Fruit

Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie kindjes lekker vinden qua fruit.
Tessa (is nu 16 maanden) vindt bijna alleen qua vers fruit peer lekker.
Is natuurlijk lekker zacht en kan ze makkelijk eten.
Kiwi spuugt ze uit.
Ik geef dus nog steeds af en toe zo’n olvaritpotje fruit maar die moet ze ook niet altijd. Ze is gewoon blijkbaar niet zo’n fruiteter dus geef wel af en toe zo’n fruitreepje die je kan kopen in de winkel.

Maar misschien heeft iemand tips wat ze lekker vinden qua fruit?
Appel kan ze opzich wel eten maar daar is ze ook niet al te gek op.
Banaan gaat wel en een paar druiven kan ze wel eten.

Nou ja hopelijk heeft iemand wat tips qua fruit.

Joel lustte alles altijd, maar kiwi vindt hij nu ook niet meer zo lekker. Hier gaat het eigenlijk net zo. Momenteel biedt ik vaak banaan en appel aan. Ik eet gewoon de rest op. Joel vindt wel hoe groter het stuk, hoe leuker. Dus de banaan zelf vasthouden en een appel in 4en. Een paar weken geleden partjes mandarijn in 2en vond hij ook lekker. (niet uit een blikje daar griezelt hij van!) Het gaat lang niet altijd goed, maar ik probeer er niet zo’n punt van te maken. Joel zit in een fase waarin hij alles zelf wil doen en met eten doet hij regelmatig moeilijk, vooral warm. Ik denk maar zo alles wat erin komt is meegenomen. Ook ik laat me af en toe verleiden tot een potje voor de afwisseling. Dat is ook niet altijd een succes. Dus ja, tips??? Kijk naar je kind en probeer van alles. En in de zomer hebben we gewoon weer meer keuze aan fruit. Dan is meloen en aardbei vaak erg lekker. Succes met je meisje.
Groetjes, Mariëlle en Joël

hallo

ik weet nog dat benita ook niet graag fruit had ,en dat ze het eerst een paar keer geproefd moest hebben eer ze het wel lekker vond ,
en ja in de zomer is het fruit het meest lekker ,meloen valt altijd goed in de smaak ,en ja de aardbeien ja
groetjes

anouk nelissen

Mijn zoon vind de gewone kiwi’s ook niet lekker. Probeer eens de golden kiwi’s. Deze zijn iets zachter en zoeter van smaak en altijd goed rijp.
Deze vind Stijn wel lekker en zo ken ik wel meer kinderen die golden kiwi’s lekkerder vinden.
Ook meloen vind stijn heerlijk. En ook aardbei. Let op, kinderen reageren daar snel op, uitslag enzo.

Groetjes Wiets

quote:
Mijn zoon vind de gewone kiwi's ook niet lekker. Probeer eens de golden kiwi's. Deze zijn iets zachter en zoeter van smaak en altijd goed rijp.

Bob vindt inderdaad die gewone kiwi’s ook niet lekker. Die andere eet hij zo op.
Grappig dat jouw zoon dat ook heeft. Zou het een jongenskwaal zijn?

Groetjes Maaike

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie’s.
Ik heb ook die andere kiwi’s in zo’n pakje.
Ik vind ze zelf ook veel lekkerder want ze zijn niet zo zuur.
Maar Tessa moet die ook niet. Ze is wat dat betreft erg kieskeurig.
Soms is het 1e hapje blurken en dan opeens eet ze het wel op erg apart.
Ik had vandaag appel met banaan door elkaar gemixt. Eerst wilde ze weer niet maar toen even met iets afgeleid en heeft ze toch alles op.
Is soms best frustrerend dat je haar perse moet afleiden om te eten.
Brood eet ze ook erg beroerd de laatste weken. En ze haalt elke keer het beleg eraf en doet alleen het broodje in haar mond. Lekker typie heb ik he!
Ik heb zoiets van ik ga niet altijd zoet beleg erop doen. Ze kreeg vandaag kaas met ham op haar brood en dat heeft ze eerder gegeten dus ik weet dat ze het wel lekker vindt maar ze heeft hooguit 2 of 3 stukjes brood op denk ik.
Nou ja zolang ze er goed uit ziet zal het wel goed zijn denk ik.
Maar laten jullie je kinderen gewoon klooien met dat brood of pak je het dan af?Ze zit soms te spelen met haar brood en eet dan eigenlijk niks.

Hier geef ik Joel een vorkje en hij prikt zelf de stukjes eraan. Of ik geef al een stukje met vork en al. Zodra hij 2x een stukje terugspuugt of op de grond gooit (ja, zo gaat dat hier) of gewoon gaat zitten smeren en klooien, gaat het hele bord weg. Hier gaat het ook de ene dag beter als de andere. Ik doe op brood: pindakaas, chocopasta, smeerworst, appelstroop en soms smeerkaas. Wel altijd boter op brood.
Ik vind het wel apart dat Tessa het brood lekkerder lijkt te vinden dan het beleg. Hoeveel broodjes eet ze ongeveer eigenlijk? Joel eet meestal 1 boterham per maaltijd, maar tegenwoordig ook vaak maar een halve, dan stopt hij er zelf mee.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Ze at altijd een halve of 1 broodje en op het kdv (1x per week) zeggen ze dat ze meestal 1,5 broodje eet.
Maar de laatste tijd is het maar 3 stukjes of zo en dan wil ze al niet meer.

S’ochtends eet ze wel goed haar pap op nu dus ik maak me opzich niet zoveel zorgen maar vind het ook wel een beetje apart ja.

Onze kapoen eet ook graag mango, is lekker zacht en redelijk zoet, mama is er ook verlekkerd op.

Joyce is verzot op zuur, heel apart want ik had eerder verwacht dat ze van zoet zou houden maar nee dus. Ze eet dan ook graag zure stukjes mandarijn en sinaasappel maar daar krijgt ze rode billen van helaas dus dat geven we maar niet elke dag en ook niet zoveel. Ook ik ben blij als het weer zomer is en we weer volop keuze hebben.

En ja Getzen, onze mop eet ook geen brood, ze eet alleen de kaas of ham op die erop zit. Grrrr !!! maar ik kan en wil haar niet dwingen en hoop er elke keer weer op dat ze het wel gaat eten. Voorlopig eet jouw kindje wel pap en daar zitten ook alle voedingsstoffen in die in brood zit dus da’s hardstikke goed dat ze dat
wel eet.

Groetjes van Miranda

quote:
Grappig dat jouw zoon dat ook heeft. Zou het een jongenskwaal zijn?

Dat denk ik niet, ook meisjes die ik ken vinden de golden kiwi’s lekker.

Het ene kind vind fruit erg lekker en de ander niet.
Mijn zoon eet als tussendoortjes bijna alleen maar fruit of vla en yoghurt. Koekies houd hij niet zo van. Ik vind het prima. Alleen maar lekker gezond.

Groetjes Wiets

Zo denk ik daar ook over Wiets.
Joyce houdt van nature van gezonde dingen.
Zo hoeft ze bijvoorbeeld ook geen suiker in haar joghurt maar
vind ze het zuur veel lekkerder. Daar kan ik alleen maar blij om zijn.

Hier een kieskeurige dame van 1,5 jaar die alleen van zoete appels houdt en van bananen. De rest wordt zonder zelfs te kauwen uit d’r mond gewerkt of we moeten het pureren a la potje.

Hoi medemoeders!
Ik ben moeder van een dochter van ruim 3 maanden, Amélie. Ze is 6 1/2 week te vroeg geboren, dus eigenlijk is ze een kleine 2 maanden, in het begin schijn je de leeftijd nog wel te moeten corrigeren. Sinds anderhalve maand heeft ze best moeite met drinken, ze krijgt flesjes en ik geef Nutrilon Omneo. Ze heeft na het flesje vaak last van krampjes, spugen en ze ‘perst’ de hele tijd. Eigenlijk zou ik zo snel mogelijk willen starten met fruithapjes, die hoeveelheid melk die je moet geven! Terwijl de darmpjes juist met die eiwitten de grootste moeite hebben! Het liefste zou ik minder melk geven en aanvullen met fruithapjes. Wie van jullie moeders heeft ervaring met een te vroeg geboren kindje en wanneer zijn jullie gestart met het geven van fruithapjes? Groetjes Maartje

Hoi

Maartje, onze dochter was 5 weken te vroeg en wij zijn met 4 maanden op advies van de kinderarts met fruit begonnen. Leeftijd niet gecorrigeerd.

En Manon heeft ook beter fruit gegeten dan de laatste tijd.
Nu af en toe weer banaan + idd de gold kiwi. Soms wat druifjes.
Wij geven nu af en toe zo’n knijpfruit van appelsientje of zonnatura. Vind ze erg lekker en komt er toch wat in.

Tessie

Emilie lust echt geen fruit. Ik ben begonnen met 5 maanden om fruit te geven ivm haar probleem van harde poep toen, en dat at ze toen wel, maar sinds ze dus met 6 maanden ook andere dingen mocht eten werd het fruit steeds moeilijker om te geven. Vaak mixte ik het met een dessert yoghurtje, zodat ze toch wat binnen kreeg maar nu wil ze echt niet. 's morgens lukt het me alleen om een uitgeperste sinaassapel in haar papfles te doen, dat vind ze prima, maar verder wil ze er niets van weten. Groenten eet ze wel goed.

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

hoi.

Chris is ook niet zo’n moeilijke fruit eter, alleen is hij soms te gulzig, waardoor hij haast over zijn nek gaat. Gold kiwi’s, bananen, sinasappel met geprakte banaan.
appel reraspt met wat kaneel,

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Sanne is al 3 jaar, maar heeft ook altijd slecht fruit gegeten.
Ze lustte het wel maar niet veel. Een hapje appel was snel genoeg.
Maar naarmate ze ouder werd, werd het steeds beter.
Wel volhouden, dan komt het wel goed.

Liefs Kristel
Lilypie Vierde Ticker

ooooh ik vind die ouderwetse zo lekker
banaan appel sinaasappelsap en liga
kan me er al helemaal op verheugen om die weer te maken
en dan extra veel hapje voor chloe hapje voor mama hihihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

ik ben gezegend met 2 allesetertjes… hier vreten ze nog wel rauwe spruiten!!
groetjes sanne

sanne van haperen