindt het heeeeeeeeerlijk! Ze smult erop los en wordt al blij als ze het schaaltje ziet waar ik altijd het fruithapje in doe! Ook geef ik 's middags een kleine rijstewafel ipv Liga. Vindt ze ook erg lekker. Dit zijn rijstewafels zonder zout en staan bij de baby voeding. Ook kun je een soepstengel geven.

Je hoeft appels niet te koken of te stomen hoor, mijn staafmixer mixt ook de appel als een mooi glad papje
En aardbeien dompel je onder in warm water voor de haartjes die erop zitten, die kunnen een reactie veroorzaken.
Groetjes Suus

hoi

ik kook ook helemaal niks…ik geef vooral pruimen ( voor het kakken) en mango, peer, appel, druiven, aardbei, beetje sinaasappel en gaat allemaal erg goed, ik mix van alles door elkaar en doe dat in de blender. Dan vries ik ook het een en ander in.

[img]http://lilypie.com/pic/080327/Jhmk.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/5vlJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />