Fruit/groente

Hallo moeders.
Ik geef Demi nu fruithapje, maar uit potjes. Eigenlijk lijkt het mij ook wel makkelijk om het zelf te prakken, maar hoe ??? Door de blender wordt het niet echt supperdun zoals in een potje.
Hoe doen jullie dat met fruit en groente ?
Gr. Natasja

]

Ik gebruikte de staafmixer en als het groentehapje een te droge massa werd, gooide ik er nog wat kookvocht bij wat ik bewaard had of wat opvolgmelk kan ook.

Groetekes, Sje

En bij de appel kan je wat warm gekookt water doen, dan word het ook dunner.
Banaan en peer etc gaat toch goed met de blender? Dat zijn al zachtere fruitsoorten.

Gr Sandra

ik weet niet of je hem kent maar ik geef delano vaak sinaasappel met liga vind hij heerlijk

Hoi Natasja,

Ik gebruik voor Anouk ook altijd potjes omdat dit echt superfijn gemalen is. Ik weet dat ze op de creche vers fruit krijgt, peer of appel (banaan kan verstoppen), en dit vindt ze ook erg lekker. Zij gebruiken een staafmixer en dan wordt het ook wel heel fijn. Je moet het dan wel direct allemaal opeten, want vers fruit wordt natuurlijk wel direct bruin.
Vindt Demi het ook zo lekker. Anouk begint altijd te huilen als het op is! Het enige wat ik lastig vind is hoe je het moet opbouwen, hoeveel mogen ze als ze 5 maanden zijn? Anouk krijgt nu zo’n 6/8 lepeltjes. Hoeveel geef jij Demi?
Grt, Sabine

Dat fruit wat bruin word is niet zo heel erg hoor! Dan zitten er nog steeds wel vitaminen in. Al moet je het geen hele dag laten staan natuurlijk.

Waar ik wel van sta te kijken is dat er zoveel kinderen al met 4/5 mnd fruit (en groente) krijgen. Terwijl de darmen met 6 mnd eigenlijk pas echt goed ‘rijp’ zijn. Dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten, en ik wil niemand aanvallen ofzo, maar het valt me gewoon op. Al zijn de potjes fruit dan ook weer misleidend omdat daar 4 mnd op staat. Maar wat ik al zei, dat moet ieder voor zich weten, en de kleintjes vinden het natuurlijk allemaal heerlijk

Gr Sandra

En oh ja, al krijg je het fruit met de blender niet zo fijn als in de potjes, dan proeven ze wel meer de structuur van het fruit. En dat is misschien weer makkelijker voor als je straks over wilt stappen op vers als ze wat ouder zijn.

Gr Sandra

Hallo Anouk,
Ik ben dat langzaam op gaan bouwen en zit nu op een heel potje, maar heb die vervangen voor een fles. Dat is wel zo’n klein potje natuurlijk ! Ze vind het echt helemaal geweldig en het kan haar niet snel genoeg gaan ! Als het lepeltje erin zit en hij is dan op, dan flipt ze helemaal.
San,
Ben ik met je eens, maar bij 4 maanden ben ik elke dag een lepeltje gaan geven en zo op gaan bouwen, maar mijn dochter vind het helemaal super en ze reageert er heel goed op, anders had ik niet een heel potje gegeven, maar je hebt wel gelijk wat betreft de darmen, maar zolang ze het goed doet zie ik verder niet echt een probleem.
Groetjes Natasja

Je kan het na de blender nog door een zeef wrijven met een lepel. Werkt heel goed.

ik geef gewoon naar behoefte ,ik zie vanzelf wanneer ik moet stoppen zowel met groente als met fruit , en de rest eet ik op hihihi (alleen fruit hoor)
ja ik ben een zeikerd ik maak alles vers en gebruik alleen potjes als het echt niet ander kan
ik neem overal mijn staafmixer mee naar toe (camping , oma , vriendinnen)
en inderdaad krijg je het niet zo fijn als in die potjes , maar dan wennen ze gelijk aan een beetje brokjes ,anders vinden ze dat straks weer niks
en die van mij heeft ook wel eens een brok appel in haar mond , dat werkt ze er vanzelf weer uit hoor ,en een brok banaan gaat ze op kauwen hihi
en groente doe ik ook met de staafmixer dat word meestal wel heel fijn
kook altijd een aardappel lekker gaar en laat met afgieten een beetje groente nat erbij en dan heb je een heerlijk smeuiig hapje
heerlijk genieten als ik haar zie eten!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd