Ik heb een vraagje. hoelang heeft het bij jullie geduurd, voordat jullie kleintje een half potje fruit zo achter elkaar op eet? Ik ben vanaf dat ze 4 maand is begonnen. In het begin ging het erg goed, ze at minimaal een kwart potje en dit werd steeds meer. Nu is ze bijna 6 maand en ze eet bijna niets meer ervan. Is dit een fase???Want vanaf 6 maanden is het toch geen bijvoeding meer en hoeveel moet ze dan eten op een dag?
We zijn dus ook maar even met de groente gestopt. iemand tips?
Fruithapje
Heb je de kleine potjes? Of die grote?
Hier gaan de 6maanden potjes inmiddels helemaal op, en mijn kleine vent is 5 en een halve maand! Maar met 6 maanden is het toch ook nog niet ‘verplicht’?
Hmmm, weet ik eigenlijk ook niet!
Maar sommigen beginnen pas met 6 maanden, en dan moet je het toch ook opbouwen! Je zou het even weg kunnen laten, en met een weekje weer proberen. Hier slaan we ook vaak genoeg nog eens over hoor!
ik heb die kleine potjes. krijg er 2 lepels in en dat hoeft ze niet meer, wat eerder anders was. dus vind het wel ff goed. komt wel weer. geef ook 4 flessen van 230cc. misschien de flessen wat minderen!!!200cc ofzo. kijk het even aan kan altijd nog overleggen met het cb
Hoi Mama van Kaithly
onze dochter at rond de 5 maand een heel potje fruit en beetje (paar hapjes) groente. Nu is ze nog steeds geen groente eter. (8 maand en eet s avonds half groot potje).
Wat bij ons ook gebeurde is tegen de 6 maanden dat ze ineens niet meer wilde eten en drinken. Vooral t drinken van de fles ging toen heel heel erg slecht. Maar… t bleek een sprongetje te zijn. De 6 maanden sprong is tot nu toe de enige waar onze dochter echt last van had. Wie weet zit jouw dochtertje daar nu ook tegenaan en eet ze wat minder?
Vanaf 6 maand ben ik langzamerhand naast fruit ook dus groente gaan geven. (met ruim 5 maand mee begonnen). Met 6,5 maand denk ik over naar de ‘grotere’ potjes en maar kijken hoeveel ze er van op kon. Als ze goed groente en fruit eet kun je van 4 naar 3 flessen melk teruggaan. En wij gingen tegen de 6 maand ook over van Nutrilon 1 (210/7) naar Nutrilon 2 (180/6). Zelf ben ik de fles van rond 16 uur bij ons gaan halveren om ze zo meer trek te laten hebben in de groentehap (was bij ons rond half 6). naderhand verviel die fles helemaal en kreeg ze bijv koekje met diksap.
Maar af en toe niet eten… tja dat komt hier ook nog voor hoor. Normaal dol op fruit… maar af en toe laat ze meer dan de helft staan. En waarom… tja omdat ze een baby is misschien?!
succes!
Groetjes Marian
[img]http://lbdm.lilypie.com/2PA2p1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />
Elk kind is anders maar misschien eens vers proberen?
Dat wil ook nog weleens schelen.
Mijn dochter at met 5 maanden een potje fruit van wat is dat, 175 gram? en ook die hoeveelheid groente.
En vanaf een maand of 7/8 eet ze minimaal 2½ stuks fruit en ruim 400 gram groente/aardappelen en vlees.
Ik vind persoonlijk de hoeveelheid flessen wel erg hoog.
Wij gaven toen 3 flessen van 180 en 1 fles van 210 (die van de avond).
Kendra at met 4maanden, eigenlijk al vrij snel haar fruitpotje en groentepotje van 125gr. leeg. En met 5maanden at ze al een potje van 200gr. omdat ze anders na ongeveer 30 á 45min. alweer kwam voor de fles van 180ml. Maar ieder kind is anders. Ik zou inderdaad ook aanraden om de flessen te verkleinen. naar 180ml water + 6schepjes voeding.
ik doe nu 3 flessen van 210 met 7 scheppen. 1 fles met rijstebloem erbij. ze eet nu een klein potje groent en fruit per dag helemaal op!Wanneer moet je naar de grotere potjes gaan?Als ze dat dan doet en als ik genoeg afgewisseld heb wil ik vers gaan geven. hoe doen jullie dat. gewoon met de pot mee laten eten, zoutloos en afwegen of ongeveer kijken wat dezelfde hoeveelheid met het potje is?