Op advies van Sje en natuurlijk ook na ‘overleg’ met jullie hier, zijn we deze week gestart met het eten van normaal fruit en het drinken uit een tuitbeker. Nou, dat zet nog weinig zoden aan de dijk. Vandaag had ik een mix gemaakt van aardbei en mandarijn, gisteren speciaal gehaald op de markt. Eva nam een partje in haar mond en ik moedigde haar aan. Al gauw trok ze een vies gezicht en haalde ze het partje eruit. Ze at 2 stukjes aardbei op een vorkje, maar daar bleef het bij. De rest deed ze uit haar mond en ze gooide het in de wasmachine die open stond! Daar had ik natuurlijk héél gauw genoeg van, dus ik zette het bordje accuut weg. Géén fruit voor mevrouw dus. Het kon haar geen moer schelen. Hetzelfde met de melk. Zodra ze de tuitbeker of de gewone beker ziet, gaat ze keihard gillen. Ze ‘rent’ dan ook meteen weg en huilt. Ik zet de beker dan weg. Dan maar géén drinken. Sje adviseerde me dat en het cb ook: je biedt iets aan en als ze het weigert, dan niet, weg ermee. Maar nu heeft ze dus nauwelijks drinken op (alleen vocht uit de pap vanmorgen) en geen fruit. En vorige week ging het ook zo met de appel en de kiwi. Maar ik hou vol en ze moet toch een keer eieren voor haar geld gaan kiezen? Ik vind haar echt te groot voor gepureerd fruit en melk uit een fles, dus dat is afgelopen! Wel vervelend dat het zo enorm moeizaam gaat. Ik heb het gevoel dat ik haar straf door haar iets te onthouden, melk, sap en fruit, maar ja…ze moet het wel leren. Maar toch, het voelt nog niet goed om het zo te doen… Ik voel me heel streng en het voelt alsof ik haar uit laat drogen…zoiets.
Oh ja, de oefenbeker vindt ze 2 slokken interessant en dan wil ze hem zelf vasthouden. Dan vliegt alles dus door de kamer! Ze heeft vandaag nog maar bar weinig gegeten. Mevrouw at wel stukjes hout uit de plant van de meneer waar we bij de bank een gesprek mee hadden, vreselijk, ik bleef haar weghalen bij die plantenbakvulling en ze had ook mijn armband kapot getrokken en wilde vervolgens een grote kraal opeten! Ze eet weinig tussendoor en nu valt het fruit er dus ook al af…Ik zit met mijn handen in het haar. Maar…ik moet even streng zijn en doorbijten!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 15 Oct 2009 15:38:56