Fruit/groentehapjes tommee tippee

Hallo Allemaal,

Wat gaat het snel voor je het weet gaan ze beginnen aan fruithapjes ed. Nu zoek ik eigenlijk producten van tommee tippee. Wie weet waar ze die verkopen? Soms kom je een advertentie tegen in een babyblad, maar er staan nooit winkelnamen bij.
Of hebben jullie andere goede ervaringen om te gebruiken voor de hapjes?
Met welke groente of fruit zijn jullie begonnen en hoe ziet dan ongeveer je dag eruit? Onze dochter is nu bijna 4 maanden.

Groetjes Ikkies

Misschien kun je via een website verkoopadressen vinden?

Wij hebben Olvarit en Bledina en ook wel andere merken gehad.
Ze vond alles lekker.

In het begin kreg ze fruit als tussenhapje tussen de 7 en 11 uur fles geloof ik.

Tessie

Begin in elk geval met 1 smaak tegelijk en dat een paar dagen achter elkaar. Met 1 potje mag je volgens de houdbaarheidsrichtlijnen 3 dagen doen. Dus niet meteen smaken mengen. Die kleine mop is alleen maar melk gewend tot nu toe, dus geef je dochtertje de tijd om aan allerlei nieuwe smaken te wennen.

Groetekes, Sje

En je kunt ook altijd zelf het fruit pureren. Heb ik ook gedaan. Wel zo goedkoop.

Groetjes Wiets

O ja, het eerste fruithapje gaf ik tussen half 9 en half 10.Een ongeveer een maand later een 2 fruithapje tussen 2 en 3 uus 's middags.

schema van Stijn rond 4 maand.
rond 7 uur fles
rond 9 uur fruithap
rond 11 uur fles
rond 1 sap
rond 3 uur fles
rond 7 uur fles

Hij zat toen al een maand op 4 flessen en sliep snachts door.
Rond de 5e maand gaf ik in plaats van zijn fles om 3 uur een fruithap of liga en voor de fles van 7 uur begon ik al met wat groenthapjes.
Bij de fruithappen kreeg hij sap of thee. En Stijn was een grote drinker, dus op verschillende tijden kreeg hij extra sap of thee. (na zijn middagslaapje bijvoorbeeld).

Groetjes Wiets

Gewijzigd door - Tiesie op 09 Oct 2006 12:07:23