Foto's op website school

Even jullie mening gevraagd over het volgende.

Vorige week was er bij Tim op school een indianensportdag. De foto’s hiervan zouden op de website van de school komen. Ik dacht daar zit wel een wachtwoord op oid. Nu ging ik net kijken en kon gewoon zonder ergens in te loggen alle foto’s zien. Ook allemaal andere foto’s die tijdens andere activiteiten of in de klas gemaakt zijn. Ook per klas een foto van alle kindjes met namen erbij. Vind het eerlijk gezegd niet zo fijn dat iedereen die foto’s gewoon kan zien. Ben ik nu een zeur of is dit bij jullie op school ook zo?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Volgens mij is dat hier ook zo, maar ik vind het begrijpelijk dat jij je er niet prettig bij voelt. Dit kun je vast gewoon aangeven bij de school. Ik vindt het ook gek dat ze daar eigenlijk geen toestemming voor vragen!

Groetjes Manderijn.

Bij Seth op de basisschool komen ook alle foto’s zo op de site, maar daar hebben we wel voor moeten tekenen bij de inschrijving.
Toen hadden wij het dus aan kunnen geven als we het niet wilde.
Ik zou het gewoon even navragen bij Tim zijn juf.

Liefs, Anne

Hier op school moesten we bij inschrijven van het kind aangeven of we toestemming gaven voor het plaatsen van foto’s waar onze kinderen op staan, op de website van de school.

Dus je bent geen zeur als het je niet lekker zit dat iedereen die foto’s zomaar kan zien.

Overigens staan hier nooit namen van kinderen of leerkrachten bij de foto’s.

Dus ik zou het bij school aankaarten als ik jou was. Dit mogen ze niet zomaar doen zonder overleg met de ouders.

Groetekes, Sje

Op de psz heb ik er voor moeten tekenen. Maar nu ook niet en hier kan iedereen er ook gewoon op hmzz hou het ook ff in de gaten. Zou het zeker even navragen want ze mogen niet zomaar foto’s openbaar zetten.

Liefs Michelle

Hier niet met namen op de site maar wel kan iedereen gewoon de fotoos bekijken.
Ikzelf heb er geen problemen mee.

Er zijn wel scholen waar een wachtwoord vereist is ja.

Gr, Danielle

Zonder toestemming mogen ze niet zomaar foto’s plaatsen, an al helemaal niet met de namen erbij. Wat een onzin.
Ik zou hier zeker wat van gaan zeggen.
Bij ons op school hebben we een wachtwoord en je had ook de gelegenheid om aan te geven dat er geen foto van jou kind op de site komt. Bij het kdv moesten we ook aangeven of ze op de foto mochten. Ze hebben ook een fotomuur waar je foto’s kunt kopen en de opbrengst gaat naar een goed doel.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

Hier kun je alleen foto’s zien als je met het wachtwoord inlogt. En ook dan wordt er bij inschrijving nog toestemming gevraagd of er foto’s van je kindje gemaakt mogen worden.

Ook met activiteiten, voorstellingen etc. op school is het verboden voor ouders om foto’s te maken. Er worden altijd 1 of 2 hulpouders gevraagd die dan foto’s maken voor op de website, die dan geïnstrueerd worden welke kindjes er niet op de foto mogen (en staan ze er per ongeluk wel op, dan worden deze niet op de website geplaatst). En fotos die je download vanaf de website mogen uiteraard niet gedeeld worden via facebook etc.
Wat dat betreft zijn ze wel heel streng daarop hier op school.

Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee als het gedeeld wordt, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar blij mee is, en daarom goed dat er zo’n beleid is.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ik heb vandaag even de papier voor het inschrijven gehaald, en even het boekje er op nageslagen. Ik moet hier toestemming geven voor het maken van foto’s van mijn kind. En per keer dat er foto’s op de website worden geplaatst, wordt er aan de ouders eerst toestemming gevraagd. En ik denk dat het zo ook hoort te zijn!
Ik plaats zelf zo dus ook geen foto’s op mijn facebook waar een ander zijn kindje ook bij opstaat, alleen als ik weet dat ze het niet erg vinden!

Groetjes Manderijn.

Hier staan ze ook op de site zonder wachtwoord, maar we hebben bij de inschrijving moeten aangeven of we ermee akkoord gingen of niet.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ga het toch eens navragen op school. Op zich vind ik het wel leuk om de foto’s te zien, maar dan denk ik het is toch een kleine moeite om er een wachtwoord op te zetten. En niet zomaar zonder toestemming op internet. Want ook al ben ik daar best makkeijk in, vind ik het vreemd dat ze dit zonder toestemming doen.

Groetjes,
Sandra

Dat is het inderdaad: dat ze geen toestemming hebben gevraagd. Want de één kiest voor een wachtwoord en de ander niet, ik denk dat je daar niet veel van kan vinden. Maar dat je in ieder geval de keuze hebt om ‘nee’ te zeggen als ze geen wachtwoord hebben, dat is wel het minste.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik viond het wel leuk om jullie kids op een schoolfoto te zien…dus…

Als iemand zijn school hier wil typen dan ga ik jullie kinders bewonderen!
Of mag dat hier niet?

Gr, Danielle

Nee, idd Mriek. Het gaat idd om het principe. Want iedere school doet dit natuurlijk op zijn eigen manier. Op de creche hebben we ook onze handtekening moeten zetten. Alhoewel ze daar helemaal niet op de site kwamen, want ze vonden het risico te groot dat de foto’s misbruikt werden.

Groetjes,
Sandra

Ook bij Noah op school zit er een wachtwoord op… Die word elke 3 tot 6maanden veranderd… Ik heb het wachtwoord nog niet…want dat gaat via de mail…

Liefs, Melanie