Friso comfort lastig klaar te maken

hallo allemaal. Ik ben nieuw hier op de site en heb gelijk al jullie advies nodig.

Onze docter demi is nu 4 maanden. Zij krijgt nu de friso comfort gemengd met friso normaal. We vinden echter dat als je de voeding per fles wilt maken dat deze veel klonten geeft. We krijgen hem niet goed gemengd. We gebruiken de kromme flessen van difrax dus roeren gaat erg moeilijk. Een andere fles lukt niet omdat demi het dan op een krijsen zet omdat ze deze fles is gewend, een andere pakt ze dus gewoon niet.

Als we thuis zijn maken we de voeding voor de hele dag in een kan klaar. Maar als we weg gaan vind ik het wel makkelijk om per fles te maken omdat je niet altijd een koelkast bij de hand hebt om de voeding koel te houden. Isoleerflessen werken ook maar een bepaalde tijd.
hebben jullie tips voor mij???
groetjes tamara

hoi hoi,

ik gebruik voor mijn dochter ook friso comfort.
ik heb nooit voedingen gemengd met een ander soort dus misschien praat ik dan wel onzin hoor!!
maar ik gebruik normale flessen van bibi.
doe daar het water in (warm en koud) en doe dan het aantal schepjes erbij en schud dan ongeveer 30 sec goed hard. zitten dan geen klontjes in!!
als ik weg ga gebruik ik een spa blauw flesje en doe kokend water in een termoskan. de schepjes voeding doe ik in een voedinghouder van difraxs.

misschien heb je hier wat aan…

groetjes fenne

Hallo Tamara

Waarom meng je de friso comfort met de friso normaal?
Je kan gewoon friso comfort gebruiken ( is voor hongerige babys he)
Wij gebruiken nutrilon voor hongerige babys en hebben geen
last van klontjes.
Ik denk dat je heel goed moet schudden.
De comfort is wat anders van samenstelling wat dikker.
Wij maken de voeding niet voor de hele dag klaar maar gewoon per
keer.
Dit gaat prima.
Leuk dat je nieuw bent. Welkom!!

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 jaar en Anne 13 week

hallo

ik gebruik de friso comfor (is tegen moeilijke ontlasting en braken)en ik geloof niet voor de hongerige baby ?
maar indd ze zeggen eerst water warm maken en dan de voeding derbij,ik doe dat nooit maak eeerst helemaal de fles en maak hem dan warm,
je moet ind wel ff heel flink schudden dermee ,anders heb je indd klontjes

Ik gebruik voor (toevallig dezelfde naam) Demi ook voor spugende baby’s en deed in het begin gewone voeding met daar doorheen Joh. broodpitmeel. Dit maak je als volgt. Je doet eerst een laagje kokend water in een flesje dan een paar schepjes joh. broodpitmeel en dan de gewonen voeding erbij met het benodigde water. Had daar nooit problemen mee. Nu gebruik ik alleen de voeding voor spugende baby’s en heb na goed schudden ook geen problemen. Ik vond de joh. broodpitmeel apart wel beter werken dan als hij al in de voeding is vermengd. Ik nam dan ook kokend water mee en een apart flesje spa blauw.
gr. natasja

quote:
hallo

ik gebruik de friso comfor (is tegen moeilijke ontlasting en braken)en ik geloof niet voor de hongerige baby ?
maar indd ze zeggen eerst water warm maken en dan de voeding derbij,ik doe dat nooit maak eeerst helemaal de fles en maak hem dan warm,
je moet ind wel ff heel flink schudden dermee ,anders heb je indd klontjes

Het schudden heb ik ook geprobeerd maar ik vind dat ie dan enorm schuimt.
Toch bedankt voor je reactie.
groetjes tamara

wij gebruiken ook friso comfort.
ik doe een beetje kokend water in de fles dan de schepjes en goed en hard schudden . het schuimt dan wel , dan doe ik het aanvullen met kraanwater tot de gewenste hoeveelheid. en tel het schuim dan niet mee.
dan weer goed schudden. hier nooit geen klontjes gebruikt ook difrax flessen.
Voor een dag klaar maken gaat niet met comfort voeding hebben wij geprobeert maar alles weggegooit. de voeding gaat dan wel klonteren en onderin de kan zitten.
Friso adviseerd de voeding ook per keer klaar te maken.

groetjes gytha

dat schuimen klopt indd ,maar is ook zo weer verdwenen onder het drinken

Hallo,

Tegen klonteren helpt het als je eerst het water warm maakt en dan pas het poeder erbij mengt. Dan goed schudden.
Ik lees hier dat er ook flesjes gemaakt worden met kraantjeswater. Kan dit? Mij hebben ze altijd verteld dat fleswater nodig was omwille van bacteriën. Maar als het ook met kraantjeswater kan is dit wel handiger.

Groetjes,

Tamara

bij de eerste gebruikte ik altijd flessen water ,maar nou hoeft dat niet meer
mijn schoon moeder in belgie doet wel altijd flessen water kopen als delano daar is

Waarom zou ik flessenwater kopen terwijl er overal keihard wordt geroepen dat
kraanwater net zo goed is als bronwater…
In het buitenland zou ik ook wat voorzichtiger zijn… Maar hier? Gewoon even koken en gebruiken…

ook wij gebruiken gewoon kraanwater hoor!
hier is het water schoon dus prima toch ??

groetjes gytha

Hallo,

Vandaag effe naar cb gebeld ivm welk water te gebruiken voor flesjes. Ze vertelden me dat het prima is om kraantjeswater te gebruiken als je het eerst goed doorkookt. Anders best fleswater gebruiken, maar het maakt niet uit welk merk. Goedkoop fleswater is even goed als "merken"water. Hier dus toch nog even fleswater gebruiken, lijkt me niet zo handig om elke keer eerst het water te moeten uitkoken. Maar ja, ze zeggen zoveel… Op den duur weet je het zelf niet meer, zeker als het je eerste kindje is

Groetjes,

Tamara

Hoi,

Wij gebruiken wel flessen water voor de melk want wij wonen
in Groningen en hier is het water erg hard.
Ik maak de flesjes ook warm in de magnetron dus het gaat
prima zo.
Wij hadden eerst bar le duc pakken van C1000, maar dan zit
de container zo snel vol.
Henk kwam op het idee om flessen van de aldi mee te nemen.
Heet river en is verpakt per 6. Zit ook 25 cent statiegeld op.
Gebruiken we ook voor de senseo en koffieapparaat, dan hoef
je die niet vaak te ontkalken.

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne

Hallo,
Wij gebruiken ook friso comfort in combinatie met Friso normaal. En gewoon met kraanwater.
Volgens mij is het enige wat je aan die klontjes kunt doen gewoon flink schudden. Wij maken het koud klaar en doen het vervolgens in de magnetron. Als de fles uit de magnetron komt schudden we ook nog een keer. We hebben nooit last van klontjes.

Als je de melk van te voren klaar maakt, zakt alle voeding weer naar beneden. Het is misschien handiger om het per fles per keer klaar te maken en los poeder en water mee te nemen als je weggaat.

Groetjes

hallo tamara,

Ik heb het zelfde probleem gehad.
Ik zelf maak de voedingen zo klaar:
doe het aantal benodige schepjes voeding in een avent fles
laat water koken in een pan dan giet ik het kokend water in t avent fles roer het vervolgens met een thee lepel (beter een desser lepel die zijn wat langer).
Dan krijg je zeker geen klonten.
Ik las dat je ook water in flessen gebruikt, dat deed ik ook tot dat mijn dokter zei dat het heel slecht is
het is namelijk stilstaand water je kan het best toch echt kraan water gebruiken en laten koken dat is het beste kreeg ik van hem te horen.

Ook de magnetron daar warm je alles in dus er zitten ook veel bact in. tenzij je 2x per da het grondig schoon maakt, maar daar heeft niemand veel zin in.

schudden van een fles,
daar komen te veel lucht in devoeding waardoor de baby’s meer last krijgen van darm krampjes.

veel mensen snappen ook niet waarom dat achter op het pak staat van de voedingen.

Toen ik mijn eerste kreeg dee ik dit alles wat eigenlijk niet zo goed was.
Ik ad een HUIL baby! 3 maanden later kreeg ik dit alles te horen en heb veel opgezocht op het internet en het klopte allemaal
dus ben ik het anders gaan doen meteen de 2de nacht nA AL DIE VERANDERINGEN sliep hij eindelijk door.
En we kregen een heel blij kind voor terug.

Ik zeg niet dat je dit alles niet mag doen of het moet doen
maar misschien kan je het wel uitproberen.

sterkte
Gr Lilian

Hoi Lilian
Dit is wel een oud topic
En misschien is het leuk als je jezelf even voorsteld aan de rest van de meiden
(ikkeben)

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin