Flesvoeding


#1

mijn dochtertje bijna 7 weken oud krijgt 6 flessen 120 water en 4 schepjes nutrilon met een schepje nutriton.

maar ik heb nu de difrax fles geprobeerd met de s speen dan gaat het te langzaam en er blijft 50 staan en doet ze er een half uur over en met de m speen van difrax dan doet ze er 10 min over maar de fles is leeg.

trouwens ik maakt de fles klaar 120 water dan 1 schepje nutriton onder de voeding en dan 30 sec schudden en dan in de fles heb je wel veel schuim.

en dan wordt ze onrustig na de fles help vanalles al uitgeprobeerd wie heeft tips want ze moeten er toch 15 tot 20 min overdoen

Gewijzigd door - silvia01 op 28 Oct 2013 19:21:53


#2

Ik volg het hele bericht niet omdat het 1 lap tekst is zonder interpunctie. Zou je je tekst op willen splitsen in duidelijke zinnen? Zo snapt niemand er iets van en dan komen er waarschijnlijk ook geen reacties om je te helpen.

Groetekes, Sje


#3

Waarom moet ze 15 tot 20 minuten over een fles doen?
10 minuten is ook goed hoor.
Nooit problemen mee gehad hier.

Als ik jou was zou ik de hoeveelheid water wat verhogen,
van 120 naar 140,
dan dezelfde hoeveelheid melk en nutriton aanhouden.
(Waarom de nutriton er bij?? )

Rustig beginnen met schudden, of eventueel roeren,
daarna eventueel wat harder te keer gaan met die fles.
Ook die 30 seconden schudden is niet heilig.

M.


#4

Ik snap sowieso die paniek nooit wat betreft flesvoeding.

Bij kinderen die borstvoeding krijgen weet niemand wat ze binnenkrijgen en hoelang ze daarover doen en zodra een kindje flesvoeding krijgt moet precies op uur en tijd elke keer dezelfde hoeveelheid binnen een bepaald aantal minuten naar binnen. Gebeurt dat niet, dan slaat de paniek toe want het cb heeft gezegd dat het zo moet.

Onzin: gewoon op je gevoel af gaan.

Zelf heb je ook niet elke dag op precies dezelfde tijdstippen als gisteren precies dezelfde trek in precies dezelfde hoeveelheden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 31 Oct 2013 21:12:18


#5

M.


#6

Groetekes, Sje


#7

Je zou eens een speen van een ander merk kunnen proberen.
De s-speen van difrax gaat langzamer dan de 0-3 maanden spenen van bijvoorbeeld eigen merken (etos, kruitvat oid). Mijn zoontje is prematuur geboren en vanuit het ziekenhuis werd de s-speen van difrax geadviseerd omdat deze het langzaamste gaat.

Heeft je kindje last van reflux ivm de nutriton?

Groetjes Carolien.


#8

ja mijn dochtertje heeft reflux van daar de nutriton


#9

met reflux zou je wat meer nutriton kunnen gebruiken. Dan wordt de voeding dikker, gaat de fels ook minder snel.

Als er wat voeding overblijft is toch geen ramp? Ze drinken zoveel ze lusten.

tip met nutriton: nutriton en voedingpoeder eerst samen mengen. Dan bij het voorverwarmde fleswater doen. Vervolgens schudden. Dat levert geen schuim… (hier zoontje met reflux tgv koemelkallergie).


#10

ik heb drink fles van merk mam en die zijn super goed