hallo lieve mensen, ons dochtertje Shania is nu 10maanden en 2weekjes oud .
en elke keer als ik haar fruit geef, een potje of zelf geprakt dan geeft ze alle voeding die ze heeft gehad die dag over ,
geef ik geen fruit gaat alles prima .heb nooit problemen gehad met voeden
en ze krijgt nu nog steeds de borst voor de nacht ,verder eet ze gewoon heel goed ,maar volgends het cb moet ik haar het fruit blijven aan bieden
wat is jullie mening hierover ?
groetjes silvia
Fruithapje blijven geven?
Als jouw gevoel zegt dat je geen fruit meer moet geven, dan moet je geen fruit meer geven. Geef haar dan bijv. wel extra groentehap, i.v.m. de vitamines die ze binnen moet krijgen.
Het CB kan zoveel willen, maar als je dochtertje er alles uitgooit na een fruithap, dat schiet ook niet op. Alles van de hele dag eruit gooien lijkt me overigens stug, want normaal gezien is de maag met een uurtje of 3-4 elke keer weer zo goed als leeg, anders krijgt ze geen hongergevoel voor de volgende maaltijd.
Misschien lust ze wel fruitreepje. Dat is van Nestlé volgens mij en het is gewoon in de supermarkt te koop bij de babyvoedingen. Geperst fruit tussen 2 laagjes ouwel (“snoeppapier”). Als ze dat lekker vindt, dan krijgt ze toch makkelijk haar fruitvitamientjes binnen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2011 22:40:21
hallo ,dank je voor je snelle reaktie ,Als ik naar mijn gevoel luister stop ik met fruit geven alles wat zuur smaakt eet ze niet of spuugt ze uit ,warm eten groenten en vlees ook,boterhammetjes en pap eet ze zonder te spuugen . als toetje eet ze wel kwark maar alles wat een beetje zuur is dat gaat mis zoals yoghurt , best jammer want nu is al het lekkers beperkter ,pap met fruit of kwark met fruit erdoor komt er ook uit ,probeer het later nog eens
het is een matig etertje ze eet wat ze nodig heeft en klaar ,smorgens een bordje pap rond 7uur ,12uur boterhammetje met rosevise ,16uur middageten 19uur de borst of de fles dan in bad en boekje lezen slaapt ze tot ongeveer 24uur en vraagt de borst huilt zich erna in slaap zo,n 15min en komt dan om 5a6uur weer voor de borstweer 15min huilen voor ze slapt en om 7voor de pap ,niet echt fijn voor haar en mij maar overdag mer eten geven wil ze niet
het is onze 3e spruit en de andere hebben nooit moeite gehad met eten, sta wel een beetje voor een raadsel met shania ,maar denk dan ze is 10mnd en klein en fijn meisje mogelijk spelt dat ook een rol
ga morgen meteen de fruitreep uit proberen ,
Misschien is ze er, ondanks haar leeftijd, nog niet klaar voor.
En wat Sje al zegt, als jouw gevoel zegt stoppen met het fruit, dan stop je gewoon. Het komt vanzelf wel hoor, maak je geen zorgen!
En je geeft zelf al aan dat je merkt dat ze bij zure dingen alles eruit gooit, dan zou ik die gewoon even niet meer geven en over een week of twee weer proberen…
Succes!
geef je het fruit altijd op hetzelfde tijdstip? Je zou het eens, als je smorgens fruit geeft, het smiddags kunnen proberen? Maar, als je er geen goed gevoel bij hebt, even niet meer doen hoor, later wel weer op proberen te pakken natuurlijk, ze moet wel voldoende binnen krijgen.
Lfs
Wat vreemd dat ze zo moet spugen van fruit. Als je zeker weet dat het van het fruit komt, dan zou ik daar zeker even mee stoppen. Is het niet een idee om haar eens te laten testen. Wellicht is ze allergisch voor fruit en moet ze daarom zo spugen.
Groetjes,
Sandra
hartelijk dank voor jullie reakties
Ik heb van nestle,fruit gepakt ipv de olvarit deze is heel zoet en niet zuur
geef s,morgens rond 10uur een paar lepeltjes ,en s,middags rond 14uur een paar lepeltjes,met wat geduld en heel veel improviseren krijg ik een paar lepels binnen
ze heeft gister niet overgegeven ,ook drinkt ze nu sinasappel sap ipv rosevise
en appelsap verdund met een beetje water ook dit gaat tot nu toe goed
en in kleine porties
ook slaapt ze nu al 2nachten door ,en is overdag vrolijker volgens het cb meld ze zich s\nachts omdat ze overdag te weinig eet ,hopelijk blijft het zo even gaan
de fuit reep vind ze heerlijk vooral de buiten laag. de binnen laag haalt ze uit de mond haha. ben bang dat ik een heel eigenwijs muisje onder mijn vleugels heb ,
ik ben heel blij met deze site nu kan je je zorgjes delen met andere moeders
dank je wel groetjes silvia
ps hoe komen jullie aan die leuke balk met de geboortte dag van de kinderen ?
Hoi,
Ik heb geen tip voor het fruit want daar ben je zelf al wel een beetje uit zo te lezen en ik hoop dat het goed blijft gaan. Ik zou anders gewoon even stoppen. En iets anders aanbieden waar ze niet van spuugt maar hopelijk hoeft het niet
Voor de balk onder de berichtjes heb je verschillende sites voor. Ik heb hem van, zoals de meeste volgens mij, via www.lilypie.com Op deze site kun je er 1 aanmaken of voor ieder kind 1 (las dat je er drie hebt) en dan als handtekening voor ikkeben.nl gebruiken. Er is hier een topic over hoe je dit precies moet doen. Weet zo niet waar die staat en hoe die heet. Ik vond het wel even een gepuzzel hoor
Groetjes Daniëlle