Friso hypoallergeen preventief

Moet 't even kwijt…
3 weken geleden nog pakken friso hypoallergeen preventief gekocht voor 12,49. Nu kosten die pakken al 14,99!!!

Weet iemand nog een goedkoop adresje?

Hoi hoi
Het is speciale voeding? Ik weet niet of het kan maar mag je niet een gedeelte declareren bij de zorgverzekering?
groetjes chantal

chantal

Hoi
Bij de Bas van der Heijden of Dirk van de Broek en de Dirxk drogisten zijn ze bij ons het voordeligst. Al weet ik zo goed de pris niet meer, zal er eens op letten.
Groetjes Anita mama van jelle 7 mnd

Hoi,

Je kan als je op aanraden en voorschrift van het cb en je huisarts of dietiste de voeding gebruikt dan kan je het verschil tussen “gewone” voeding en de hypoallergene voeding declareren bij je verzekering. Wel even een briefje van een van de drie meesturen. Je moet ook alle bonnentjes bewaren. Ook erbij vermelden waar je het koopt en hoe duur de gewone versie is. Anders heb je kans dat ze het niet accepteren.

Groetjes,

P.s goedkope adresjes heb ik helaas niet.

lon106

Is dat echt zo?? Mag je het verschil declareren? Ik gebruik ook HA voeding, ik loop aardig wat mis dan! Goed om te weten bedankt!
Groetjes Suus

niet elke verzekering vergoed ha voeding je moet het wel eerst navragen

Heb gelijk een mailtje gestuurd naar de zorgverzekeraar.
De DA drogist heeft nu kortingsstickers van 20%, 15% enz. Deze mag je gebruiken voor zuigelingenvoeding. Dus allen…hop naar de DA…

Heb gelijk een mailtje gestuurd naar de zorgverzekeraar.
De DA drogist heeft nu kortingsstickers van 20%, 15% enz. Deze mag je gebruiken voor zuigelingenvoeding. Dus allen…hop naar de DA…

quote:
20:55:03 Heb gelijk een mailtje gestuurd naar de zorgverzekeraar. De DA drogist heeft nu kortingsstickers van 20%, 15% enz. Deze mag je gebruiken voor zuigelingenvoeding. Dus allen...hop naar de DA...
quote:
20:55:06 Heb gelijk een mailtje gestuurd naar de zorgverzekeraar. De DA drogist heeft nu kortingsstickers van 20%, 15% enz. Deze mag je gebruiken voor zuigelingenvoeding. Dus allen...hop naar de DA...

Jij wilt meteen dubbele korting?!

Gewijzigd door - MarselenDiana op 26 Mar 2008 17:42:26

hoi hoi

ik gebruik voeding voor koemelkallergie (22,95) maar ik moet een hele test ondergaan wil ik het vergoed krijgen, gaat tegenwoordig niet zo makkelijk meer bij die zorgverzekeraars…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zojuist antwoord gekregen van de verzekeraar. het is me nog niet duidelijk of de preventieve voeding vergoed kan worden.

Algemeen
Vanuit de Beter Af Polis is er een volledige vergoeding mogelijk voor dieetprepraten.

Voorwaarden
U kunt het recept en de artsenverklaring afgeven aan de apotheek of gecontracteerd leverancier. Op onze website kunt u via de Zorgzoeker een leverancier bij u in de regio zoeken. Deze levert de middelen direct aan u. De apotheek/leverancier declareert het middel rechtstreeks bij ons.

Koemelk-eiwit-allergie
Vanuit de Beter Af Polis (basisverzekering) is er een volledige vergoeding mogelijk voor dieetprepraten. U hoeft de dieetvoeding niet meer aan te vragen. Een arts verbonden aan een consultatiebureau voor geboorteregeling of een verloskundige dient de artsenverklaring op te stellen. Hieruit moet blijken dat er sprake is van een aantoonbare allergie voor koemelk.

U kunt vervolgens de artsenverklaring afgeven aan de apotheek of gecontracteerd leverancier. Deze levert de middelen direct aan u. De apotheek/leverancier declareert het middel rechtstreeks bij ons.

Gecontracteerde leveranciers:

• Famodomo (Provema), Postbus 28, 5390 AA Nuland
    Tel (088) 327 62 77, Fax (088) 327 62 76

• TeFa-Portanje, Wipmolenlaan 3, 3447 GJ Woerden
    Tel. (0348) 49 57 77 , Fax (0348) 49 57 99

Als u de dieetvoeding bij een drogist of supermarkt aanschaft worden de kosten niet vergoed.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft u nog vragen of wilt u verdere informatie, dan kunt u mailen naar basisverzekering@groeneland.nl. U kunt ons ook telefonisch bereiken. Ons telefoonnummer is 0900 - 84 60 (EUR 0,05 per minuut). Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Groene Land Achmea,

volgens mij gaat dit alleen over koemelk voeding ???

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@noel: ja dat dacht ik ook ja…
Helaas pindakaas, dan maar de kortingsbonnen van de DA.
Bij dirk zijn de pakken friso preventief idd iets goedkoper, 14,69.

ik kreeg voor lucas nutramigen. Dit werd volledig vergoed door het ziekenfonds. Wel moet je een verwijzing krijgen van de kinderarts oid.

gr,
bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Hoi, ik ben nieuw. Ik wilde even reageren op de friso H.A. voeding.
Ik gebruik die ook voor mn zoontje Boy van bijna 8 maanden.
Mijn man koopt de pakken altijd in de Boni Supermarkt, daar kosten ze
als het goed is (nog steeds) 12,49. Is het goedkoopste waar wij het konden vinden.
Mijn man werkt daar nl. De Boni komt niet veel in het Noorden voor, wij halen het in de Boni van Staphorst…
Veel succes emee!

hoi,

Ik heb de test wel gedaan en daaruit bleek dat Puck een allergie heeft voorkoemelk. Wij krijgen nu tot 2009 de Friso helemaal vergoed. Het si dus zeker de moeite waard. Je weet ook direct of het wel een koemelkallergie is.
Je kan de provocatietest met het CB doen.