Friso comfort

Omdat wij willen overstappen of Friso comfort had ik een vraagje. Op het pak staat dat je kokend water moet gebruiken omdat anders de voeding niet goed oplost, is dit echt noodzakelijk, of kan je de voeding, net als Friso Normaal, in koud water oplossen en dan verwarmen in de magnetron?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik gebruik al 10 maanden friso comfort. Het is inderdaad noodzakelijk dat dat het kokend water moet zijn anders lost de voeding niet goed op en verstopt de speen. Ik masak het altijd per fles. Ik doe het met spa omdat daar minder zout in zit. Voor 200 cc voeding i8n mijn geval. Doe ik 100cc water in de magnetron tot kokend, dan doe ik de voeding erbij, dan roer ik voorzichtig met een lepeltje en dan doe ik aanvullen met koud water tot 200cc. Zo heb ik de voeding precies op temperatuur. Voorzichtig doe ik het overgieten in de fles zodat eventuele klontjes achterblijven. Met de fles zwenken heb ik ook wel eens geprobeert maar dan bleven bij mij veel klontjes achter waardoor de speen sneller verstopte.
groetjes chantal

chantal

Klopt met gekookt water
anders heb je klontjes
Ik deed het ook met een beetje gekookt water en dan had ik gekookt water staan in de koelkast en vulde het daarmee aan
Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

jaaaa echt met kokend water doen.
Lijkt een heel gedoe maar valt best mee.
Wij gebruiken al 7 maanden friso comfort.
Als ik een fles van 200 maak doe ik er 90 gekookt water in uit waterkoker dan poeder erbij en goed schudden en dan aanvullen met kraanwater.
Wel goed schudden want je hebt zo klontjes.
Ik ben er erg tevreden over!!

succes groetjes gytha

Nou schudden zou ik niet doen. Mijn kraamverzorgster zei toen dat dat afgeraden werdt vanwege de lucht in de melk dat darmkrampjes kan veroorzaken.
groetjes chantal

chantal

vreemd zo zie je maar weer dat iedereen iets anders zegt want mijn kraamverzorgster zei goed schudden anders krijgt de voeding klonten en gaat de speen dicht zitten en zeker bij comfort voeding.
Wij gebruiken wel de difrax flessen en die halen de lucht er weer mooi uit.
Werkt perfect

groetjes Gytha

De laatste fles van vandaag nu met Friso comfort gedaan. Ik vind het wel lastig dat je als je hebt geschud niet goed kunt zien hoeveel voeding er in totaal in zit. Ik krijg heel veel schuim en net als bij gewone opgeklopte melk kun je niet zien hoeveel je nu eigenlijk hebt. Hoe doen jullie dat en krijgen jullie geen klontjes?

Ik heb nu eerst water in de fles gedaan (140ml) en dan in de magnetron en tot de kook aan warm maken. Bijgevuld tot ongeveer 200ml en daarna Anna schone luier en de pyjama aan, (ook nog in badje want ze had me toch eens een volle luier!! aan alle kanten liep het eruit!!!) de fles geven, die was goed op temperatuur en dan gelijk naar bedje. Ze slaapt lekker en heeft geen last van de nieuwe voeding, zoals het er nu naar uit ziet.

Misschien kan ik het probleem zo oplossen door eerst 180ml uit te meten en een dedeelte daarvan in een kopje doen. Het overgebleven water verwarmen in de magnetron en de voeding erbij en het andere water bijvoegen. Zo weet ik wel dat er 180 ml water in zit! Maar dan het schuimen, is dat niet verkeerd? En hoe kan ik dat oplossen?

Mmmmm, eigenlijk komen er steeds mer vragen bij!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hai!
Wij gebruiken Nutrilon Hypoallergeen 1. Wij hebben helemaal geen last van klontjes… Hoe kan dat zo verschillen tussen twee voedingen? Verschilt Friso dan ze enorm van Nutrilon?
Groetjes

wij maken het klaar zoals ik hierboven al beschreef, wij schudden echt hard en vullen het dan met kraanwater aan. we houden de vinger op de speen zodat je goed kan schudden.
Wij vullen de fles aan en tellen het schuim niet mee.
Dat schuimen is niet erg verdwijnt als ze gaan drinken.

Hier nooit geen klontjes.
Merk wel toen wij de fiso 1 comfort gebruikte dat die meer klonterde als de friso 2 comfort.

misschien kun je er wat mee

groetjes Gytha

Misschien kan/wil je het misschien eens proberen met helft water kokend in magnetron dan voeding erbij, roeren, en dan aanvullen met het koude gekookte water, dan weer roeren en dan ovrschudden in de fles zodat de klontjers achter blijven. door het schudden met de fles krijg je inderdaad meer schuim. Ik hoop dat je snel een passende oplossing vind. groetjes chantal

chantal