Ppff ik weet even niet meer wat ik moet doen hoor. Ik weet nu al dat het een lang verhaal word maar ik vind dat ik alles moet schrijven/vertellen om jullie een goed beeld te kunnen geven.
Het lijkt de laatste tijd niet meer zo goed te gaan tussen mijn vriend en mij.
Zakelijk loopt t niet zoals gehoopt…werk is er wel maar de opdrachtgevers betalen niet naar behoren. Daardoor blijven er prive-rekeningen liggen. Zoiets is er al eens in het verleden gebeurd (maar toen waren het werkgevers die niet naar behoren betaalde en nog een paar dingen)
Door al die onzin raken we dus achter en ben ik bang dat we dat straks niet meer bijgewerkt krijgen. In het verleden is dit dus ook al gebeurd en waren we gedwongen om onze woning te verkopen.
De bussen die we hebben lopen voor het werk kosten veel aan onderhoud, te veel als je het mij vraagt. Ik denk dat we het laatste half jaar ongeveer zo’n 3000euro uitgegeven hebben aan onderhoud/reparaties + dat er nu weer dingen op het lijstje staan die gedaan moeten worden aan de bussen. 1 Staat nog in de garage voor iets wat de monteur niet kan vinden, de grootste bus moet nieuwe banden en remmen hebben en de 3e bus moet ook weer gerepareerd worden (dat is dan de 6e keer dat die naar de garage moet incl banden vernieuwen).
Mijn vriend heeft de 2 bussen gekocht zonder er echt voor te sparen, dus is er ook prive-geld in gaan zitten. De grootste bus is geleast.
Daarnaast doet mijn vriend dingen wat ik erg onnodig vind. Er is een terrein gehuurd voor de bussen (samen met zijn vader dus we betalen de helft) en sinds kort hebben we in 2 bussen GPS zitten. Alleen dit kost samen per maand al 405euro. Ik vind het dus weggegooit geld, vooral dat terrein (a 375euro per maand). 2 chauffeurs kunnen de bussen mee naar huis nemen en 1 kan hier voor de deur blijven staan.
En 1 bus is eigenlijk overbodig. We hebben snachts een route en overdag. Normaal gesproken zou dus een bus op beide routes kunnen lopen (dit hebben we ook een poosje zo gedaan)
Mijn vriend wilt dus niet inzien dat 1 bus echt overbodig is en dat het terrein overbodig is. Zou hij dat laten, bespaard ons dat heel wat wegenbelasting, verzekering onderhoud en dan de huur van het terrein.
Maar hij zegt; wat als we maar 2 bussen hebben en 1 gaat er kapot? En op het terrein wilt hij een soort keet neer zetten die moet dienen als kantoor (jaja zeker nog meer geld uitgeven)
Ik kan zeggen tegen hem wat ik wil, maar ik dring niet tot hem door. Hij wilt gewoon niet luisteren en trekt helemaal zijn eigen plan.
Ik kan hem 100x zeggen dat het mis gaat zo. Ik zeg hem misschien wel 3x per week dat er nog een stapel rekeningen betaald moeten worden (waaronder mijn CZ die vanaf januari niet betaald is!)
Ik heb hier huilend op de bank gezeten om tot hem door te dringen dat er belangrijkere zaken zijn die betaald moeten worden, Ik heb ruzie gemaakt dat ik nieuwe broeken nodig heb (even voor de duidelijkheid; ik heb ze echt nodig en het is niet dat ik gewoon graag nieuwe broeken wil. Ik heb geen 1 broek meer die heel is. 2 Zijn er tussen de benen gescheurd en heb ik gerepareerd en de ander was bij een lus kapot en heb die dus ook maar gerepareerd)
Wanneer ik iets zeg, (dat het terrein overbodig is dat 1 bus overbodig is dat er andere zaken betaald moeten worden, dat ik nieuwe broeken nodig heb, ect ect), dan zegt hij dat ik zeur. Ook waar 1 van onze chauffeurs bij zit.
Deze chauffeur vond op een gegeven moment ook wel dat ik zeurde (fijn dan )
Mijn vriend zegt ook vaak dat ik zuiniger moet zijn, dat ik het geld verbras ect. Terwijl ik juist heel zuinig probeer te zijn maar mijn vriend doeld op het voer van de honden. En ja hij heeft gelijk, het voer is niet goedkoop, maar als ik zeg dat het goedkoper kan door een ander merk voer te geven, gaat hij daar niet op in en wilt niet dat ik dat voer ga halen. Wat moet ik dan doen??
Als ik hem vraag wat er met het geld gebeurd dat overblijft wat binnen komt (na betaling van chauffeurs, verzekeringen en diesel), weet hij zelf niet eens wat er mee gebeurd en waar het blijft en vervolgens geeft hij mij weer de schuld dat ik geld verbras.
Omdat dus 1 bus in de garage staat moet de nachtroute met de grootste bus gereden worden (de andere bus kan dat niet aan qua laad/trekvermogen) Deze grote bus is te onhandig om alleen op te rijden omdat je op plekken komt waar het moeilijk draaien is en waar je geen overzicht meer hebt. Daarom heb ik afgelopen week de hele week meegereden snachts. (kinderen waren bij mijn schoonouders)
Ik heb de chauffeur het een en ander verteld, hij begrijpt me en vind nu dat ik gelijk heb en eigenlijk helemaal niet zeur.
We (die chauffeur en ik) hebben echt heel veel gesproken en besproken. Hij snapt mij dus, beter dan dat mijn eigen vriend doet.
En het klinkt heel gek, maar deze chauffeur lijkt veel meer begaan met mij dan dat mijn vriend is. Hij kwam heel zorgzaam en begripvol over, hij luisterd tenminste naar wat ik zeg ect ect…En nu…tja en nu. Nu ga ik twijfelen aan mijn vriend. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Als een vreemde mij beter begrijpt, zich nog meer (in ieder geval laat merken) zorgen maakt om mij dan mijn eigen vriend doet, ect…Het is mij wel duidelijk geworden afgelopen week, dat ik helemaal niet zo gelukkig ben bij mijn vriend. Ik mis dingen bij mijn vriend, die de chauffeur me wel geeft. Het voeld op dit moment alsof de chauffeur nog meer om me geeft, meer met me te doen heeft ect dan dat mijn eigen vriend doet (al weet ik dat mijn vriend heel veel van me houd). De chauffeur maakt me aan het lachen, laat me even mijn zorgen vergeten.
Ik heb de chauffeur verteld dat ik niet gelukkig ben, dat het me stoord dat mijn vriend niet luisterd, dat hij me niet kan geven wat ik nodig heb (al is het maar een knuffel op het moment dat ik er helemaal doorheen zit) ect…dit had de chauffeur een uur wakker gehouden uit zijn slaap (terwijl hij doodmoe was) de schat.
Nu moet ik deze week ook nog met die chauffeur mee (wat ik niet erg vind want nu heb ik afleiding van alles)
Mijn vriend doet erg raar, kortaf en vooral niet begripvol!! Vanmorgen waren we door omstandigheden heel laat thuis van de nachtroute. Ik was inmiddels al ruim 24 uur wakker en op dat moment verlangt mijn vriend van me dat ik de meiden even aankleed, dat ik nog een uur wakker moet blijven voor het een of ander.
Afgelopen weer liet hij merken dat hij het niet fijn vond dat ik weinig aan het huishouden had gedaan (sorry maar ik kom smorgens tussen 7 en 8 thuis, verzorg de honden ga naar bed en sta dan op wanneer ik weer wakker word of wakker word gemaakt. Ik heb echt geen zin om dan in die tijd (tot 23.0uur) in de weer te zijn met het huishouden.)
lees voor verder verhaal onder aan in stukje van kim