Food-vraag

1. ruben mag een korst van brood…wit of bruin?
  2. enne als je bruine bonen maakt moet je ze dan echt eerst pellen of kun je ze met velletje en al pureren…
  3. mogen ze alle fruit hebben? dus ook meloen, kersen en ga zo maar door?
  4. wat mogen ze absoluut nie hebben?

zo,…dat zijn er nog wel wat he!
kan beter aan jullie vragen als op bureau volgende week…

groetjes!

karin

Hi karin,

-Hier gaf ik met 6 maanden een broodkorstje en vanaf 7 maanden een heel broodje. Gewoon bruin brood geven zonder zaadjes enz…

• Bruine bonen heb ik nog nooit voor jesse gemaakt maar weet wel dat in de olvarit potjes de velletjes er nog in zitten dus volgens mij kan het gewoon met.

-Fruit van volgens mij ook gewoon alles tenzij hij ergens allergisch voor is.

Liefs

[img]http://lb1f.lilypie.com/ShPrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Fuit mag wel, maar GEEN ananas. Wat vaak vergeten wordt is dat ananas een vleesetende plant is (leg er voor de grap eens een stukje gehad op, het wordt verteert) en kan het buikvlies en de keel irriteren.

Mijn zoontje kreeg met 7 maanden ook gewoon brood, en soms maakte ik wat zelf (aardappeltje (zoutloos gekookt), wat boontjes en beetje gehakt) en dan goed prakken. Daarna yoghurt (zonder suiker). Gaat allemaal prima. Ook krentenbollen vindt ie heerlijk. Na 8,5 maand zijn we krijgt hij zo nu en dan een kaasstengel (zo’n gedraaide staaf).

Voor de rest natuurlijk geen zout, scherpe kruiden / pepers, en ik zou nog voorzichtig zijn met kool. Dit ligt nl. nogal zwaar op de maag.

Absoluut geen honing!

Bruinbroodkorstje. Nora eet ook met sesamzaadjes, bij 5 maanden misschien nog even niet… Wel de grote zaden (zonnebloempitten ed) eraf halen, daar kunnen ze zich in verslikken.

Wat betreft fruit mogen ze na 6 maanden volgens mij wel alles, hoe het daarvoor zit, weet ik niet, ivm allergie. Ik zou het even navragen als ik jou was, voor de zekerheid.

[img]http://lilypie.com/pic/2009/06/17/H4IQ.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/X0hUp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

bruin brood korstje (ik zou eerder beginnen met het zachte van het brood, want rico is door dat korstje bijna gestikt, en ik ga geen mooi weer spelen hierover helaas…

over het fruit
geen ananas
geen aardbei,
geen kiwi
zoiezo geen citrusvruchten trouwens.
ohja en sinaasappel vind ik erg agressief op de maag liggen dus zou daar ook nog even mee wachten totdat hij gewend is aan fruit
rico krijgt nu heeeeeeel soms sinaasappel want voorheen kreeg hij er maag/darm klachten van en heeel veel maagzuur (drink zelf maar is voor de grap s’avonds voor het slapen gaan een glas jus en dan gaan liggen blehh)
succes en wat leukkkk dat ie dat mag!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

??? Volgens mij zitten er in de 6+ potjes van Olvarit wel aardbeien en ananas? Geldt dan dat alleen voor als je het vers maakt? De ananans zit in de fruitmix…En kiwi zit er ook gewoon in.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik weet niet precies hoe het zit met de aardbeien en ananas in de potjes van olvarit. Ik heb eens gelezen dat verse ananas niet goed is voor al te kleine baby’s en dit kan irriteren. Van aardbeien wist ik het overigens niet. Mijn zoontje eet graag aardbeien uit de tuin van opa. Echt een feest voor hem. Het leek ons wel een gezonde lekkernij?!

Hmm, nouja, wellicht alles met mate om overgevoeligheid te voorkomen.

Meloen uit onze hummel trouwens al na een maand of 5. Hij heeft er nooit last van had en vond het super lekker.

de pitjes in kiwi zijn erg allergeen,
Karin maakt zelf het eten anders zou ze geen meloen en kersen noemen (die zitten inet in potjes)
dus vandaar dat ik alles benoemde.
daarbij zit idd in 6+ aardbei enz. alleen reageren sommige kinderen daar niet goed op, en als je met 5 mnd gaat beginnen te introduceren met fruit en groentes enzo lijkt het me niet slim om meteen met agressieve dingen te beginnen maar eerst met banaan peer meloen enz.
snapje? maar wat ik al zei de pitjes van kiwi zijn allergeen

Als je de aardbeien onder heet water afspoelt, is het niet meer allergeen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

In het begin mag je geen citrusvruchten geven in verband met krampen. Met citrusvruchten heb je namelijk meer kans op darmkrampjes. Maar als ze op de “normalë” fruitsoorten geen reactie geven mag je gewoon citrusvruchten zoals aardbei, kiwi etc geven. In aardbei zitten juist heel veel vitamine. Ik heb fruit altijd zelf gemaakt en Tim krijgt al heel lang aardbei, kiwi, mango etc. Zolang ze er geen krampjes van krijgen is er niks aan de hand.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

mango is ook niet allergeen, maar rico kreeg uitslag van aardbei.
de ka zei toen dat dat allergeen is
en om misvattingen te voorkomen, er zijn tegenwoordig veel kindjes onderzocht die bleken te lijden aan een appel allergie/intolerantie
als je appel verwarmt kan het weer wel (en dan heb ik het niet over koken)

ik ben van plan om zelf eten voor ruben te gaan maken…maar wou eerst even een beetje info wat nou wel en niet mag…
dus geen citrusvruchten aarbei en kiwi en ananas?
kersen wel dan (die vind ik zelf zo lekker)
ik heb de staafmixer van me ma( die gebruikt hem niet) dus dat is weer mooi mee genomen!

als je aardbeien afspoelt met heet water mag het wel??

groetjes!!

karin

mag wel maar pas met 6 mnd maar zou eerst met zachtere fruiten beginnen

@Karin: dat zei ik…afspoelen met heet water is geen punt…

Ik zou zeggen: gewoon proberen en je merkt het gauw genoeg als Ruben erop reageert. En ander gewoon nog even lekker wachten. Het is jouw feestje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hoi
Hier wist ik wel dat je met citrusvrchten in het begin voorzichtig moet zijn… en aarbeien mocht ik gewoon proberen, als ze erop reageren merk je het vanzelf.
Kiwi gaf ik ook al voreg, heeft hier allemaal nooit problemen opgeleverd!

Hier zijn meloen, nectarine, gold kiwi en aarbei grote successen!

succes ermee! Gidget

hoi
Hier wist ik wel dat je met citrusvrchten in het begin voorzichtig moet zijn… en aarbeien mocht ik gewoon proberen, als ze erop reageren merk je het vanzelf.
Kiwi gaf ik ook al voreg, heeft hier allemaal nooit problemen opgeleverd!

Hier zijn meloen, nectarine, gold kiwi en aarbei grote successen!

succes ermee! Gidget

Meloen mag gewoon maar let erop dat dat een erg laxerend fruit is. Dus niet geven bij dunne luiers.

Groetekes, Sje

handig om te lezen…
moet morgen na kind en gezin misschien mag ze nu ook fruit gaan proberen
maak (groente)ook zelf nu misschien ook fruit

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker