Fruithapje opbouwen?

Hallo allemaal, nog even een vraag over het geven van een fruit/groentehapje. Anouk (18 weken en 2 dagen) krijgt sinds een dikke week om ca. 17.30/18.00 2 lepeltjes fruithapje. Ze lijkt het wel erg lekker te vinden, maar hoe bouw je dit verder op. Kun je na een week bijv. nog een lepeltje erbij geven? en wat is het maximale voor een baby’tje van 4,5 maand? Of is het slimmer om straks het fruithapje naar de ochtend te schuiven en om 17.30 een beetje groentehapje te geven? Wel lastig hoor al die nieuwe dingen. Groet en een zonnige zondag, Sabine

Vanaf 4 maanden mogen ze gewoon heel zo’n klein potje fruithap als ze dat willen.

Ik had de fruithapjes altijd op de ochtend staan zodat ze 's avonds op den duur goed hun groenten aten en hun laatste fles voor het slapen gaan.

En 's ochtends is het een fijne onderbreking halverwege de ochtend.

7.30 uur fles
10.00 uur fruithap
12.30 uur fles (of bij 7 maanden boterham + fles)

Groetekes, Sje

Senna eet de ene keer heel goed d’r fruithap en andere keer weer iets minder.
Ik pak meestal 3/4 peer en een liga erdoorheen. Smullen maar.

Groet Vanessa mama van Senna.

Onze Jolien eet sedert de eerste keer ongeveer 150 gr. het hangt er echt vanaf wat het is; zit er peer in: reken dan maar op 160 gr, zit er veel banaan in, verh-geet het dan maar,… Ik geeft gewoon hepjes (1/2e lepeltje) rustig bij tot ze aangeeft dat ze genoeg heeft. En heir betekend genoeg PRRRRRRRT in het gezicht van mama :smiley: Jaaa, communicatievaardig is ze wel
ik zou zeggen ,probeer het gewoon, maar weet dat krampjes erin zitten. en hou het in het begin bij voorkeur op 1 fruitsoort, dan weet je waar je het moet gaan zoeken. success

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.
Lilypie 1st Birthday Ticker