Fruithap en voeding

Ik vind deze site echt wel heel fijn dat wil ik eerst even kwijt.
Je kunt als moeder je vragen stellen zonder dat het vreemd is, van weet je dat niet?? Ik vind het alleen nog wel jammer dat ik niet op anderen kan reageren, die ervaring is er nog niet nu mijn ventje 10 weken oud is. Komt nog wel

Dus hier weer een vraagje:
_ waneer begin je met een fruithap, heeft dat ook met het gewicht te maken?
_ waneer begin je met de laatse voeding om 8 uur is dar waneer ze een groentehapje krijgen??

Hoi Bibi

Ja wat een super site he??!!

Mijn zoontje is bijna 5 maand, en we zijn net begonnen met een fruithapje. (op het CB hebben ze liever dat je wacht tot ze 6 maanden zijn i.v.m. allergieen)
Ook kan het maagje van een kindje dan meer verwerken.

Wij geven nu nog steeds de laatste fles om 22.30.
Wel mogen we hem al weglaten. Zelf wil ik liever eerts dat Milan een groentehapje eet. Hier beginnen we binnekort mee.
Als hij dit dan goed eten, geven hem daarna een pap fles. rond half 8 en dan hopen dat hij de nacht doorslaapt.

10 weken is nog erg jong…

Succes…

Groetjes Vanny, mama van Milan

Hoi Bibi,

inderdaad, fruit- en/of groentehapje mag vanaf 4 maanden, CB heeft liever 6 maanden, wij geven nu sinds 1,5 week fruithapje.
Late voeding laten vallen mag vanaf ca. 5 maanden en/of 6,5 kg.
Bij 8 weken hebben ze echt nog wel 5 voedingen nodig hoor!

Groetjes,
Inge

Oke, duidelijk. Ik wil ook niet stoppen met de laatste fles maar was gewoon benieuwd. Hoe kan ik zo,n balkje met Tom zijn leeftijd op deze site zetten, het ziet er zo gezellig uit???

Hoi Bibi,

Met Joël en Elsa zijn we met 5 maanden over gegaan op 4 flessen…
dus de laatste om 20:15…
Ze krijgen nog geen bijvoeding.
Je merkt het vanzelf wanneer ze toe zijn aan een flesje minder.
Hier dronken ze gewoon hun flesjes niet meer leeg!

groetjes Mirjam

Jeske kreeg met bijna 4 maanden al groente… Ze leek er zelf wel aan toe… Ze zat de hele tijd smakgeluiden te maken. Ze was voor die tijd zelf al terug gegaan naar 4 flessen. Ze werd gewoon later wakker…
Nu is ze 5 maanden en krijgt ze er ook fruit bij… Ik ga binnenkort beginnen met pap…

Ik weet dat ik erg vroeg ben begonnen met Jeske, maar aan de andere kant… Jeske is dus 5 maanden, maar is net zo groot als een baby van 9 maanden… Ze zit
nu in maat 74 en het duurt niet lang meer voordat de 80 past…

Hoi Paula,

Jeske is ook zo’n flinkerd dan. Zoë was vandaag (bijna 5 mnd.) 8 kg en 67,5 cm, weet jij nog hoe groot en zwaar Jeske met 5 maanden was?
Zoë heeft nu 68 en iedereen zei dat die maat heel lang meeging, nou ik denk dat ze bepaalde pakjes over een paar weken al echt niet meer aankan

Groetjes,
Inge

Hoi Bibi
Zo’n balkje krijg je bijv via de site www.lilypie.com. Ik wist zelf ook niet precies hoe ik hem moest plaatsen nadat ik hem gemaakt had. Heb dit toen via deze site gevraagd. De topic heet lilypie en staat bij 0 tot 1 jaar, laatste reactie op deze topic was op 11 juli (je moet dus even terugkijken). Hierin leggen, ik geloof, Asje en Kimmetje het duidelijk uit.
Groetjes
Ellen

Gewijzigd door - moeder van Cas op 26 Jul 2007 21:47:26

Ik heb Jeske gisteren op het cb gewogen en gemeten…
Ze weegt nu 7850 gr en is 69,4 cm… Er zit dus ook amper babyvet aan Jeske.
Het nadeel met kleertjes is dus nu: het is allemaal wel lang genoeg, maar ook veel te breed… Bij broekjes moet ik echt opletten of ik ze in kan nemen…

Jeske heeft 4 weken in 68 gezeten… En in 1 keer is ze doorgeschoten… Misscchien moet je eens 74 proberen… Kijken hoe het valt…

Liefs,
Paula

Hoi Paula
Cas is net zo groot als Jeske, alleen bijna 'n kilo zwaarder en zit nog met gemak in maat 68. Het ziet er ook naar uit dat dit nog een hele tijd past. Maat 74 zakt hem nog van de kont met zijn 8700 gram. Misschien dat je toch 'n maat terug kunt proberen, bijv van 'n ander merk (is maar 'n idee).
Groetjes
Ellen

quote:
Ik vind deze site echt wel heel fijn dat wil ik eerst even kwijt. Je kunt als moeder je vragen stellen zonder dat het vreemd is, van weet je dat niet?? Ik vind het alleen nog wel jammer dat ik niet op anderen kan reageren, die ervaring is er nog niet nu mijn ventje 10 weken oud is. Komt nog wel

Maar een mening heb je toch wel, of een idee over hoe men misschien iets op een andere manier kan aanpakken ? Soms zie je door de bomen het bos niet en ziet een ander het net op een ietwat andere manier en dat kan net zo nuttig zijn. Misschien heb je gewoon wat tips die je nu zo gaandeweg opdoet die je dan weer lekker hier kwijt kan. En zelfs al heb je wel al ietsje meer ervaring, dan vergeet je weer vanalles of heb je nog geen passende tips.

Fruithapje is dacht ik vanaf 4 maanden en wij gaven het eerst rond 11 uur ( ook soms pap) en later als we zelf tussen de midag aten ( zo leren ze rond die tijd ook met ons mee te eten ). Groentehapje is volgens mij va 6 maanden en wij gaven dit ook weer als we zelf aten zo rond 17.30u.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik denk niet dat dat nog past Ellen. Jeske is gezegend met de armen en benen van paps… Dus die zijn in verhouding heel lang… Het enige wat Jeske van mij heeft zijn de ogen, neus en oren… Voor de rest is het precies haar vader…

Ik zal binnenkort weer eens een foto maken… Zodra mijn vriend mij heeft uitgelegd hoe ik die nieuwe (vrij ingewikkelde) camera moet gebruiken…