Fruithapje peer -> krampjes?

Vandaag hadden we een spannende dag… Jip zijn eerste fruithapje!
Dus ik was naar de groenteboer gegaan en had een mooie rijpe peer uitgekozen, in de blender gemikt en dat hadden we rond 18 uur gegeven. Hij vond er niks aan, duwde alles weer naar buiten en keek er droevig bij, maar verder was er niets aan de hand. Meestal geven we om 19 uur een fles en dan gaat hij om 20 uur naar bed. Maar meneer had vanmiddag niet veel geslapen en dus was de fles vervroegd en ook het tijdstip om naar bed te gaan. Hij was ook vreselijk moe. Nu ben ik net klaar met het in slaap wiegen van een huilerig/kramperig mannetje.
Is dat normaal? Of is het toeval? Moet wel toegeven dat ik dat verse perenprutje zelf ook niet zo lekker vond… Ik ga morgenmiddag rond 13 uur maar weer een hapje proberen, misschien dat het dan beter valt. En morgen ga ik nectarine proberen. Iemand nog tips?

Lilypie First Birthday tickers

Tuurlijk kan-ie krampjes krijgen van zo’n eerste fruithapje.
Hij is alleen maar melk gewend. Die darmpjes moeten hartstikke wennen.

Groetekes, Sje

Het zal voor het tijdstip niet uitmaken wanneer ze hun fruithap krijgen. Wij zijn ook begonnen met rond 18.00 uur voor zijn fruithap. Vanaf 5,5 maand mogen ze groente en fruit en sindsdien heb ik de fruithap verplaatst naar de ochtend. Het ene kindje reageert wel op de fruithap en de ander niet. Net als wat Sje al zegt het is voor het eerst dat ze iets anders dan melk krijgen. Daan heeft er geen last van gehad, maar dat geld helaas niet voor ieder kindje.

En heb je meteen de hele peer gegeven? Ik geef ook altijd vers, maar ben begonnen met een klein beetje. Hihi vond meneer niet leuk, maar zo konden zijn darmen rustig aan wennen. Nu krijgt hij alweer even gewoon 1 stuks fruit. Maar in het begin heb ik het rustig aan opgebouwd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik heb niet meteen de hele peer gegeven… Na een paar schepjes (minimale hoeveelheid op het lepeltje en het meeste duwde hij weer naar buiten) ben ik gestopt. Hij moet er gewoon rustig aan wennen dat ie een ander smaakje en een andere structuur krijgt, en dan ook nog via een lepeltje…
Ik gooi het liever weg, dan dat ik het hem geef tegen zijn zin in.
Het rare was dat hij nergens last van had, maar na 20 uur begonnen de krampjes. Dat was in het begin, tot 12 weken, ook. Strakjes ga ik een nectarine proberen. Is toch een ander smaakje en een andere structuur
Mijn schoonzusje was hier net en die begon met haar kinderen met diksap. Dan wennen ze via de speen aan een ander smaakje, voordat het op een lepeltje komt. Vond ik ook nog wel een idee!

Ik zou wel, met het ook op eventuele allergische reactie, een paar dagen achter elkar dezelfde vrucht geven. Zo kun je zien of hij er goed tegen kan, en dan kun je weer een andere soort proberen.

Liefs, Anne

Persoonlijk vind ik fruit op de ochtend fijner. Zo kan je hele dag in de gaten houden hoe hij/zij erop reageerd en … liever overdag last van krampjes dan snachts

Hier is nog steeds de vaste prik om 10.00 uur met elkaar fruit (zowel Jurian als Levi) en gezellig dat dit is …

Sluit me aan bij wat anne zei, altijd drie dagen achter elkaar hetzelfde hapje geven als je iets nieuws introduceerd. zo weet je wat wel en niet goed word verdragen. Anders blijft het gissen. Ook als je straks fruit en groente gaat geven geef je fruit waarvan je weet dat het goed gaat als je een nieuwe groente gaat proberen. Is erg belangrijk voor het op tijd kunnen signaleren van allergien.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width