Mijn kleine man is nu 4,5 maand en eet zonder problemen zijn groente en fruithap van 125 gram helemaal op. Daarnaast nog 2 flessen van 210cc en 2 flessen van 180cc (water) Nou geeft de Cb aan dat ze op deze leeftijd nog maar twee eetlepels van de fruit en groentehap mogen. Moet ik hierna nou luisteren of negeren?! De hapjes vind hij nl altijd een feestje en super lekker!
Mijn schema : 6:30 - 210cc water met 7 schepjes
9;30 - fruithap 125 gr
12:30 - 180 cc water met 6 schepjes
16:00 - 180 cc water met 6 schepjes
17:30 - groentehap 125 gr
20:00 - 210 cc water met 7 schepjes + 2 schepjes rijstebloem.
Slapen gaat super goed, in de middag slaapt hij altijd rond de 2,5 á 3 uur en om 8 uur naar bedje en hij slaapt dan tot een uur of half 7.
Fruit en groente hap
Hoi Wendies,
Mijn prullenbakje hier at ook meer dan 'voorgeschreven’
Zolang hij het er goed op doet, en er geen problemen mee heeft, zou ik me niet druk maken om een beetje meer of minder!
Die kreeg zelfs naast die hele potjes fruit 4 flessen van 230!!
Hoi manderijn,
nou idd hij doet het stik goed! Alleen 't euvel was meneer komt om 4 uur uit bedje en dan 3 voedingen in 4 uur tijd dat was (naar mijn idee) wel teveel van het goede maar om hem nou eerder wakker te maken voor een voeding is ook wa!
Maar dank je wel voor je reactie
Ik heb sommige dingen zelfs nog korter op elkaar zie ik!
08.00 fles 180
10.00 groot potje fruit
12.00 fles 180
16.00 fles 180
17.30 groente 125 gram
19.15 fles 180 met pap
Dus dan is jou schema toch niet raar?
groetjes
2 eetlepels Nog nooit van gehoord
Sylvie at toen nog geen groente maar at wel zo’n klein fruitpotje helemaal leeg. Dat was echt verwennerij voor haar met 4 maand
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Toen wij met groente en fruit gingen beginnen zeiden ze op het CB (de kinderarts) dat hij mocht tot hij zelf aangaf dat het genoeg was…
Gewijzigd door - jo79 op 12 Feb 2011 08:46:56
Gewijzigd door - jo79 op 12 Feb 2011 08:59:05
Normaal zou het zo moeten zijn dat ze op een gegeven moment een fles laten vallen. Maar meestal gaan ze dan zelf hun schema wel omgooien waardoor er 1 fles wegvalt.
Hier werd ook gezegd dat ze mogen hebben wat ze op kunnen.
Het is echter wel zo dat tot 6mnd fruit en groente extra zijn en ze normaal gezien genoeg hebben aan de fles. Maar goed, als hij het nodig heeft en lekker vind, lekker geven.
Hoe lang is hij en hoeveel weegt hij?
Dat vind ik nl veel belangrijker!