Fopspeen

Jeetje, wat een spenenleed allemaal!

Luka heeft, exact, op zijn eerste verjaardag besloten dat hij geen speen meer wilde. Scheelt weer een trip naar de Prenatal, en daarbij een hoop geld want ik verllat de Prenatal nooit alleen met het gene wat ik nodig heb…

Wat een info over spenen is er te vinden op Internet! Wij hadden de spenen van Bibi, Luka wilde Difrax niet hebben. Ik heb altijd exact op tijd nieuwe spenen gegeven, ook omdat die andere dan toch wel aan vervanging toe waren. Maar ik deed echt niet iedere 6 weken een nieuwe hoor!

Ik heb er nu wel eentje vanf 12 maanden liggen, mocht hij er midden in de nacht toch om gaan roepen…
Gelukkig verder nog geen problemen mert het kapot bijten of andere ellende…

Lilypie Tweede Ticker

hahaha vies he die fopspenen ^^

gelukkig valt hij buiten nooit heb hem altijd aan de spenenring, en daarbij hij krijgt hier zijn speen in zijn bedje gaat hij uit bed gaat de speen ook uit hij is echt om te slapen, gaan we auto rijden of in de maxicosi op de fiets dan krijgt hij hem ook of in de wandelwagen kan hij onderweg slapen. Maar als hij straks in het fietsstoeltje gaat neem ik hem niet mee denk ik Als ik weg ga heb ik hem zoiezo wel binnen hand bereik evt in mijn tas ofzo… Zag laatst ook een meisje die kon al lopen was nog wel een klein ding hoor met een fopspeen in de mond of vierjarige kinderen nog in de buggy en met een fopspeen in de mond vind het geen gezicht…

Hier zou hij dus niet snel buiten op de grond vallen, je moet er inderdaad niet aan denken.

Hier ook alleen met slapen gaan. (Nou ja, bijna dat ook niet meer, mevrouw duimt)
Maar dan nog, alleen slapen in bed. In de kinderwagen slaapt ze zonder.
Weet ook niet waarom, maar ze maalt er niet meer om. Sinds ze ongeveer 6 maanden was werd het steeds minder. En daar ben ik wel blij om, want als ze een jaar was geweest en nog steeds een speen had, wilde ik het gaan afbouwen/helemaal stoppen.
Laatst de Pfaffs gezien (ja, ik kijk de Pfaffs en ik vind het LEUK!!!) en daar liep dat oudste meisje met 7 jaar OVER HET STRAND OP KLAARLICHTE DAG met een speen.
Ik hoop voor hun dat ze er voor de brugklas vanaf is…
Maar goed, Sarah is er ook uit zichzelf mee gestopt, en daar ben ik dus blij mee.

Lilypie First Birthday tickers

@ Boukje&Sarah: Ja! De Pfaffs! Vind ik ook errug leuk! Met name die twee schoonzonen, wat een vreemde kerels… Dus niets om je voor te schamen hoor meid!

Lilypie Tweede Ticker

haha zag vandaag op de markt een meisje nou hoe oud zou ze zijn 8 ofzo helemaal opgekruld in een buggy gepropt, echt zon quinny model dus niet een simpele die je aan de fiets kan hangen maar echt zo eentje voor kleine kinderen met een stevig steuntje voorop waar nog net haar benen overheen konden hangen, zat helemaal krom en alles,

Die fopspeen gaat er hier ook zo snel mogelijk af, hoewel ik van die oma nog wat weerstand krijg haha jullie hebben er ook niets van over gehouden, goh wat ben ik toch streng haha, maar ik geef hem wel mee aan de speenring maar stop hem niet meer standaard in zijn mond behalve in zijn bedje maar die gaat er ook weer uit als hij slaapt en de rest vd nacht zonder en denk dat ik er bij hem geen groot probleem mee heb om hem straks af te bouwen.

Ik vind het ook zo’n vreselijk gezicht als oudere kinderen nog met een speen lopen (zoals in de Pfaffs, haha). Onze zoon krijgt de speen alleen als hij moet slapen, maar toevallig heb ik hem net in bed gelegd en geen speen gegeven, en hij is ook lekker in slaap gevallen. Risico is wel dat hij gaat duimen, maar dat is vaak een periode. Dan weer een week wel en dan weer 3 weken niet.

PS: ik vind de Pfaffs ook erg leuk hoor, en dan vooral kijken hoe ik het niet zou doen, haha