Fruithapje 3 maanden

hallow,

ik had ff een vraagje…
mijn kleine is nu 3 maanden…
mag je hem dan al een fruithapje geven?
want ik had gehoord dat het met 3 maanden mocht…
en nu lees ik ergens anders weer dat het pas met 4 maanden mag…
dus ben nu een beetje in de war kunnen jullie
me miss wat advies geven…

Tessa

advies is tegenwoordig 5/6 maanden… zou nu met 3 maanden nog even wachten, dan tenminste tot 4 maanden.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

lieke is ook 3 maanden ik wacht nog een maandje of misschien wel 2.
heb ook gehoord dat het mt 4 maanden mag, maar met 3 vindt ik erg vroeg nog

groetjes gytha

Vanaf 4 maanden staat ook op alle verpakkingen!
Het CB adviseert normaal 6 maanden, maar bij ons zeiden ze dat we eerder mochten beginnen, omdat Zoë al bij de geboorte behoorlijk groot was en al met 3 maanden overmatig speeksel begon te produceren om vast voedsel te verwerken. Aan de andere kant heeft ze een hele gevoelige huid dus ik ben met 4,5 maand begonnen.

Groetjes,
Inge

Wat de anderen zeggen, 3 maanden is erg vroeg. Mijn dochter Leah is nu iets ouder dan 5 maanden en we zijn pas begonnen met een fruithapje, na advies van de dokter. Misschien kun je de dokter om advies vragen, maar ik zou het dan vanaf 4 maanden doen als het ook op de verpakking staat.

Groetjes van Elle, mama van Anna(2j.) en Leah(5m.)
en een derde in april 2008

Zou echt nog wel even wachten. 4 maanden mag, maar het is nog beter pas met 5/6 maanden met een fruithapje te beginnen.

Grt, Sabine

Hoi,

Je hebt al een aantal reacties gehad maar ik zou zeker met 3 maanden nog geen fruithapje geven. Daar zijn de darmpjes en maagje nog niet genoeg voor ontwikkeld. Ik ben zelf met 4 maanden begonnen. Je kunt duidelijk aan je kindje zien of hij behoefte heeft aan iets anders. Dan kijkt hij of zij het eten bijna uit je mond. Probeer dan pas aan een fruithapje te beginnen.

Gr.

Linda

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes…
ik zal dan nog maar een maandje wachten…
groetjes…