Frietjes eten

Hallo allemaal,

Wij eten 1 x in de week frietjes en ik vroeg me af of we dit onze dochter ook wekelijks mogen geven. Zij eet gewoon met de pot mee, maar ja die frietjes zijn natuurlijk niet zo gezond. Tot nu toe heb ik iedere keer iets anders gemaakt,maar zij vindt frietjes en vooral frikandellen zo lekker. Ik doe er wel wat appelmoes bij.
Ja andre groenten is hier een enorm probleem, zij eet alleen erwtjes, rode kool en zuurkool.

groetjes Jeuly

Hoe doen jullie dit.

Lilypie Second Birthday tickers

Gewoon doen
Hier wel in ieder geval. Vanaf dat ze met ons mee eten, krijgen ze ook gewoon frietjes.
Zolang je kind geen overgewicht heeft is het volgens mij trouwens helemaal zo ongezond niet.
Friet is gewoon aardappel. Is alleen wat vetter omdat het in olie is gebakken.

Friet uit de diepvries, of van de frietboer is nog wat ongezonder (vetter dus) omdat dat voorgebakken is, uiteindelijk dus 2x in de olie.
Wij maken het altijd zelf. Gewoon aardappels in reepjes snijden, en dan bakken in vloeibare olie.
Nou hebben onze kinderen van zichzelf weinig vet, hahaha dus hier mogen ze van mij lekker frietjes mee eten!
Zolang het geen 3x per week is zal het allemaal zo slecht nog niet zijn hoor.

haha meid op den duur boeit dat niet zo meer. ik gaf rico eerst altijd een slaatje van de friettent. ze maken die daar vers en daar zit verder geen rommel in qua conserveringsmiddelen om het slaatje goed te houden. ook zonder mayo… maar op den duur toen rico anderhalf was ofzo toen gaf ik hem af en toe wel een frietje.
hij at daarbij een frikandel of een kipnugget.
niet met mayo maar met appelmoes of kinderketjup.

Ik vond het ook moeilijk maar mijn moppie is 1x in de week bij mijn zus en die is vrij gemakkelijk met chipsies en patatjes en zo. Toen ze ze eenmaal al had gehad ging ik zelf ook geven. Ik denk dat het niet 1x in de week is omdat wij op donderdag patat halen en dan heeft moppie lekker meegegeten bij mijn zus maar als we in het weekend in de stad een patatje halen smikkelt moppie lekker mee, ze vindt ze heeeerlijk. Lijkt erg op mama en tantie!
groetjes,
Wendy

Gewoon mee laten eten. Zelf eten wij niet zo vaak frietjes. Niet vanwege Tim hoor, voor zijn geboorte ook niet vaak. Maar als we ze eten dan eet Tim gewoon mee. En als je toch twijfelt geef haar dan eerst wat doperwetjes en daarna wat frietjes,

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

wij eten zelf niet vaak patat maar als we het eten doet Lindsey gewoon lekker mee hoor. wij halen het altijd bij de frietboer, frituurpan is een tijd terug kapot gegaan en zo vaak frituren wij dus niet vandaar.
maar dan vragen wij wel altijd zonder zout omdat ze er hier nogal scheutig mee zijn en dan doe ik dat liever zelf.

liefs,
Rinske