Fruithap invriezen

hallo allemaal,

even een vraagje. kan je vers fruit invriezen als je er al een hapje van hebt gemaakt. ik ga namelijk op vakantie en heb nog veel fruit over. ik vind het zonde om dit weg te gooien en dacht ik maak er allemaal hapjes van en dan in de vriezer???

kan dit en blijven de voedingstoffen dan bewaart?

gr ikina

Ja hoor kan prima en als je het in ijsblokjes vormpjes doet heb je nog netjes afgepaste porties ook.

Groetjes,

Michèle

ok dankjewel ga ik dat doen

geef jij je kindje ook sinaasappel en manderijn??

Hoi,

Ja hoor dit kun je best invriezen en dan in ijsblokjes doen.
Hoe oud is je kindje?
Ik zou nog geen mandarijn en sinaasappel geven. Hier zijn ze nog te klein voor.
Je kindje kan er in stikken.
Fruit die je op jonge leeftijd kan geven is halve banaan gepureerd en halve liga ook pureren en door elkaar doen met wat roosvisee erdoor.
Stukjes aardbei of kiwi.

Groetjes Lisan.

Morgan krijgt wel soms partjes mandarijn Die zuigt ze dan uit. Maar ik blijf er altijd bij en ik weet niet hou oud jou kleine is, maar sinsappel kan in het begin zon wat zuur in de maag zijn en krampjes in de darmen geven.

Groetjes,

Michèle

ook manderijn kun je pureren en appel eigenlijk gewoon alles je kunt altijd kijken wat voor potjes er in de leeftijdsgroep van je kindje is en dan weet je dat je die ook vers kunt geven

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

dat is zeker handig, ik had daar nog niet eens aan gedacht. hier ook regelmatig stukjes fruit over. nou eten we er zelf natuurlijk ook van maar zeker met meloen ofzo is het toch behoorlijk wat.

liefs,
Rinske

ik heb gisteren appel geraspt voor rico, vond ie op de een of andere manier wel te eten want als ik het in het keukenmachine doe lust hij het niet

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik vries ook fruithapjes in. Ik doe het gewoon in kleine tupperwarebakjes, want ik vind ijsblokjes te weinig als portie. Hij mag toch ± 200 gram? Of ontdooien jullie een paar blokjes per keer?
Ik plak wel een stickertje op het doosje waarop staat wat erin zit en wanneer ik het heb gemaakt. Want je kan het niet langer dan 2 maanden bewaren zeggen ze van het boek ‘opperdepop’…

Saskia