Fruithap niet lekker

Neeltje probeer ik sinds een week of 3 wat fruit te geven, gewoon vers gepureeerde banaan of peer. maar ze eet het amper. Misschien twee piepkleine hapjes. Ze taalt er niet naar lijkt wel. Flesjes vindt ze wel heerlijk , gelukkig. Minke had destijds ook de eerste dagen zoiets van “wat is dit nou” maar daarna at ze prima ( al vrij snel) . Ik weet dat Neeltje het nog niet "nodig"heeft hoor omdat ze nog geen 6 maanden is, maar toch… ik hoop natuurlijk wel dat ze het op een gegeven moment gaat proberen! Ze moet toch gaan eten… heeft iemand dit ook gehad? nog tips?
groetjes

Ze is er blijkbaar nog niet aan toe. Gewoon paar weken geen fruit geven en dan nog eens proberen.

Groetekes, Sje

Hmm dat kan ik inderdaad wel doen, tot nu toe probeer ik het wel elke dag en als ze niet wil dring ik natuurlijk ook niet aan hoor, maar mischien is dat wel het best; even wachten nog… thanks!

ik zou het niet elke dag proberen. wij hebben met 4 maanden al geprobeerd. het ging er niet in. toen met 4 en half lukte ookniet. toen twee weken later ook niet. pas toen hij een keer zo zat te smakken naar ons eten heb ik het geprobeerd en ja hoor hij at gelijk het hele potje leeg! dus dan is ze er nog niet aan toe. niet forceren je zult gauw genoeg merken als ze er wel aan toe is hoor! het komt helemaal goed maak je hier geen zorgen over maar probeer het gewoon om de week of twee weken. niet elke dag want zo kan ze juist moeite mee hebben en zal het alleen maar langer duren. let gewoon goed op de signalen als je zelf aan het eten bent. als ze geinteresseerd zit te kijken dan is het het proberen wel waard.

succes ermee!

dank je jullie hebben helemaal gelijk.

Hey,

Leonie luste in het begin ook maar een paar lepeltjes en de helft ging er naast… ik deed ook maar 1 ijsblokje fruit of groente en deed wel een week met 1 smaakje.
Nu pas, 4 weken later begint ze er echt van te genieten. Vandaag heeft ze voor het eerst 5 blokjes gehad met appel/ peer en liga en helemaal op gegeten. Dus even geduld en sla eens even een dag over (kan nu nog) komt vanzelf… ik dacht in het begin ook van: hoe moet ik er ooit een heel potje in krijgen

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

grappig, vandaag is mijn vriend thuis met de dames en die stuurt net een sms dat Neeltje een halve peer op heeft haha!

Sommige kindjes hebben echt tijd nodig om te wennen aan de nieuwe smaken. Maar ik geloof ook wel dat er kindjes zijn die het gewoon echt niet zo lekker vinden. Met mijn dochtertje ben ik nu bijna 2 maanden bezig en nog steeds gaat haar mond niet met enthousiasme open en krijg ik er echt niet heel veel in. Brood ook niet echt… zes hapjes en klaar is ze ermee. Groente gaat gelukkig wel goed.
Vind het wel heel jammer. Ik had echt verwacht dat ze het lekker zou vinden. Ik lust zelf echt alles en kan erg genieten van eten, dus ik hoop dat dat bij haar ook nog komt.
Maar als Neeltje nu al een halve peer op heeft, komt het vast allemaal goed!

Annemiek de Graaf

En anders kan je het altijd een beetje lauwwarm maken in de magnetron ofzo. Maar goed, als ze nu een halve peer gegeten heeft dan gaat het de goede kant op toch? Wat wordt Neeltje ook al groot!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mriek; ja dat vind ik ook alweer bijna een half jaar!!

Een halve peer al dat heeft ze goed gedaan. Komt dus helemaal goed. Ik zit ook in het stadium komt het ooit nog goed. Ben net een kleine week fruit aan het geven maar het gaat hier ook echt met hele kleine beetjes. Eerst 3 dagen appel gegeven daarna 3 dagen banaan en vandaag krijgt ze voor het eerst peer en ik heb 1 ijs blokje mee gegeven naar de gast ouder dus ben benieuwd of ze die al helemaal op eet.

Nou ik moet zeggen als ze morgen geen trek heeft ga ik alsnog zoals hierboven getipt even een week wachten en dan weer proberen.

Ja joh, bijna een half jaar idd. Wat klinkt dat al oud!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker