Fruit- en bekerexperiment nog niet succesvol

Op advies van Sje en natuurlijk ook na ‘overleg’ met jullie hier, zijn we deze week gestart met het eten van normaal fruit en het drinken uit een tuitbeker. Nou, dat zet nog weinig zoden aan de dijk. Vandaag had ik een mix gemaakt van aardbei en mandarijn, gisteren speciaal gehaald op de markt. Eva nam een partje in haar mond en ik moedigde haar aan. Al gauw trok ze een vies gezicht en haalde ze het partje eruit. Ze at 2 stukjes aardbei op een vorkje, maar daar bleef het bij. De rest deed ze uit haar mond en ze gooide het in de wasmachine die open stond! Daar had ik natuurlijk héél gauw genoeg van, dus ik zette het bordje accuut weg. Géén fruit voor mevrouw dus. Het kon haar geen moer schelen. Hetzelfde met de melk. Zodra ze de tuitbeker of de gewone beker ziet, gaat ze keihard gillen. Ze ‘rent’ dan ook meteen weg en huilt. Ik zet de beker dan weg. Dan maar géén drinken. Sje adviseerde me dat en het cb ook: je biedt iets aan en als ze het weigert, dan niet, weg ermee. Maar nu heeft ze dus nauwelijks drinken op (alleen vocht uit de pap vanmorgen) en geen fruit. En vorige week ging het ook zo met de appel en de kiwi. Maar ik hou vol en ze moet toch een keer eieren voor haar geld gaan kiezen? Ik vind haar echt te groot voor gepureerd fruit en melk uit een fles, dus dat is afgelopen! Wel vervelend dat het zo enorm moeizaam gaat. Ik heb het gevoel dat ik haar straf door haar iets te onthouden, melk, sap en fruit, maar ja…ze moet het wel leren. Maar toch, het voelt nog niet goed om het zo te doen… Ik voel me heel streng en het voelt alsof ik haar uit laat drogen…zoiets.

Oh ja, de oefenbeker vindt ze 2 slokken interessant en dan wil ze hem zelf vasthouden. Dan vliegt alles dus door de kamer! Ze heeft vandaag nog maar bar weinig gegeten. Mevrouw at wel stukjes hout uit de plant van de meneer waar we bij de bank een gesprek mee hadden, vreselijk, ik bleef haar weghalen bij die plantenbakvulling en ze had ook mijn armband kapot getrokken en wilde vervolgens een grote kraal opeten! Ze eet weinig tussendoor en nu valt het fruit er dus ook al af…Ik zit met mijn handen in het haar. Maar…ik moet even streng zijn en doorbijten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 15 Oct 2009 15:38:56

Precies meid, je zegt het zelf al: even streng zijn en doorbijten. Logisch dat het niet goed voelt, maar vergeet niet: jij doet het haar niet aan, ze doet het zichzelf aan. Jij onthoudt haar niets, je biedt het toch volop aan? Lekker vers, verschillende soorten, hoe luxe wil ze het hebben? Kortom, ga zo door en je eigenwijze diva gaat écht eieren voor haar geld kiezen. Wanneer kan ik je helaas niet voorspellen…

Succes!!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

met die oefenbeker gewoon met water oefenen totdat het lukt, dat plakt niet zo.
Rico heeft nou tijdelijk een beker met rietje van nuby, dat gaat wel goed.
wel diegene met handvaten dat is makkelijker.
ik heb eigenlijk geen advies verder… alleen door blijven zetten.
het is heel lastig dat ze niet wil drinken dus ik snap dat je in 2strijd zit.
krijgt ze nog wel een flesje? mbt melk s’ochtends of s’avonds voor het slapen?

