Fruithap en tandjes

Hallo allemaal
Robin is vier maanden oud en heeft dus al vanaf 3 maanden fruithap hij vond dit niet echt lekker
vandaag heb ik het met liga geprobeerd en dat vind hij super lekker
graag wou ik jullie ook nog even vertellen dat robin op 1 april zijn eerste tandje kreeg (geen grap hoor) en op 4 april kwam zijn tweede tand ook al door
is nu dus gevaarlijk om je vinger in zijn mondje te stoppen en dat heeft papa al gemerkt haha
groetjes heleen

Hoi Heleen,

Zoooo, die is vlot met zijn tandjes!
Stephan was net 6 maanden toen zijn eerste twee tandjes doorkwamen.
Op zich ook nog redelijk “op tijd” want ik ken zat kinderen die hun eerste tandje pas met 10 maanden ofzo kregen.
Wat ik trouwens ook eens gezien heb was een pasgeboren baby (!) die al 1 tandje had. Dat schijnt weleens voor te komen. Het is al jaren geleden maar ik weet het nog steeds omdat het zo’n ontzettend apart gezicht was.
Fijn dat hij zijn fruithap nu wel lust met liga erdoor heen!

Groetjes, mamma van Stephan (23-06-2001)

Gewijzigd door - Bieb op 19 Apr 2004 10:45:16

die is inderdaad vlot met zijn tandjes!! alessandro was zes maanden toen de eerste twe door kwamen… hij is nu 8 maanden en hij heeft er nog steeds twee!! en dat fruithapje ja, je moet soms even een beetje uitproberen om er achter te komen wat ze lekker vinden. ik heb wel iets raars. alessandro dronk diksap alsof zijn leven ervan afhing… nu moet hij het niet meer!! ik weet ook niet waardoor het komt maarja misschien vind hij het later wel weer lekker.

maureen

Nou, wat dat fruit betreft: Stephan lustte eerst werkelijk ALLE soorten fruit en nu, sinds een jaartje ofzo, lust hij alleen nog maar banaan en sinaasappel.
Wel jammer hoor. Heb van alles geprobeerd, maar hij moet het gewoon niet.
Is vies, zegt hij dan.
Hopelijk veranderd het op een gegeven moment gewoon weer (?).
Maar goed, ik snap dus wat je bedoeld met die diksap

Groetjes, mamma van Stephan

Ik hoop voor je dat je geen borstvoeding geeft.
Levi kreeg met 7 maanden zijn eerste tandjes. In eerste instantie vond ik het heel schattig, maar nadat hij een paar keer zijn pasverworven schat had getest op mijn borsten, vond ik het niet meer zo lief.

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

Hoi hoi
haha ik geef gelukkig geen borstvoeding
als ik soms zie hoe hij op zijn speen ligt te bijten is dat maar goed ook anders is het auww
groetjes heleen

Das idd wel heel erg snel!
Hoop dat hij er niet veel last van heeft gehad!

Groetjes Mim

Dat is inderdaad echt heel erg snel, met 4 maanden als zijn eerste tandje, jeetje!
Jeroen is nu ook ruim 4,5 maand, maar van een tandje is nog geen sprake…Maar Jeroen was natuurlijk wel 8 weken te vroeg geboren, dus wie weet over een paar weken…
Weet iemand eigenlijk of dat erfelijk is?
Ikzelf was als baby heel erg laat met het krijgen van tandjes en mijn man was ook niet echt vroeg, geloof ik. Krijgt Jeroen dan ook later tanden? Of maakt dat niks uit?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar…

Groetjes,
Sonja, mama van
Jeroen (11-12-2003)

Hoi Sonja
volgens mijn moeder was ik ook zo vroeg met tanden krijgen
Dus misschien is het wel erfelijk
Groetjes Heleen

onze Jonas is nu 8,5 maanden oud en heeft al 5 tandjes.
de eerste op 5 maanden de 2de op 6 maanden
en dan 3 tegelijk op 7 maanden.
groetjes,

mama van Tibo*°10.12.2001+ & Jonas °09.08.2003

Hoi
Ja ik had ook wel eens gehoord dat het erfelijk was.
Maar Niels had ook met 6 maanden tandjes en iris pas met 8.
En over die borstvoeding…Alleen ondertandjes dat gaat nog net maar als er boventandjes komen…
Groetjes Eljada

Sanne heeft 2 tandjes en ze is
over 2 weken jarig.
Ik denk dat het echt per kind verschilt.
Maar 4,5 maand lijkt me ook erg vroeg.

Liefs Kristel