Fruithapje

Jaaaaaaaaaaa mijn zoontje heeft zijn 1e fruithapje (paar hapjes) binnen gekregen. Je had zijn gezicht moeten zien!

Nu heb ik nog van die potjes van olvarit (peer) … alleen hij is verder heel rustig geweest deze week en veel geslapen dus. … geen mogelijkheid gevonden om hem weer paar hapjes te geven… (dus nu alweer bijna week geleden…)

hoe deden jullie dit? ga hem toch niet wakker maken daarvoor?! hij is nu bijna 5 maanden.

hoelang kan je een potje in de koelkast bewaren als het open geweest is?
Bedankt voor het meedenken!

Nee joh, niet wakker maken voor die fruithap, Hij komt binnenkort vanzelf in een ritme dat hij vanzelf wakker wordt voor zijn fruit.

Een geopend potje kan tot 48 uur na opening gebruikt worden (zie ook etiket!). Dus eigenlijk kun je er 3x fruithap van geven. Bijv. vandaag 10.00, morgen 10.00 en overmorgen 10.00. Dan zit je op 48 uur.

Groetekes, Sje

Bedankt Sje…

dat gaan we dus niet doen wakker maken… hij is 's middags het meest en beste wakker dus dan probeer ik het hem te geven…

is er nog een tijd waarop je dit het beste kan geven? het vervangt verder geen flesje oid he …!

Nee hoor, is geen standaard tijd voor. Meeste mensen doen het 's ochtends omdat 's middags op een gegeven moment aan het eind van de middag ook de groentenhap erbij komt. En dan is fruit en groenten zo snel op elkaar wat teveel van het goede.

Dus gewoon doen wat je nu het fijnste vindt en tegen de tijd dat de groenten erbij komen, kijken of je fruit naar de ochtend kunt verschuiven.

Groetekes, Sje

Absoluut niet wakker maken. Een baby heeft pas bijvoeding nodig vanaf 6 maanden dus je bent al heel vroeg begonnen. Ze raden ook aan langer te wachten omdat dit met allergievorming te maken heeft. Dus als ik jou was zou ik niet elke dag al fruit gaan geven maar af en toe een paar lepeltjes als je het dan toch graag wilt doen.

Gewijzigd door - Sabijn op 06 Dec 2008 21:06:20

Wij hebben onze meid ook bij de 5 maanden fruithapjes gegeven, ze vond het geweldig! In het begin gaven we haar 's-middags een fruithapje (meestal rond een uur of 3, na haar middagslaapje) maar na een week of twee zijn we overgegaan op de ochtenden omdat ze bij de 6 maanden rond 17.00 groentes e.d. krijgen.
Wij hebben haar wel elke dag fruit gegeven omdat ze het zo lekker vond maar als je kleintje zo goed slaapt overdag dan zou ik hem persoonlijk niet wakker maken voor zijn fruithap. Vooral omdat hij het nu nog niet echt nodig heeft, aan zijn melkvoeding hoort hij in principe voldoende te hebben (qua vitamen enz). Pas vanaf 6 maanden switch je over op opvolgmelk 2 en dan is het wel noodzakelijk dat ze fruit en groente binnenkrijgen. Succes ermee!!
Groetjes Cinn