Flesweigering!

hallo allemaal!

mijn dochtertje van bijna 4 maanden weigerd de fles!!! is ook een stomme fout van ons dat we het probeerde toen ze nog 5/6 weken was maar dat deed ze en toen zijn we ermee gestopt… met het gevolg dat ik over 3 weken weer ga beginnen met werken en ze dus nix van de fles moet weten… ik kolf wel gewoon af maar het helpt niets! ook heb ik verschillende flesjes geprobeerd en speentjes maar ook dat gielp niets… zo ga ik de tommee tippie fles nog halen en anders maar proberen met een bekertje???
oh ook geef ik zoals ze zeggen niet zelf de fles maar mijn man…
iemand hier ervaring mee gehad???

groetejs trammie…

Hoi,

Ik heb hetzelfde gehad. De eerste 2 weken hebben we regelmatig een flesje gegeven aan onze dochter, ging heel goed. Wist ik veel dat je dat moest blijven oefenen, ik dacht; " ze kan het toch!" (je moet ook aan zoveel denken als je voor het eerst moeder wordt). Dus 2 weken voor ik ging werken heb ik geprobeerd haar het flesje te geven. 2 weken heeft ze geweigerd, ook bij mijn man. Ik had me erbij neergelegd dat ik dus tussen de middag naar huis moest rijden om te voeden. Maar… Toen ze bij mijn moeder was de eerste dag dat ik moest werken, dronk ze er plotseling uit. Blijkbaar had ze in de gaten dat ik er echt niet was om haar te voeden en dan gaat ze wel drinken.
Dus ik zou me er maar niet te druk over maken, als ze echt niet wil drinken uit het fles dan zijn er ook nog heel veel mogelijkheden. Bekertje, o.i.d. Ik had zelfs een medela cupfeeder gekocht… En blijven oefenen!
Heel veel succes, ik heb me er ook heel druk om gemaakt, maar het komt dus allemaal wel goed!

Annemiek de Graaf

Geef je nu nog borstvoeding?
Zorg dan dat je helemaal uit je huis weg bent op het moment dat je man je dochtertje de fles geeft.

Als ze weet dat verse moedermelk in de buurt is, zal ze voorlopig de fles blijven weigeren want verse moedermelk is lekkerder dan melk uit een fles (ook al is dat moedermelk).

Groetekes, Sje