Fruit: 's ochtends of 's middags?

Ik gaf eigenlijk altijd 's ochtends fruit aan onze dochter (en zoon), maar onze dochter eet niet altijd even goed haar groente. Dit is haar schema nu (tijden kunnen afwijken, al naar gelang ze wakker wordt):

7.30 uur: bordje pap
9.00 uur: naar bed
11.00 uur: fruit 125/150 gr
12.00 uur: fles 210+7
15.00 uur: diksap
16.30 uur: groente 125+150 gr
19.00 uur: fles 210+7

Als ze haar groente goed eet, kan ze het er goed op volhouden, maar soms eet ze niet zo veel (omdat ze het vb niet lekker vindt) en dan krijgt ze naar mijn idee 's middags te weinig. Is het dan verstandig de diksap en het fruit om te wisselen? dan kan ik de groente evt nog iets later geven (of fruit wat eerder als ze dan wakker is) als ze nog vol zit van het fruit.

Graag hoor ik tips van jullie, ik weet namelijk niet meer hoe ik het bij onze zoon deed.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Het valt me op dat je dochter nog maar 3 flessen krijgt. Ik ben met Tim en Daan op advies van het CB met 7 maanden pas naar 3 flessen gegaan. Vanaf die leeftijd krijgen ze brood en vervalt de middagfles voor een flesje diksap met een koekje.

Ik zou haar fruit s’ochtends blijven geven. Als je aangeeft dat ze haar groente niet goed eet. Dan gaat ze echt niet beter eten als ze al fruit op heeft, want dan zal ze daar nog vol van zitten.

Groetjes,
Sandra

Sommige groenten eet ze wel goed hoor, namelijk wortelen en bruine bonen. Ze eet het niet omdat ze het (nog) niet lekker vindt. Ze begint heel gretig en na ongeveer 40 gram begint ze ervan te kokhalzen (ook vreemd, maar goed dat terzijde). Ze krijgt inderdaad nog maar 3 flessen, omdat ze nog heel veel slaapt in verhouding tot haar leeftijdsgenootjes zeg maar. Nou ja, leeftijdsgenootjes, ze is 8 wkn te vroeg geboren en heeft dus meer slaap nodig.
Na 19.00 uur krijg ik haar bijna niet meer wakker. Het lijkt wel alsof ze dan in haar diepe slaap komt. Daarom krijgt ze iom het CB nog maar 3 flessen.

Hoi,

geef haar anders een broodkorst, halve liga of berenkoekje (nutricia bambix) bij haar diksap s’middags. Misschien een klein aardappeltje door de groenten, zodat er wat meer smaak aankomt. Op zich heb je een heel mooi schema en dat zou ik niet zo snel omgooien of wisselen.
liefs Annelies

Dat met de flessen scheelt nogal per persoon, per cb vind ik. Voor Anouk is volgens het cb 2 flessen nu al meer dan genoeg (icm yoghurt). Nou dat redt ze echt nog niet volgens mij.

Je zou je dochter idd een broodkorst of iets anders erbij tussendoor kunnen geven, misschien dat ze het dan langer vol kan houden.

Groetjes Natasja

Een koekje erbij is inderdaad een goede optie. Ga ik vrijdag meteen mee beginnen (dan ben ik namelijk zelf 4 dagen achter elkaar thuis). Dank jullie wel!