Ik heb ook een tandjes poets probleem. schreeuwt elke avond moord en brand, en ook alle adviezen helpen niet…
rijco zei gister al: ik doe het niet meer dadelijk ben ik de boeman!
ik zo; ja en ik de boe-vrouw!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat een eigenwijs dametje toch… wat is er nou lekkerder dan een verse fruit salade die mama speciaal voor haar heeft gemaakt, haha
Tja ik kan me voorstellen dat het frustreerd, maar ik denk wel dat doorzetten de enige manier is. Als je haar steeds frutapura blijft geven zal ze die als favoriet houden.
Ik denk dat ze na een paar dagen toch wel moet gaan eten zo hoor. Geef je trouwens hele partjes manderijn? Ik snij de partjes nog een keer door de helft… Of zal dat helemaal niet nodig zijn?

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Dylano eet wel vers fruit maar geen stukjes net als Eva, dus ik pureer het nu nog wel eerst maar is goed aan de smaken wennen en dan ga ik het steeds grover maken.
Ik weet niet of ze der warm eten wel in stukjes eet?
Dylano alleen vlees en frietjes
aardappels en groente geprakt.

Drinken zelfde probleem als Eva nog steeds fles en verder drinkt hij nergens uit. Vorige week 1 keer paar slokjes uit rietjesbeker maar dat was het. Ik laat het voorlopig zo maar ff, dan ben ik maar niet streng, maar hij is pas net 1

Dus meid laat je niet gek maken en volg je gevoel.
Bij Dylano is het wel zo dat hij wel wil uit een tuit of rietjesbeker maar er domweg gewoon niets uitkrijgt.
Dus dat zal hier overslaan worden en dus rechtstreeks ene gewone beker.
Maar wat ik al eerder zei ik vind het belangrijker dat hij wat binnenkrijgt dan de manier waarop. Ik ga er vanuit dat hij met 2 echt niet meer uit een fles drinkt maar een gewone beker.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik ben het wel met Michelle eens wat het fruit betreft…zo had rico het ook in het ziekenhuis leren eten.
in het begin bijvoorbeeld 1 gepureerde banaan, met een klein scheutje roosvicee erdoorheen.
daarna de banaan gepureerd en ipv roosvicee gepureerde peer erbij of wat dan ook.
en toen dat goed ging een banaan en dan dor de midden en nog een keer zodat 1 plakje in vieren is gedeeld. en uiteindelijk dus gfewoon schijfjes banaan.
nu moet ik zeggen dat ik weer regelmatig aan fruit potjes geef haha. muts
omdat ik het de laatste tijd nogal druk heb, mbt mn moeder en lig daardoor ook wat met mezelf in de knoop, wat chaotisch waardoor ik gewoon geen tijd vind om ook nog is alles zelf te maken kwa fruit, omdat ik zoiets had van: snel potje en dan weer door met wat ik moest doen.
wel vervelend maargoed het is op het moment even niet anders.
avond eten prak ik gewoon een beetje met een vork, zodat er nog wel stukjes inzitten. ook doe ik er een klein scheutje halfvolle melk doorheen zodat het niet zo droog is.
jus vind ik m nog iets te klein voor

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oh wat een diva zeg, Zo erg is morgan nog niet, maar ja die leeft voor eten lijkt het soms wel. Daar hebben wij ook poets problemen mee maar ja wat wil je met drie tanden die op doorkomen staan. Dus we klooien nu samen zeg maar. Tuurlijk poetsen is belangrijk, maar ze snoept verder niks en zo dus ik vind het wel prima. Het moet niet zo zijn dat ze angst krijgt of zo.

Maar dit is best lastig. Overigens moet ik zeggen Morgan heeft ook nog steeds 1 fles, der papfles 's morgens enne die mag ze van mij houden. De rietjesbaker van nuby lukt overigens nog niet zo, maar dat komt wel.

Wou dat ik DE tip voor je had, maar meer dan doorzetten en hoop houden is het enige dat ik kan zeggen.

Groetjes,

Michèle

Beroerd zeg dat het zo moeizaam verloopt, maar net wat je zelf al zegt: doorzetten en volhouden. Denk aan die bloemenvaas!

En zoals ik al mailde: uitdrogen doen ze niet zo heel snel. Dan moet ze echt heel langdurig te weinig vocht krijgen. En dat is nog niet zo.

Uitdrogen kun je in de gaten houden door de huid bovenop haar handje bij elkaar te knijpen. Schiet de huid als je loslaat weer gewoon terug in vorm is het goed. Blijft de huid in een dakje staan, dan is ze aan het uitdrogen.

En verder haar luiers in de gaten houden. Als ze gewone plasluiers blijft houden is het goed.
Voordeel is ook dat het geen hartje zomer is, dus ze zweet ook minder. Dat scheelt ook al aan vochtverlies.

Groetekes, Sje

Jajajaja, ik heb volgens mij de nummer 1 diva! Warm eten gaat perfect, net als brood en pap uit een bordje. Ze eet zo behoorlijke stukjes vlees weg, zoals vanavond biefstuk stroganoff. Ze eet dat met smaak. Hoe het komt dat het fruit zo moeilijk lukt, is mij een raadsel. Zeker omdat ze het bij het kdv wel eet en volgens de leidsters haar mond al opendoet zodra ze de hap alleen al ziet! Dat is dus wel het toppunt! En ik maak het fruit zo lekker voor haar. Lekker verse sappige schrijfjes. Wel een heel partje mandarijn, ze zoog dat als het ware leeg en hield een leeg velletje over. Misschien moet ik het eerst eens pureren en kijken hoe dat gaat? Op het kdv krijgt ze het ook gepureerd. Maar ja, brood eet ze ook in stukjes en haar eten is geprakt, maar wel vrij grof al.

Ik vind het soms zo zielig allemaal. Ze had ontzettende dorst vanavond en huilde van ellende. Echt van die hele dikke (krokodillen)tranen. Ze zat echt met zichzelf in de knoop en werd heeeeel erg boos toen ik haar liet drinken uit de oefenbeker. Terwijl ze dat best goed kan op zich, met wat hulp natuurlijk. Het lukt haar wel om echt slokjes te nemen en ik zei dat ze dat heel goed deed! Maar dat hielp niet. Ze duwde 'm weg en keek me echt boos aan, zo van: ga weg! Uiteindelijk gaf ik haar toch een beetje sap in een flesje en dat had ze binnen 3 tellen op. Het kind had enorme dorst. Zev was opeens weer een stuk aardiger.

Wat ik nu ga doen is wél volhouden, want ze moet het gewoon leren en ze lust het fruit ook gewoon. Ik heb gezegd dat mama de cupjes Frutapura niet meer koopt nu en dat ze lekker vers fruit mag eten, net als alle andere kindjes. En dat doen we dus. Ik ga wel even kijken hoe het lukt als ik het pureer en dan misschien inderdaad met een klein beetje diksap? Als ze weigert, krijgt ze gewoon niks. Hoe hard ook en hoe moeilijk ik dat ook vind.

Wat drinken betreft, ze krijgt haar middagmelk in een flesje en 2x een beetje water en diksap. Ze kan goed zelf uit de fles drinken. Ik wil de melk nog even in de fles laten, zodat ze die zeker drinkt, maar ondertussen wel oefenen met water in de beker. Als ze dat niet drinkt, dan maar niet! Uitdrogen zal ze niet gauw. Mama vindt het allemaal moeilijker dan papa, die zegt gewoon: ‘Dat meisje (hij bedoelt Sje!) gaf die tip en dat was een handige tip, dus zo gaan we het doen. Eva moet het gewoon leren, ze is gewoon hardleers!’ Ik zie dan haar koppie en dan vind ik haar weer zielig…Ik wil het dan niet allemaal in 1x afleren, omdat ik dan bang ben dat ze zo’n dorst heeft, net als vandaag. Maar ja, ze is ook wel Hollywoodactrice en diva tegelijk, dus ik moet even mijn poot stijfhouden!

Leuke leeftijd he

Echt waar: een paar dagen volhouden, en ze eet en drinkt echt wel.

M.

Héééél leuk Marsel, ze is STRONTEIGENWIJS. Zeggen ze ook op het kdv: ‘Eva is lief, maar wel erg pittig!’ Van wie zou ze dat hebben? Niet van mij!

Brood en zo eet Dylano oo kgewoon goed Rainbo maar indd het fruit nog niet, maar wel gepureerd. En zols ik begrijp eet ze het op het kdv ook gepureerd. Dus zou indd eerst daar mee beginnen. Niet dezelfde fout als ikke maken, had de staafmixer eropgezet,was sap geworden . Wat een kliederboel was dat zeg hahahha.
vandaag gewoon banaan geprakt en in 3 minuten op. Vanmiddag net gedaan of ik een kiwi at (uitlepelen) en Dylano heeft meer als de helft op

Liefs Michelle

Van wie heeft ze het dan Rainbow ??

Groetjes,

Michèle

Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar probeer je alleen Eva fruit te eten of eet je zelf ook mee. Misschien een idee om haar een bakje fruit voor te zetten en voor jezelf ook een bakje klaar te maken. Wellicht dat ze wel gaat eten als ze ziet dat jij ook lekker aan het eten bent.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Helaas Sandra, dat heb ik geprobeerd en dat hielp niet. Ze is en blijft eigenwijs. Vandaag wilde ze wel een half worstenbroodje, maar fruit…no way! We blijven experimenteren dus.

Hou vol! Eens zul je winnen!

Groetekes, Sje

@Sje: Brittish accent: Your soooo right Jojo, we just started, it’s only the beginning!

Hoi rainbow
Heb de toppic even zitten lezen Misschien heb ik nog een (hopelijk) bruikbare tip voor je
Mijn zoontje moest ook over naar stukjes en bekertje
Tot zeer groot ongenoegen van hem Normaal heb ik een kleine kliko in huis Nu wou hij niets Met als gevolg dat hij 's nachts wakker werd van de dorst en honger en ik hem om 3 uur s nacht een boterham heb laten (vr)eten en een grote fles drinken Dit alles was in een min of 4 weg
Erg leuk voor 1 of 2 nachten Had de slappe lach toen hij zo eigenwijs in zn trappelzak zn broodje at Maar daarna was t klaar
Ik heb een tijdje zn fruit grof geraspt Meestal appel 10 sec id magnetron en een beetje kaneel er over Toppertje Eerst de hele appel raspen Dan de 3/4, 1/2 etc Daarna een beetje banaan of iets anders
En hij heeft altijd zn eigen lepeltje in zijn hand als ik hem zn fruit geef Dan krijg ik een hapje van hem
Met zn drinken begon ik met de gewone beker en liet hem daar uit drinken wat hij aan kon
Dacht ik dat het niet genoeg was dan goot ik de restant in de fles en dat kreeg hij vlak voor hij naar bed ging
Nu een maand later drinkt hij bijna alles uit een alstic bekertje (met hulp uiteraard)
Hij krijgt alleen nog uit de fles voor hij naar bed gaat
Verder eet en drinkt hij weer alles Zelfs indisch, en thais haring olijven vis salami lof spuiten etc Je kan het zo gek niet bedenken Ook al t fruit gaat er moeiteloos in Maar kom niet aan met aardbei Dat moet ie echt niet

Sterkte en succes ermee
Hoe lastig het soms ook is Zeker als ze t ergens anders wel eten Hoe verzinnen ze t
Grt
Linda

Lilypie Second Birthday tickers

Had je het nu gepureerd geprobeert of geprakt?

Liefs Michelle

quote:
@Sje: Brittish accent: Your soooo right Jojo, we just started, it's only the beginning!

Groetekes, Sje