Fruit invriezen

Hoi hoi,

M’n zoontje is 5 maanden en ben al een paar weekjes fruit uit een potje aan het geven maar heb nu deze week voor het eerst vers fruit in de vriezer gedaan. Mijn vraag is: hoe lang kun je dit in de vriezer bewaren?

Hopelijk weet iemand een antwoord op mijn vraag.

Groetjes,
Marieke

Het beste is om het niet te lang in de vriezer te houden natuurlijk, maar je kunt het volgens mij in ieder geval tot 3 maanden ingevroren hebben.
Ik neem eigenlijk aan dat je het niet zo lang erin laat.
Dus, een paar weekjes kan best!
Liefs, Anne

Groente etc wel in de vriezer gedaan maar fruit eerlijk gezegd niet. Laat de kleine eten wat hij/zij wil… en doe de rest lekker zelf op eten. Vers fruit is lekker en gezond voor jong/oud…

Dus hier geen fruit in de vriezer maar lekker elke keer vers… in de vriezer verandert de smaak van fruit ook wel iets.

Groente uit de vriezer moet je goed heet maken om alle bacteriën kwijt te raken en dan laten afkoelen voor de kleine het eet. Maar hoe zit dat met fruit? Zit ik gewoon even hardop te denken …?!

Gewijzigd door - mini-boy op 22 Oct 2009 21:34:56

@lalala: het blijft idd geen maanden in de vriezer. Dit wat ik nu van de week gemaakt heb, maak ik eerst op en dan maak ik weer nieuwe porties.

@mini-boy: ik ga het gewoon ontdooien en dan geven. M’n zus heeft een zoontje van 9 maanden en die doet dat altijd al zo en hij heeft er nog niets van opgelopen.

Meiden, bedankt voor jullie reactie.

Gewijzigd door - maria154 op 22 Oct 2009 22:31:26

Nee fruit kan je gewoon laten ontdooien en geven hoor. Verder maak ik zelf altijd fruithapjes in het weekend voor de hele week dus ik bewaar het nooit langer, maar ik denk dat een paar weken in een goede vriezer prima kan hoor.
Tegenwoordig maak ik overigens bijna geen fruithapjes meer maar krijgt ze vers fruit in stukjes, wel zo makkelijk en net zo gezond
groetjes!

Het is ook meer mijn eigen gevoel die zegt dat ik fruit niet zomaar zou invriezen en geven. Gewoon lekker vers … zo gebeurd toch? Ontdooien is voor mij meer werk en romslomp dan elke dag iets maken. Maar ieder zijn ding…

Hallo allemaal!

Waar bewaren jullie je ingevroren fruit en groentehapjes in? Heb je daar speciale bakjes voor?

Beetje een domme vraag maar ik heb zelf nooit hapjes ingevroren vandaar!

Groetjes!

Hoi,

Je zou het in de ijsklontjes vorm kunnen doen. Dat heb ik ook gedaan toen ik borstvoeding gaf. Ik wist precies hoeveel ijsklontjes ze nodig had en zo kan je bijvoorbeeld meer/minder geven. De vorm kan je legen nadat ze opgevroren zijn en weer opnieuw gebruiken ijsklontjes doe je in een zakje.
De aventflessen kan je ook invriezen. Verder heb ik gewoon diepvriesdozen/bakken/zakken…

Succes Cora

Ik gebruik van die avent bekertjes met deksel, speciaal voor porties borstvoeding, eten en fruithapjes ( en makkelijk te stapelen). Vind ze zelf erg handig. En er passen er lekker veel in de vriezer
groetjes

Goedemorgen,

Ik gebruik ook de potjes van avent waar je ook borstvoeding in kunt doen voor in de vriezer. Vind het ideale potjes en inderdaad makkelijk te stapelen in de vriezer of in de kast.

Om in de vorm van ijsblokjes te doen heb ik ook vaker gehoord.

Gisteren voor het eerst een groentehapje gegeven: worteltjes. Vond m’n zoontje lekker.

Doeg

Ik heb ze inderdaad gezien ja, die potjes van avent! Ik ga ze meteen halen! Bedankt dames!

Groetjes Sam!

Je hoeft geen dure Avent dingen te kopen, je kan gewoon bij de Xenos (o.i.d.) goedkopere plastic bakjes kopen voor 200 gram. Die kosten bijna niks. Dan van die diepvries stickers erop en klaar!

Je kan fruit tussen de 2 en 3 maanden in de vriezer bewaren. Dat heb ik uit het kookboek van de AH ‘Opperdepop’. Daar staan hele leuke recepten in voor alle leeftijden. Echt een aanrader!

Succes
Saskia

Ik heb ook altijd groente en fruit zelf klaargemaakt. Groente vroor ik wel altijd in, maar fruit niet. Gewoon gevoelsmatig lijkt me dat niet lekker. En het is zo klaargemaakt. Ik gaf vaak ook meerdere soorten en wat ik dan overhield at ik zelf op. Want net als wat mini-boy al zegt niet alleen kleintjes hebben vitamientjes nodig maar de mama’s en papa’s ook

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers