Fruit of niet?

Noa eet al fruit vanaf vier maand oud. Ze heeft het eigenlijk nooit echt lekker gevonden, bij de eerste hapjes trekt ze altijd haar neus op, maar ze at het wel allemaal op.
Nu sinds een paar dagen eet ze haar groenten nog steeds op, maar ze weigert absoluut de fruitpap te eten. Heb eens geprobeerd in een flesje te geven en dan eet ze het wel op…
Mijn vraag is nu: zou ik elke keer proberen met de lepel en als ze het niet wil, het in een flesje geven?
Of gewoon even terug melkflesje geven ipv fruit en binnen enkele weken terug proberen?

Lilypie Derde Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Fruit in een flesje? Hoe doe je dat? Maak je het dan dunner met water of sap ofzo?
Of misschien zelf wat maken (banaan gepureerd met appel ofzo) misschien dat ze dat lekkerder vindt? Bij ons ging in het begin groente ook beter dan fruit. Volgens mij omdat groente warm is.

En wat inderdaad soms ook helpt is het op een ander moment weer proberen. In principe hebben ze fruit enzo pas echt nodig vanaf 6 maanden.

ik maak altijd: 1/2 appelsien, 1/2 koek, 1/2 appel, 1/2 banaan, alles gepureerd.
Door het sap van de appelsien geraakt het dus door de speen van het flesje.

Lilypie Derde Ticker

Ik zou het niet eerst met een lepel geven en dan met de fles. Want op den duur weet ze toch wel dat ze het uit een fles gaat krijgen als ze de lepel weigert. Gewoon aanbieden dus en lukt het niet is het jammer, dan de volgende dag weer proberen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ik zou het ook blijven proberen met een lepeltjes!
Het doel is natuurlijk om uiteindelijk van de flessen af te komen!
En als ze echt trek heeft, dan eet ze het wel.
Het is misschien even strijd, maar als ze door heeft dat ze de fles niet meer krijgt, gaat ze vanzelf wel eten!

Nog even een vraagje van mij:
Seth eet nu fruit, en dat gaat er supergoed in, zelfs als het superkoud is.
Nu krijgt hij ook groente, maar hijlust het echt niet…geen broccoli, geen worteltjes, hij zit echt te kokhalzen!
Moet ik gewoon doorzetten, of denken jullie dat hij het uit een potje misschien lekkerder vindt, of vinden de meeste kindjes het lekkerder met een aardappeltje of rijst erdoor?
Ik maak het nu in ieder geval altijd zelf.
Liefs, Anne

Lilypie

bij ons worden de groentjes altijd gegeven met aardappel of rijst erdoor.
noa luste ook niks vers. Ben potjes beginnen geven en deze at ze helemaal leeg!
Ben dan wel terug vers fruit beginnen geven en ging er ineens wel in, tot nu dus…

Ik zou eerst proberen een aardappel erdoor en als dit niet lukt een potje geven.

Lilypie Derde Ticker

Ik zou met een lepel blijven proberen en anders eet ze maar geen fruit. Nu ze door heeft dat ze fruit uit een flesje kan krijgen, gaat ze straks misschien ook proberen groenten uit een fles te krijgen of op een andere manier. En voor je het weet eet ze niks meer van een lepel.

Fruit eet je nou eenmaal met een lepel en dat drink je niet uit een fles. Nog slecht voor de tandjes en de mondmotoriek ook om alles maar uit flessen te krijgen. Zo snel mogelijk van de fles, tuitbekers e.d. af zien te komen.

Groetekes, Sje

tandjes heeft ze nog niet, want als ze er zou hebben, zou ik zeker en vast geen fruit met flesje geven.
Was maar om te zien of ze het fruit echt niet lustte, of dat ze gewoon genoeg had van de lepel.
Ze drinkt het wel van het flesje, dus zo slecht zal ze het waarschijnlijk niet vinden hé! Of zou ze gewoon alles laten binnenkappen, zolang het maar in een fles zit?
Ga straks gewoon nog eens lepel proberen, en de volgende dagen ook. Tot de bananen op zijn
En als ze nog steeds weigert, een paar weken stoppen denk ik.

Lilypie Derde Ticker

Als ze iets echt niet lust, dan neemt ze het ook niet uit een flesje. Dus ze is gewoon een spelletje met je aan het spelen.

Dus misschien inderdaad een goed idee om nog even met lepel te blijven proberen en anders paar weken geen fruit. Wedden dat ze het dan over een paar weken wel gewoon van de lepel wil, want ze weet dan wat de consequentie kan zijn als ze weigert. Dan krijgt ze dus gewoon helemaal niks meer van fruit.

Kleine slimmeriken zijn het op die leeftijd al!

Groetekes, Sje

ik zou niet uit een fles gaan geven, ze moeten daar toch op den duur vanaf, en lepel moet ook geleerd worden.
als ze die fruit wel uit een fles drinkt lust ze het heus wel maar heeft ze gewoon geen zin om te happen of is wat hangerig misschien.
komt wel goed maar wel blijven aanbieden.
wil ze het niet eten? probeer het na 10 minuten nog eens en doe net alsof je het weg zet. en wil ze dan weer niet en doet ze moeilijk zet het lekker weg meid. ze zal er toch ooit aan moeten geloven. maar bied de dag daarop wel weer opnieuw een bordje fruit aan ipv fles

Het was net etenstijd… Mama weer lekkere fruitpap gemaakt.
Stijf die lippen op mekaar. Echt raar, want voor de eerste hap is ze echt enthousiast. Tot ze smaakt wat er op de lepel zit.
Heb vijf minuten geprobeerd, met liedjes en geluidjes, alles erop en eraan, maar mevrouw wil niet.
Heb een potje van de winkel genomen om te kijken en na een minuut de lippen terug stijf gehouden te hebben, heeft ze heel het potje leeg gegeten!!

Lilypie Derde Ticker

wel maf dat ze dan wel wil als ze het uit de fles krijgt…
misschien tandje op komst? dan wil rico ook niet happen van een lepel tenzij het warm is wat wel weer tegenstrijdig is, want koel verminderd de pijn maar toch.
in principe maakt het ook niet uit of je potjes geeft of vers, dat heeft een onderzoek wel bewezen laatst.
Rico lust ook niet zo graag vers fruit trouwens

Ik zie precies wel vanboven een wit streepje, dat een tandje zou kunnen zijn, maar dacht dat er dan bobbels ofzo te voelen zouden zijn? Voor de rest heeft ze toch geen symptomen van tandjes…

Lilypie Derde Ticker

Heb net nog eens gekeken samen met m’n man en er steekt een stukje hoektand door! Verklaart waarschijnlijk ook haar humeur de laatste dagen…
Het gekwijl zag ik al niet meer als een symptoom omdat het al weken aan de gang is.

Lilypie Derde Ticker

ruben krijgt het fruit en de groentjes ook gewoon van de lepel…de pap trouwens ook!
en het gaat prima…de ene keer heeft hij meer honger als de andere keer maar over het algemeen is het een goede eter! (lees vreetzakje)
ruben heeft ook 2 ondertandjes en ik vermoed dat hij nu bovenin tandjes krijgt want hij heeft tandjespoep, wangetjes kapot( zielig) en hij huilt wel heel erg vaak de laatste tijd…en overal op kauwen…
de tijd zal het leren!

groetjes!

karin

Wat een divaatje is Noa zeg! Dat ze wel fruit drinkt uit een fles en wel potjes eet! Eva eet fruit wel netjes van een lepel, maar ze snuift ook als ze vers krijgt. In potjes zit net iets zoets, volgens mij appelsap en dat gaat er vaak net wat beter in. Eva eet fruit uit potjes wel, maar vers lukt dus niet goed.

Ze zat vaak te miemelen met brood en toen adviseerde het cb om het dan even niet te geven, omdat het anders opgedrongen wordt en ze helemaal gaan weigeren. Ik zou voor Noa eerst potjes proberen en als ze dan niet lust, gewoon even stoppen. Misschien lust ze het over een tijdje wel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja, ik ga gewoon potjes geven nu, want anders is het eten voor ons allebei niet leuk. En als ze nog weigert, ga ik even stoppen, zodat ze er geen afkeer van gaat krijgen.
En misschien was het wel de invloed van haar eerste tandje dat aan de oppervlakte komt piepen… We zullen het nooit weten spijtig genoeg, tenzij ze morgen ineens begint te praten!

Lilypie Derde Ticker

nou heeft ze vandaag 2 potjes groenten (normaal maar één) en 2 potjes fruit gegeten!! Onvoorstelbaar. Slapen is er dan weer niet bij vandaag… Hoor ze net over de babyfoon met haar speen tegen de spijlen van het bed ratelen, zoals een gevangene met een beker tegen de tralies, weet je wel, in de films…

jaja, ze laat em ook altijd vallen dan!
Ik probeer alleen een speen in bed, auto en wandelwagen.
In bed heeft ze’m in tot ze in slaap valt en vijf minute later valt ie eruit tot 's morgens.