Fopspeen aanleren

Hallo,

Volgens mij zegt de titel van dit onderwerp al genoeg. Hoe leer ik mijn dochtertje de fopspeen aan. Ze heeft enorme zuigbehoefte, maar wil geen speen. Ik heb de afgelopen maanden (bijna 5) steeds mijn borst/pink gegeven, maar ik vind het nu wel tijd voor een speen. Ik heb sinds haar geboorte de speen meerdere malen aangeboden, ook verschillende spenen, maar mevrouw :stuck_out_tongue: weigert standvastig.

Heeft iemand hier misschien tips hoe ik haar de speen kan aanleren??

Alle tips/adviezen zijn welkom.

Drupje cinababy erop! ( is van vsm) is tegelijk goed tegen evt darmkrampjes maar heeft een zoetig smaakje. Zo pakten ze hem bij mij allebei ( ik werd namelijk ook gek van de halve dag mijn pink als speentje laten gebruiken haha).
groetjes

Ik weet niet welke vorm speen je gebruikt (dental of kers) maar misschien dat je dat kan veranderen.
Onze zoon heeft een half jaar de speen (dental) gebruikt, maar toen hij over “moest” naar een grotere speen, wilde hij die ook niet. Sindsdien is hij er dus vanaf.

Cinababy heeft hier effect voor een paar seconden/minuten. Ze spuugt de speen vervolgens gewoon weer uit.

Ik heb meerdere spenen geprobeerd. Nu gebruik ik de dental.

Iemand nog tips?

Meer melk geven misschien?

Blijkbaar heeft ze goed door dat er geen
melk uit die fopspeen komt,
en wil ze toch echt meer drinken.

M.

Ik denk dat je er gewoon aan moet wennen dat ze die speen niks vindt.

Sommige kindjes kunnen daar gewoon helemaal niks mee. Mijn meiden waren speenkindjes, de oudste van mijn zus moest er niks van hebben en de jongste van mijn zus wil wel graag een speen.

Dus ik zou geen moeite doen om het haar aan te leren. Blijkbaar vindt ze het gewoon echt helemaal niks.

Zonde van je geld om nog meer verschillende spenen aan te schaffen en uit te proberen.

Ik sluit me bij Marsel aan: meer te drinken geven. Blijkbaar heeft ze daar wel behoefte aan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Nov 2010 22:04:40

Linette, wat een leuke foto!!!

Groetekes, Sje

Ik had ook verschillende geprobeerd.
Diverse varianten van Difrax en ook de Bibi geprobeerd.

Pas toen ik de gratis Avent speen probeerde (die bi jde flessen zat) pakte ze de speen. Weet niet of je die al geprobeerd hebt? Deze is van veel zachter materiaal gemaakt dan de andere 2.

En anders inderdaad kijken of ze geen behoefte heeft aan meer melk.

Ik zou zeggen begin er niet aan, ik kon de ogen wel uit mijn kop janken toen ik mijn dochter het weer moest afleren! Maar goed das makkelijk praten natuurlijk als ze zo’n ontzettende zuigbehoefte heeft. Even een ander vraagje; Ben je al begonnen met vast voedsel? Ik persoonlijk wachtte tot 6 maanden, maar misschien heeft ze daar wel behoefte aan? Ik weet het niet hoor, zeg ook maar wat!

Off topic… maar bedankt Sje !